Een half jaar heb ik een FX5200 aangeschaft met 256 MB erop. Deze kwam als vervanging van mijn TNT2 met 32 MB. Een hele vooruitgang natuurlijk, maar achteraf gezien heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet verder heb gespaard. Voor het gewone HTK-gebruik is het kaartje namelijk perfect, maar als je NFSU 2 probeert te draaien is dat alleen te doen met de allerlaagste details. Vraag je iets meer, dan begint het beeld te schokken en komt er een vertraging in van ong. 0,5 sec. Niet te doen dus. Omdat ik m'n HDD-LED zwaar zag stressen heb ik voor de zekerheid vandaag m'n interne geheugen ook maar ge-upgrade, van 256 MB naar 768.
Ik heb een P4 2.8 hypertrading, met 768 MB intern en een SATA-HDD van 200 GB, waarvan 160 GB nog vrij is. Het lijkt me ook sterk dat het aan deze apparatuur ligt.
Momenteel heb ik geen geld voor een nieuwe videokaart, dus ben ik op zoek naar een alternatief. Momenteel heb ik er 2 in gedachten:
1) 2 3DFX-kaarten met SLI-verbinding
2) Overklokken van mijn FX5200
Alternatief 1 lijkt me, met wat documentatie van dit forum, niet al te moeilijk. Nummer 2 wel, aangezien ik totaal geen ervaring heb met overklokken. Ik zag hier wel al wat info staan, maar omdat ik liever wat directere antwoorden heb, stel ik toch de volgende vragen:
1) Zijn er mensen met ervaring van het OC'en van deze kaart?
2) Wat zijn (of kunnen) de gevolgen?
3) Waar moet ik rekening mee houden?
4) Wat heb ik nodig?
5) Wat is de beste oplossing? SLI of OC?
Ik heb een P4 2.8 hypertrading, met 768 MB intern en een SATA-HDD van 200 GB, waarvan 160 GB nog vrij is. Het lijkt me ook sterk dat het aan deze apparatuur ligt.
Momenteel heb ik geen geld voor een nieuwe videokaart, dus ben ik op zoek naar een alternatief. Momenteel heb ik er 2 in gedachten:
1) 2 3DFX-kaarten met SLI-verbinding
2) Overklokken van mijn FX5200
Alternatief 1 lijkt me, met wat documentatie van dit forum, niet al te moeilijk. Nummer 2 wel, aangezien ik totaal geen ervaring heb met overklokken. Ik zag hier wel al wat info staan, maar omdat ik liever wat directere antwoorden heb, stel ik toch de volgende vragen:
1) Zijn er mensen met ervaring van het OC'en van deze kaart?
2) Wat zijn (of kunnen) de gevolgen?
3) Waar moet ik rekening mee houden?
4) Wat heb ik nodig?
5) Wat is de beste oplossing? SLI of OC?