Apple Cinema Displays

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38
ik ben er dus over aan het denken om aan een amd pc (ja oeeeh vies woord) een Apple Cineme Display te hangen, en dan wel de 20" uitvoering.
Heb alleen nog enkele vragen en heb nog nergens antwoord kunnen vinden...

- Weet iemand hoe het zit met de dode-pixel policy van Apple?

- Is het echt zo dat je maar 1 jaar garantie hebt op een scherm van 3300 nederlandse guldens, en dat je deze garantie ook niet kunt verlengen?

hopelijk is er iemand die hier ervaring mee heeft en me kan helpen

overigens heb ik wel hier gezocht, en op google. Heb wat sites gevonden maar nergens waar nu duidelijk opstaat wat de pixel policy is, of hoe het precies zit met de garantie...

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 16-11-2004 22:38 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

je hebt dacht ik AppleCare dan kun je het verlengen.
De pixel garantie is tja... dode pixels zijn gewoon jammer :'(

bel ze ff voor de juiste voorwaarden!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:10:
je hebt dacht ik AppleCare dan kun je het verlengen.
De pixel garantie is tja... dode pixels zijn gewoon jammer :'(

bel ze ff voor de juiste voorwaarden!
na een beetje uitgebreider zoeken lijkt het op het volgende:

- minimaal 7 dode pixels voor omruil
- maximaal 1 jaar garantie, slechts te verlengen als je ook een powermac erbij koopt 8)7

lekkere policy daar, dan toch maar naar de concurrent als dat wat ik tot nu toe heb gevonden klopt

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Phusebox schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:14:
[...]

na een beetje uitgebreider zoeken lijkt het op het volgende:

- minimaal 7 dode pixels voor omruil
- maximaal 1 jaar garantie, slechts te verlengen als je ook een powermac erbij koopt 8)7

lekkere policy daar, dan toch maar naar de concurrent als dat wat ik tot nu toe heb gevonden klopt
Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen AppleCare bij kunt nemen, dat kan zelfs bij een iPod.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Koop een cinema display dan ook bij een apple-shop. Dan heb je het recht om een display met dode pixels om te ruilen voor een andere binnen 8 dagen na aankoop.

[ Voor 9% gewijzigd door bartsmakman op 17-11-2004 00:36 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
Weird. Op http://www.apple.com/nl/support/products/overview.html staat inderdaad

Ze hebben het over:
Complete ondersteuning voor Apple producten:
Apparatuur van Apple, waaronder:
...
Apple beeldscherm indien aangeschaft en voor
dekking aangemeld met een door een AppleCareovereenkomst gedekte Power Mac- of PowerBookcomputer

en verderop:

Voor Power Mac- en PowerBook-gebruikers biedt het plan tevens dekking voor 1 Apple beeldscherm, mits dit tegelijk met de computer is aangeschaft.

Belachelijk.
En dat voor dat geld. Misschien handig om voor een paar tientjes per jaar een computerverzekering af te sluiten.

• Phusebox
Dancing_Animal schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:36:
Weird.

Belachelijk.
En dat voor dat geld. Misschien handig om voor een paar tientjes per jaar een computerverzekering af te sluiten.
computerverzekering? is dat niet gewoon geldklopperij?
bartsmakman schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:35:
Koop een cinema display dan ook bij een apple-shop. Dan heb je het recht om een display met dode pixels om te ruilen voor een andere binnen 8 dagen na aankoop.
hmm ik koop 't bij een groothandel waarschijnlijk
maar je zegt dus dat je bij officiele Apple Stores het recht hebt om zo'n scherm om te ruilen?

maar dan nog zit je maar met 1 jaar garantie

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2004 08:39 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

http://www.formac.com/p_b...s_displays_gallery2010_01

1065 euro, 3 jaar garantie, 0 dode pixel-garantie bij aankoop, en net zo goed of beter dan de Apple schermen. Onder andere hier te koop:

http://consument.chipmunk.nl/beeldschermen/Formac.html

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Ik zeg dat je het scherm bij een winkel moet kopen. Een winkel, winkel. gebouw met mensen waar je naar toe kunt stappen) want bij een winkel mag je het product altijd binnen 8 (of 7 of 10 dagen) ruilen. Dus ook een scherm met een bad-pixel

• Phusebox
Hertog schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:46:

1065 euro, 3 jaar garantie, 0 dode pixel-garantie bij aankoop, en net zo goed of beter dan de Apple schermen. Onder andere hier te koop:

ja maar die formac schermen zijn lelijk, sorry

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Hertog schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:46:

Leuk dat je aan alternatieven denkt, maar dit ding lijkt echt niet op de huidige generatie Apple Cinema HD schermen:

Afbeeldingslocatie: http://www.formac.com/p_images/solutions_gallery2010_19.jpg
Formac

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/displays/images/techviewangle06282004.jpg
Apple

Het is echter wel qua design een complete ripoff van de oudere Apple Cinema HD schermen:

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/ide/images/products/normal/655/product-1240655.jpg
Oude Apple Cinema HD

Leuk dus dat je aan alternatieven denkt, maar daar wordt niet echt om gevraagd in de topicstart ;)
Sowieso zijn er veel betere alternatieven dan Formac, zoals bijvoorbeeld die Sony, die kwalicatief te vergelijken valt met de Apples.

[ Voor 14% gewijzigd door dawuss op 17-11-2004 09:31 ]

micheljansen.org

• Phusebox
dawuss schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:29:
[...]

Leuk dat je aan alternatieven denkt, maar dit ding lijkt echt niet op de huidige generatie Apple Cinema HD schermen:

[afbeelding]
Formac

[afbeelding]
Apple

Het is echter wel qua design een complete ripoff van de oudere Apple Cinema HD schermen:

[afbeelding]
Oude Apple Cinema HD

Leuk dus dat je aan alternatieven denkt, maar daar wordt niet echt om gevraagd in de topicstart ;)
Sowieso zijn er veel betere alternatieven dan Formac, zoals bijvoorbeeld die Sony, die kwalicatief te vergelijken valt met de Apples.
het is voor mij erg belangrijk dat de kleuren gewoon goed zijn
Formac beweert dat ook te hebben, maar hoe zit dan dan met "die Sony" en welk model is dat?

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik denk dat met Lacie dan ook een hele goede hebt.... wat kleuren betreft...

• Phusebox
apple gebeld:

- pixel policy zeggen ze niet; pas als ie defect is en beoordeeld door hen
- garantie 1 jaar, niet te verlengen als je geen powermac erbij koopt

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je voor pure kleuren gaat zou ik zeker naar La Cie gaan kijken ik heb zelf nu een CRT 22" van hun (vond de TFT te duur) maar die zijn qua kleur echt goed en scherp tot in de hoeken. Ook zijn ze te calibreren met een extra unit kost wel €350 of zo. La Cie heeft nu ook grotere TFT. De apple pixel garantie zal waarschijnlijk ook afhankelijk zijn van de plaats van de dode pixel ergens in de rand is tenslotte anders dan middenop.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

dawuss schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:29:
[...]

[...]
Ik dacht dat het ging om de kleurechtheid waar Apple zo bekend om is, en die is bij formac even goed of beter als die van Apple. (Zo heb ik althans in verschillende reviews gelezen, o.a. hier en hier)

Als je perse dezelfde looks wilt hebben is dit inderdaad niet de juiste keuze, maar als het om kleurechtheid gaat is het niet erg een alternatief te hebben, toch? Overigens weet ik niet welke Sony-schermen je bedoeld, dus daar kan ik niet over meepraten. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Frogmen schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:28:
Als je voor pure kleuren gaat zou ik zeker naar La Cie gaan kijken...
Als je echte kleuren wilt moet je geen TFT kopen. En dat is ook nog steeds van toepassing op de laatste Apple schermen. Hoeft natuurlijk niet te boeien wanneer je geen verpakkingen ontwerpt voor bakjes salades etc.. maar TFT's zijn wat dat betreft nog steeds -ruk- imo.

En overigens maakt Apple die TFT's ook niet zelf. Weet niet wat er in zit.. kan goed Sony zijn. In Lacie's TFT's zit volgens mij Sony. Lacie maakt bij alles alleen het tupperware er omheen.

[ Voor 19% gewijzigd door OzBoz op 17-11-2004 12:38 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

bartsmakman schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:24:
Ik zeg dat je het scherm bij een winkel moet kopen. Een winkel, winkel. gebouw met mensen waar je naar toe kunt stappen) want bij een winkel mag je het product altijd binnen 8 (of 7 of 10 dagen) ruilen. Dus ook een scherm met een bad-pixel
Het is juist andersom.

Bij koop op afstand (bijvoorbeeld via internet) heb je een zogenaamde afkoelperiode van 7 dagen waarin je de aankoop nog ongedaan kan maken.

Als je in een winkel koopt ben je afhankelijk van de winkelier, en als die vind dat dode pixels normaal zijn dan heb je een probleem.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Persoonlijk zou ik me geen zorgen maken om dode pixels. De laatste keer dat ik een dergelijk defect op een apple scherm zag was op een Powerbook 3400/230. En da's lang geleden ;)
Apple gebruikt alleen de beste kwaliteit panels hiervoor. (Quote: "Our competitors buy the panels we reject")

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• wibblemoo
  • Laatst online: 13:24
ik heb anders 2 HD schermen hier staan met allebei een dode pixel.

• Phusebox
wibblemoo schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:24:
ik heb anders 2 HD schermen hier staan met allebei een dode pixel.
HD? being?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Apple Cinema HD (High Definition)?

micheljansen.org

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

CyBeR schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:55:
Persoonlijk zou ik me geen zorgen maken om dode pixels. De laatste keer dat ik een dergelijk defect op een apple scherm zag was op een Powerbook 3400/230. En da's lang geleden ;)
Apple gebruikt alleen de beste kwaliteit panels hiervoor. (Quote: "Our competitors buy the panels we reject")
Dat is weer van die typische Apple-hooghartigheid. Mijn iBook G4 heeft wel degelijk een dode pixel, de eerste lading iMac G5 20"'s stierven van de dode pixels en er zijn ook aardig wat klachten over een pink 'hue' bij de nieuwe 23" Cinema Displays.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• wibblemoo
  • Laatst online: 13:24
apple cinema display HD (high definition)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
koop hem dan in een winkel en sluit hem in de winkel eerst aan voordat je tot kopen overgaat

• Phusebox
markclausing schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:07:
koop hem dan in een winkel en sluit hem in de winkel eerst aan voordat je tot kopen overgaat
hmm tja werk zelf in een winkel, maar denk niet dat ik em van de baas mag terugsturen naar de leverancier als er een paar kapotte pixels inzitten...
denk niet dat de leverancier dat accepteert

maar daarentegen kost ie me wel maar (...) euro ipv 1500

weet iemand overigens dan welke modellen van Sony en/of Lacie dan vergelijkbaar zijn? want ik zie even door de bomen het bos niet meer

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2004 23:29 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Even over kleuren.

Als je 'echte/pure' kleuren wilt koop je een LaCie Electron of Sony CRT, icm een Eyevision (spider) om de boel te calibreren. Handig voor kleurvergelijk en PMS, maar niet voor thuis. En dan doe je ook niet moeilijk over geld, kwaliteit is dan een noodzaak.

Een (Apple)TFT zal waarschijnlijk prima voldoen dus. Ik heb zelf een 17" TFT op m'n iMac en die werkt prima. Maar deze is dus absoluut niet geschikt voor kleurvergelijk.
Ik heb ook 2 dode pixels die vrijwel onzichtbaar zijn. Ik heb niet de moeite genomen 'm terug te sturen/te klagen want vrijwel geen enkele winkel accepteert 2 dode pix.

't Is jammer, maar TFT staat echt nog in de kinderschoenen. Belachelijk hoge retailprijzen, en nog erg veel kwaaltjes vind ik zelf.
Met een Apple Cinema/LaCie Photovision scherm heb je wel het maximaal haalbare in huis qua TFT, maar je ziet dat je daar dus ook voor betaalt.

Niet om je van je koop te weerhouden, maar waarom denk je dat fabrikanten (nog) zo moeilijk doen wat betreft garantie en dooie pixels ? 't Is gewoon rommel, face it.

Het lijkt een beetje tegenstrijdig wat ik roep, maar TFT's zijn relatief gezien t.o.v. CRT rommel, met een paar goede producten er tussen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 17-11-2004 19:38 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FL!PNEUS schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:51:
[...]

Dat is weer van die typische Apple-hooghartigheid. Mijn iBook G4 heeft wel degelijk een dode pixel, de eerste lading iMac G5 20"'s stierven van de dode pixels en er zijn ook aardig wat klachten over een pink 'hue' bij de nieuwe 23" Cinema Displays.
Fijn dat je dat vindt, maar ik spreek uit ervaring. De laatste dode/hot/anderszijds foutieve pixel in een Apple panel die ik gezien heb was toen de PowerBook 3400 nog in productie was. Dat was een 230MHz PowerPC 603e.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Da's niet echt een kwestie van vinden, maar constateren. Het blijft gewoon waar dat TFT's kampen met dooie pixels, Apple of niet. Zoals ik al zei heeft mijn iMac van 'n jaar oud bij aankoop ook al 2 dooie pixels, en ik lees het vaker dat 't gebeurt. Zowel bij Apple als Compaq/HP/Dell whatever.

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:49:
[...]

hmm tja werk zelf in een winkel, maar denk niet dat ik em van de baas mag terugsturen naar de leverancier als er een paar kapotte pixels inzitten...
denk niet dat de leverancier dat accepteert

maar daarentegen kost ie me wel maar XXXX euro ipv 1500

weet iemand overigens dan welke modellen van Sony en/of Lacie dan vergelijkbaar zijn? want ik zie even door de bomen het bos niet meer
Zou je baas ook leuk vinden dat je de inkoopprijzen gewoon ff op een forum zet.
Dat doet de handel zeker goed joh! |:(

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:28:
[...]

Als dat de inkoopsprijs is (die 1360) dan ga ik mij afvragen hoe apple winkels kunnen overleven.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

1360 lijkt me geen inkoopsprijs, al weet ik dat er op Apple producten geen torenhoge marge zit.

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:28:
[...]

zei ik dat dat de inkoopsprijs was? nee dus...

en wij zijn geen echte apple-dealer, maar hebben wel een leverancier die ook apple levert dus... maar goed zal de prijs weghalen als dat stoort...

maar nogmaals, 't is een werknemers-prijs, geen inkoopsprijs

mocht iemand hier overigens een leverancier weten die apple levert, tegen een fatsoenlijke prijs, dan zijn we altijd geintereseerd. Willen wel apple gaan verkopen, maar de prijzen zijn niet echt lonend zeg maar bij de huidige leverancier

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 17-11-2004 23:30 ]

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Vraag gewoon bij een Apple Centre of je hem van te voren mag zien en ze zeuren nergens over, misschien nog even je eigen tooltjes meenemen om hem op pixels te testen en je kan hem aanschaffen. Dit is tenminste de optie die wij onze klanten bieden. Voor elk scherm overigens. ;)

kleurbleur.nl

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
mooi Sage :) ben je er ook bij die DJ iPod party ofzo? Ik zag die flyer liggen bij jullie..

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1