LINUX Resource Manager????

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Okee, ik wil een volautomatisch ding hebben wat processen meteen killt die veel te veel geheugen wegtrekken (>30% ofzo).

Het is al een paar keer gebeurt dat een brak phpscript 100Mb+ in beslag nam en daarmee de server down ging (een paar van die threads en boem.. weg :()

Wat zijn mijn opties?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Resource limits in php en/of apache. Kan met allebei.
httpd.apache.org/docs/mod/core.html#rlimitmem voor apache (weet niet of dit ook met php als apache-module werkt) en php.net/manual/configuration.php voor php zelf. Kijk bij de laatste vooral naar memory_limit en max_execution_time.

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ehmz... je opties....

nou dat lijkt me duidelijk....

PHP leren :)

• QuarK
Het zijn dus niet mijn scripts... :'(
Ik wil dus absoluut niet dat een gewone user met een kutscript de server kan laten crashen..

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

php.ini?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• QuarK
RLimitMEM,RLimitCPU,RLimitNPROC werken alleen voor de geforkte CGI processen, niet voor de apache childs zelf (php draait als module) :'(

En in php.ini stond memory_limit al op 8Mb (nu 4Mb), dus werkt blijkbaar ook niet precies zoals ik het wil... het apacheprocess beperken.

Kan ik het eigenlijk op systeemlevel beperken?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ik dacht het wel, maar dat zou gewoon betekenen dat je apache crasht als-ie teveel geheugen gebruikt. Dat wil je ook niet. Weet je zeker dat resource limits in php niet werken? Bij mij namelijk wel, heb ze laatst thuis nog verhoogd omdat ik een script had dat asociaal veel geheugen nodig had...

• QuarK
Ok, bedankt voor jullie suggesties, maar ze werken geen van allen in dit gekke geval (ben er nog steeds niet helemaal uit hoe het kan).

Maar op mijn originele vraag terug te komen:

Hoe kan ik die resources beperken op systeem level?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Zelf een bash scripsel klussen dat de processen in de gaten houdt en killt zodra ze 30% of meer gebruiken. Is volgens mij niet eens zo moeilijk.
#!/bin/bash
via een PS -A of een TOP (of via /proc misschien??) checken naar processen die VEEL geheugen gebruiken.
pid bepalen met de tooltjes grep, tail, head, etc...
vervolgens killen die hap.

Dit alles kan volgens mij ook prima in perl, maar ik ben niet zo'n perl-goeroe.
Pagina: 1