Catalyst-drivers werken niet meer in Windows XP Pro

Pagina: 1
Acties:

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op de HCC Dagen 2004 heb ik een kleine 12 Volt ventilator gekocht voor op mijn Radeon 7500-videokaart. Nadat ik klaar was met installeren, de videokaart terug had gezet en de pc geboot had, kreeg ik opeens een BSOD voor mijn neus. Gelukkig kon er nog wel geboot worden in Veilge Modus en heb ik een backup gemaakt van de belangrijke bestanden.

Toen ben ik aan de slag gegaan met het opnieuw installeren van Windows XP. Hier lag een cd met Windows XP Pro die gesliptstreamd was met Service Pack 2. Nu ben ik al niet gecharmeerd van SP2, maar het moest toch erop gezet worden. Na het installeren werd het tijd om de drivers voor de videokaart te installeren. Om precies te zijn Catalyst-versie 4.11. Na het booten deed zich het probleem voor: het welkomscherm zag er brak uit en voor de rest werd er niks geboot. Ik dacht dat het aan de driverversie lag, maar nadat ik de pc had gestart met de vorige bekende configuratie en Catalyst 4.10 had geïnstalleerd, kreeg ik weer hetzelfde probleem voor mijn neus gedropt. Dan maar een Windows XP-versie installeren zonder iets geslipstreamd. Helaas biedt dat ook geen oplossing en krijg ik nog steeds dezelfde error.

Ik heb alle driver geïnstalleerd, behalve de videokaartstuurprogramma's. Een andere videokaart laat zich wel goed installeren, maar zodra die Radeon 7500 voorzien wordt van drivers gaat het mis. Is er iets mis met de grafische kaart of ligt het probleem elders? Ik zou het niet weten...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ook (helaas) niet zo snel.

Het probleem wat je nu misschien erbij hebt gekregen is dat er oude drivers op staan die echt weg moeten. ATI heeft daar op de site een tool voor staan. Zoek ik zo de URL van op. Als je er een NVidia in hebt gehad zul je ook die echt moeten opschonen.

Los van dit alles, de laatste 11 versie drivers veroorzaakten hier ook een en al stress. Uiteindelijk de boel maar opgeschoont, voor de zekerheid het hele systeem maar terugezet en de ati 4.10 geïnstalleerd. Dit draait probleemsloos.

edit:
Alvast een url voor ATI, NV zoek ik ook voor je

[quoteBefore installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove. '[/]
Da's mooi dus.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 16-11-2004 22:24 ]

ARME AOW’er

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-07 20:48

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Verwijderd

Het ligt dus aan die fan die je erop gedaan hebt. Als je deze weer eens vervangt voor de oude "fan of koelblok" wat gebeurt er dan?? Dan weet je of het probleem bij die fan ligt, en kijk gelijk eens na of die fan misschien een 3e draad heeft. Kan ook soms wel eens problemen geven. Als deze er dus wel of niet op zit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 02:30 ]

• Robin
  • Niet online
Ik wist wel dat ik iets vergeten was erbij te zetten :X.

Die fan heb ik al vervangen door de originele heatsink voordat ik de Windows zonder SP2 installeerde. Het lukt mij nog steeds niet om de orignele drivers te installeren voor de Radeon 7500. Misschien dat het helpt om Omega-drivers te installeren.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, bij mij lag het aan de versie van de AGP driver die door SP2 geïnstalleerd werd i.c.m. SmartGART. Na het her-installeren van de bij m'n moederbord hordende AGP driver werkte e.e.a. in elk geval weer een stuk beter ..

• Robin
  • Niet online
TheRookie schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:25:
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, bij mij lag het aan de versie van de AGP driver die door SP2 geïnstalleerd werd i.c.m. SmartGART. Na het her-installeren van de bij m'n moederbord hordende AGP driver werkte e.e.a. in elk geval weer een stuk beter ..
Ik heb een cd hier liggen met nForce 4.35-drivers en heb die geprobeert in combinatie met SP2, SP1 en zonder een service pack. Maar helaas zonder al teveel succes. Ook heb ik 5.10 geprobeert met en zonder de service pack, ook zonder goed resultaat.

Ook werken de Omega-drviers niet. Volgens mij is de videokaart kapot, maar daar heb ik gelukkig nog garantie op. Dat wordt dus RMA sturen :{.

• Robin
  • Niet online
Even een kick verkopen aan het topic. Voordat ik deze kaart terugstuur wil ik eerst een nieuwe videokaart hebben. Dan is er nog tijd om toch nog het euvel proberen uit de wereld te helpen :P.

Verwijderd

Dat ding is gewoon gaar jong. Ik denk dat die oververhit is geraakt of dat je de chip hebt gefried op de een of andere manier. Maar je zei ja ook dat het koelblok vastgelijmd was en dat je em eraf moest slopen? Lijkt me dat daar iets verkeerd is gegaan. Ook gedacht aan statische electriciteit?
Pagina: 1