Toon posts:

Asus A7V333 'system failed cpu test'.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het overplaatsten van mijn Asus A7V333 naar een andere kast krijg ik de melding 'System failed cpu test' te horen met post speech reporter. :'(

Er zit een Athlon xp 2000+ die gegarandeert niet kapot is.
Dit systeem draait nu naar schatting al 2 jaar en heb niets aan de jumpers veranderd.r
Ik gebruik samsung 512 ddr geheugen ook die heb ik in verschillende banken geprobeert.
Batterij van het moederbord er langer dan een minuut uitgelaten (cmos reset).
Het hele systeem ligt nu netjes op een krant zodat er zeker weten geen sluiting gemaakt word.
Verschillende voedingen, videokaarten en geheugen geprobeert.
Cpu fan losgehaald alles netjes schoongeblazen en kijken naar beschadigingen maar niets te vinden.

Wat nu want ik weet het niet meer :?

Verwijderd

Koeler verkeerd gemonteerd waarna hij gelijk oververhit raakte toen je hem aanzette?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Jumpered mode al geprobeerd?
Draait de CPU fan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:42:
Koeler verkeerd gemonteerd waarna hij gelijk oververhit raakte toen je hem aanzette?
Nope want ik had hem in eerste instantie overgezet zonder de cpu fan eraf te halen.

En ja de cpu fan draait.
en kan de jumperless mode proberen maar die heb ik nooit veranderd dus zou het in feite niet aan kunnen liggen.
En ik weet ook niet hoe het moet ik ben het bijbehorende boekje van het mobo kwijtgeraakt. heb jij een scdhema toevallig? zal is rondnuezen op google.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:56 ]

Verwijderd

stroom er af, even w8en pizza uhh.. tog neit ja dan doet die het weer

nou ja!

hier dan ik heb het ook wel vaak als ik me kast verschuif naar lan ofzo heb ik het even stroom helemaal van mobo af en dan doet die het weer - kwestie van geduld

ik heb zelfde config ook asus a7v333 en 2000+ does!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Hoe weet je dat je CPU oke is? Heb je hem in een ander mobo getest of zo?
Geen beschadiging aan buitenkant van CPU betekent niet dat er binnen niks stuk is he.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Topicstarter
Hendal. schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:05:
Hoe weet je dat je CPU oke is? Heb je hem in een ander mobo getest of zo?
Geen beschadiging aan buitenkant van CPU betekent niet dat er binnen niks stuk is he.
nee helaas niet de mogelijkheid om de cpu in een ander mobo te testen.
maar hij is nooit te warm geweest en heeft geen schokken gehad.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Dus is je CPU weer terug in het rijtje.

Geeft je mobo hetzelfde error als je zonder je cpu of andere componenten aanzet?

Ik denk dat het toch erg handig is dat je ff die componenten ergens anders op checkt.
Het is nl. vlg mij gewoon een kwestie van elimineren en zoals je al zegt met verschillende voedingen, geheugen e.d. geprobeerd maar er veranderd niks.
Hou je over : CPU of MOBO.

Wat zegt je handleiding van je mobo over deze error?

[ Voor 36% gewijzigd door Hendal. op 16-11-2004 23:02 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 19:06
Ik krijg die melding ook regelmatig

specs:
ASUS p4S8X

K krijg het meestal te horen als ik een klein tikje tegen mn pc geef, wat nogal een s voorkomt aangezien ik mn pc ook als voetenbank gebruik.
Kan het geen kwaad om dat voice gebeuren uit te zetten?

Is somebody not editing what I'm saying here???

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je dat voice gebeuren uitzet krijg je netjes POST-Beeps :)

@TS:
Verder zou ik eens kijken of je tijdens het overzetten van het mobo niet per ongeluk iets beschadigd hebt, of je wel overal afstandsbusjes hebt gebruikt (zodat mobo de backplate niet raakt). dat allemaal nagegaan zou ik toch de CPU koeler er eens af halen en de core aan een goede inspectie onderwerpen. Het kan zijn dat je tijdens het overzetten de koeler een tikje hebt gegeven waardoor die de CPU beschadigd.

Ik ben zelf vrolijke eigenaar van een A7V333 plank, maar heb dat probleem enkel een keer gehad doordat er teveel stop tegen de DIMM aan geplakt was komen te zitten na verloop van tijd.
(offtopic: Mijn bordje post-beept niet eens zonder CPU geinstalleerd)
Pagina: 1