Windows boot niet meer na herinstallatie video drivers

Pagina: 1
Acties:

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ten eerste, ik weet niet zeker of het hier hoort of in WOS, maar dat terzijde.

Ik wilde vandaag de ATI Catalyst 4.12 beta drivers installeren. Dus ik heb mijn oude drivers (4.11 beta) netjes geuninstalled, daarna opnieuw geboot en de drivers geinstalleerd.

Nou komt het, windows loopt op een gegeven moment tijdens het booten vast. Ik heb de optie aangezet zodat ik kon zien welke drivers hij laadde, maar dat was windows al wel voorbij. Ik zat dan in zo'n blauw scherm met Microsoft (R) Windows (R) XP en dan nog wat informatie welk OS en je hoeveelheid memory. Vlak voordat de boot blijft hangen gaan me toetsenbord lichtjes uit, zoals hoort, maar hierna doet hij niks meer, waar normaal gesproken dan me optical muis zou licht moeten gaan geven.

Dus dan maar weer de drivers uninstallen en de oude installen zou je zeggen. Nou mooi niet, ook dan blijft windows weer hangen tijdens het booten. Dan maar met allerlei driver cleaners aan de slag, maar ook dat mag niet baten.

Windows geeft geen een foutmelding weer in de event log, wat dus ook al niet bevordelijk is om het probleem te achterhalen.

Nou is het wel zo, dat als ik de drivers in windows handmatig installeer en dan niet opnieuw opstart, alles wel gewoon werkt en zo heb ik dus ook al 2 uur zitten gamen, maar bij de volgende boot gaat het gewoon weer mis en rest de enige optie om dat met "laatst werkende configuratie" weer te booten om zo toch maar in Windows te geraken.

Nou werkt het dus semi wel, maar om elke keer na het opstarten weer de drivers te moeten installeren vind ik toch niet echt een ideale situatie.

Ik weet zelf geen opties meer en kan verder ook niks vinden wat wel helpt helaas.

Mijn specs staan onderin mijn signature, hoofdlijnen:
AXP-m 2600+, Abit NF7-S v2, Ati X800pro, 512 mb DDR400

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je niet toevallig een herstelpunt van de laatste installatie van bijvoorbeeld je 4.11 Beta's? Misschien eens proberen daar naartoe terug te herstellen.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb een herstelpunt die wel werkt en die draait, jawel 4.12 beta. 7(8)7 Ik snap er echt helemaal niks meer van. Alle andere herstelpunten leveren vastlopers op op dezelfde plek en andere drivers erop zetten levert ook weer vastlopers op.

Dan maar weer een keer Windows XP opnieuw installeren, want bij HL2 verdwijnt om de zoveel tijd plots de image van mijn hand en/of wapen met deze drivers, wat erg annoying is.