Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding (vraagje)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal!
ik heb een vraagje, (en ik hoop dat jullie begrijpen wat ik met IDE (ata/133) bedoel want ik heb er niet echt super veel verstand van allemaal)
ik wil de geforce 6800 kopen maar tot mijn grote verbazing heb ik maar 250 watt voeding in m'n pc staan en ik wil dus iets meer zo rond de 350 à 400 watt van een goed merk maar ik heb een probleem ik heb 2 harde schijven in m'n pc staan en die zijn allebij IDE (ata/133) en als ik dan zo rond kijk voor een voeding zie ik dat ze allemaal (die ik zie dan :P) SATA kabels hebben en ik neem aan dat ik die niet in mijn IDE (ata/133) hardeschijven kan stoppen, dus ik vroeg me af of dat wel kon of op wat voor manier je wel een sata kabel in een IDE (ata/133) hardeschijf kan stoppen en zow niet weet iemand misschien een goeie voeding van ongeveer 350 à 400 watt van zo rond de 50 à 60 euro (het mag ook wel meer want dan weet ik in ieder geval in welke richting ik moet zoeken)

al vast erg bedankt voor de gene die mij uit mijn probleem(pje) kan helpen _/-\o_ _/-\o_

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:49
Molex stekkers passen in je hdd's.. zitten er standaard op :)

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag maar bedoel je dat molex stekkers sata omzetten naar ide? (dus die stekkers zitten op die voeding?)

in ieder geval bedankt voor je snelle reactie _/-\o_

EDIT: of misschien een duidelijkere vraag wat zijn eigenlijk molex stekkers precies?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:03 ]

Verwijderd

MOlex is een kabeltje met 4 pinnetjes, die kan je stroom laten geven aan e hdd.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:44

Exigence

dnkroz

Je verwart SATA data stekkers met SATA voedingsstekkers. Bijna alle voedingen hebben tegenwoordig normale MOLEX voedingsstekkers (die in bijna alle interne apparatuur past, zoals cd-rom spelers, harde schijven, en zo'n stekker moet ook in je videokaart geplugd worden) én SATA voedingstekkers.
Als je nu naar je HD zult kijken dan zie je daar een ATA kabel uitsteken (flatcable) en er zit een 4pins MOLEX stekker in geplugd. Alle voedingen hebben MOLEX stekkers, dus een nieuwe voeding vinden zal geen probleem zijn ;) Die SATA stekkers heb je (nu nog) niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
dus dan maakt het helemaal niet uit of de voeding die ik wil kopen SATA heeft? ondanks dat mijn hdd's ide (ata/133) zijn?

Verwijderd

Topicstarter
owkee ik denk dat ik het nu snap, dus die molex stekker gaat vanuit je voeding in je hdd en voorderest gaat er niks vanuit je voeding naar je hdd?

EDIT: en als er op zo'n voeding SATA kabels zitten die zitten er dus alleen maar extra bij en daar heb ik nog eigenlijk nu nog niks aan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:08 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

Rmg

Het is een voordeel als je voeding sata connectors heeft ( Molex heeft ie altijd ) dan hoef je als je gaat upgraden niet gelijk weer een voeding te kopen ( moet dit wel een goeie voeding zijn uiterraard ;))

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ owkee hartstikke bedankt allemaal ik snap het nu helemaal! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:40
Idd, normale molexen zitten er altijd op, en de sata-powerconnectors zijn dus als extra. Daarnaast zijn er nog altijd molex-sata converters, maar dat is in dit geval dus niet van toepassing. Je kunt zonder zorgen een voeding met extra sata-connectors kopen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

als je zo'n bedrag wil uitgeven.. kijk dan even naar die 300Watt zalman voeding.. sterk genoeg :P heb nu mijn onderstaande systeem met 7hdd's zelfs draaiende gehad.
lekker stil, stabiel en heeft naast de standaard aansluitingen ook de sata stroomkabels :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 17:33

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Enermax is ook nooit weg.

Ik zag laatst ook ThermalTake pasive koeling. Die zal hw wel duurder zijn, maar misschien de moeite waard

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net een Chromus van Revoltec gekregen en ik moet zeggen dat deze 450 watt voeding veel aan kan: 2 x een x800 + mobo + 4 hd's (sata standaard 4 aansluitingen op voeding 8) ) en dan uiteraard nog 1 dvd fikkertje+ cdfikkertje en nog eens 2 ide hd's.. dat zie ik menigd andere psu niet echt nadoen:D en hij is heel mooi verchroomd :9

Het enige nadeel is de 79 euro >:)

Verwijderd

Check de X-Connect IA.. Dan kan je kiezen welke kabels je wil gebruiken.. >:)

Verwijderd

Aopen voedingen of Enermaxs doen het goed rond je budget (60-80 E) En hebben een flink vermogen (350-450). Ze zijn zeer stabiel. Qtec raadt ik af, het zijn goedkope jongens en kunnen leuk vermogen geven maar hoelang ze het volhouden durf ik niks over te zeggen.
Pagina: 1