[XHTML1.0] internet explorer kapt pagina's in iframes af

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35
Ik ben een site aan het bouwen voor de studievereniging van een vriend van me en ik ben een heel vervelende bug van internet explorer tegengekomen:

Als je op deze pagina kijkt, zie je in opera en firefox netjes een yahoo group geladen worden in het iframe. In IE wordt alles ook geladen, maar de inhoud van het iframe wordt verkeerd weergegeven. Het lijkt haast alsof hij de hele breedte van het scherm neemt en vervolgens links in het iframe begint met tekenen, waarbij hij rechts dus ruimte tekort komt en de pagina er niet meer inpast. Het vreemde is dat als je het window resizet het ineens wel past. Ook met bijvoorbeeld GoT treedt het probleem op, je ziet een witte rand, Henk en vervolgens weer een afgekapt stuk.

Zoals jullie kunnen zien komt alles netjes door de validator heen (op het W3C-plaatje klikken), dus ik vermoed dat dit een IE-bug is. Is hier iets aan te doen...? Google overlaadt me eigenlijk vooral met die recent gevonden buffer overflow exploit met iframes, dus daar schiet ik niet zoveel mee op... :/

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 12:44
Je link doet het niet.
Beetje moeilijk kijken zo dus ;)

• Bananenplant
doh, dan hebben ze downtime op de server ofzo, de URL klopt wel namelijk :/

/edit: is weer up

in IE5 gaat het overigens wel goed lijkt het, hoewel ik dat wel doe over een X-tunnel op een machine die crossover office draait

[ Voor 54% gewijzigd door Bananenplant op 16-11-2004 23:53 ]

Zucmantaks, nu 💰 !

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellicht kan je deze link eens doornemen, daar staat namelijk erg veel informatie ove IFRAME's. Verder kan je ook nog even kijken op Quirksmode.

• Bananenplant
*schop*

HTML:
1
2
<object data="http://gathering.tweakers.net" type="text/html" width="100%" height="600">
</object>

Ik heb nu dit geprobeerd, in FF werkt het, is er iets aan te doen dat het in IE ook gaat werken...? Die kan er nu helemaal niks meer mee :/

Zucmantaks, nu 💰 !

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XHTML en IE is geen goeie combo, omdat naar mijn weten IE helemaal geen XHTML ondersteund...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

@ ucchan: Ik heb ergens gelezen dat je voor de width/height van een object gebruik moet maken van pixels en niet van procenten! Mocht je toch de juiste breedte willen hebben kan je het wellicht realtime middels javascript toevoegen aan de object-tag...

• Bananenplant
Woudloper, ik begrijp wel dat ik zelf dan wat dingen moet gaan uitvogelen, maar real-time de dimensies van een object wijzigen heb ik wel oren naar :) .

Ik had ook een tip van iemand die vertelde dat het zou helpen als je bij de css van body expliciet de marges op nul zette, ga ik ook nog eens proberen...

En een expliciete breedte ga ik ook nog eens proberen, de GoT-advertenties staan ook in een iframe en dat wil ook gewoon. Misschien is zo'n javascript-oplossing dan een hoop vliegen in een klap, dankje voor het idee :) .

/edit: http://www.webreference.c.../javascript/images/2.html

Dat gevalsonderscheid met proprietary methoden in JS staat me weer niet aan :(

[ Voor 14% gewijzigd door Bananenplant op 29-11-2004 23:18 ]

Zucmantaks, nu 💰 !

Pagina: 1