Toon posts:

[XP] Installeren op WD200GB gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed , ik heb zojuist een nieuw systeem gebouwd met een Asrock 775V88 P4 Mobo daar heb ik de laatste bios op gezet (v1.20).

Ik heb vervolgens zoals in de FAQ staat met WD LifeQuard Tools in dos de HDD gelimiteerd op 137 GB en vervolgens nogmaals geprobeerd om windows xp te installeren. Maar nog steeds herkent het bios de hdd dus zodanig dat winxp installatie iedere keer opnieuw begint. Ik ben bang dat zonder nieuwe bios update ik geen winxp zal kunnen intalleren :(

Heeft iemand nog bruikbare tips :'(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1) Dat bord ondersteunt toch wel grotere schijven? -> nieuwste BIOS
2) Heb je een XP SP1 of SP2 CD? -> nodig voor schijven >128GB

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Klicke ici:
OM FAQ / Beleid

Hmm... zie net dat je FAQ wél hebt gelezen... Sorry.

[ Voor 40% gewijzigd door Motrax op 16-11-2004 20:45 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar nog steeds herkent het bios de hdd dus zodanig dat winxp installatie iedere keer opnieuw begint
Ik begrijp dit gedeelte van de probleembeschrijving niet :?

Je kunt in principe gewoon XP installeren op een grote HDD en achteraf na de installatie van SP1 de resterende ruimte erbij partitioneren :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik probeer met de gewone xp cd windows te installeren , hij kopieerd de bestanden naar de hdd , start opnieuw op en in plaats van de installatie af te ronden start ie de hele setup opnieuw alsof er nog niks gebeurt is :(

Ik heb de cd van sp2 wel liggen hier , moet ik die soms erin doen als de originele bestanden zijn gelopieerd en hij opnieuw opstart om de setup af te ronden ?

Das het probleem juist in principe zou je nadat je je hdd gelimiteerd heb (tot 137 GB) met het tooltje van de fabrikant op die 137 Gb partitie winxp moeten kunnen installen en na installatie van SP2 de rest erbij partitioneren met schijfbeheer bv.

Maar dit gaat bij mij dus niet op zelfs met nieuwste bios begint de setup steeds opnieuw ondanks me gelimiteerde schijf.

Ik heb ook al met een partitie van 20 GB geprobeerd op gelimiteerde schijf , maar ook dan `winxp kopieerd setup bestanden`, bestanden gekopieerd , `windows start nu opnieuw op waarna de setup wordt afgerondt`, dan start ie opnieuw op en begint dus weer van voor af aan.

Bootvolgorde staat op 1 floppy , 2 hdd , 3 cd-rom

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ook windows 2000 pro geprobeerd te installeren op de 200GB schijf die gelimiteerd is tot 137GB met WD Dataquard voor DOS. Nadat de setup bestanden had gekopieerd en opnieuw wilde opstarten kreeg ik de volgende foutmelding (blauw scherm) :

"***STOP: 0x0000007F (0x00000000,0x00000000,0x00000000) UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP"

Windows erop installeren lukt dus nog steeds niet :'( :( iemand toevallig de oplossing :?

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-02 08:33
De hamvraag is, Installeert Windows wel met een andere, c.q. kleinere HDD, of niet, want ik heb het ook een tijdje gehad met een andere pc, met wat goedkoop geheugen, die ik op de verkeerde timings gezet had, hierdoor kwam de Install ook in een loop te zitten.

Maar dat terzijde als mogelijke optie, misschien een Low level format van de HDD en dan zelf Partities maken. The Ultimate Boot CD vind ik er wel een handige tool voor.

http://www.ultimatebootcd.com/

Verwijderd

Topicstarter
Sir Guinhill schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:46:
De hamvraag is, Installeert Windows wel met een andere, c.q. kleinere HDD, of niet, want ik heb het ook een tijdje gehad met een andere pc, met wat goedkoop geheugen, die ik op de verkeerde timings gezet had, hierdoor kwam de Install ook in een loop te zitten.

Maar dat terzijde als mogelijke optie, misschien een Low level format van de HDD en dan zelf Partities maken. The Ultimate Boot CD vind ik er wel een handige tool voor.

http://www.ultimatebootcd.com/
Wat is een low level format ? belangrijker zou dat kunnen werken :?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Low Level Format zou ik noooit iemand aanraden om te doen, alleen als laatste redmiddel als een schijf werkelijk kaduuk is !

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Als je nadat windows de bestanden gekopieerd heft nu en alleen de hdd laat booten ipv de cd-rom en floppy erbij :?
• De schijf nog kleiner maken :? (100 gb bijv.)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

was dit een nieuwe out of the box disk?

probeer eens om via Bart PE een diskformat te doen.
kan zijn dat de disk een beetje brak is in het mbr

*ik had dit ooit met een 120gb schijf bij een herinstallatie bleef die steeds booten en na de bart PE was het OK*

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

zelfde probleem als

maxtor hdd 80 gb

zet hdd als first boot device and try again !

Verwijderd

Topicstarter
hdd op first boot device zetten heeft niet geholpen :( , hij begint steeds weer opnieuw |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ook het geheugen getest op fouten en geen gevonden , ik denk dus dat die hdd een beetje vern**kt is. Zou dat Bart PE gaan werken :?

Verwijderd

Topicstarter
Bart PE geprobeerd , draait prima.

WinXP Pro cd installatie : Setup begint steeds weer opnieuw :(
WinXP Pro+SP1 cd installatie : Setup begint steeds weer opnieuw :(
WinXP Pro+SP2 cd installatie : Setup begint steeds weer opnieuw :(

Ik begin een beetje moe te worden van die #%@%# HDD , zometeen een 40GB schijf halen , dan zou dit alles over moeten zijn :( |:(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met FDISK op flop HD alle partities verwijderen en nogmaals installen (zonder welk programma van WD e.d. er op los te hebben gelaten) en het moet echt wel lukken. Daarna SP2 en de rest van de ruimte op HD is volledig beschikbaar nadat je hem hebt geformateerd uiteraard.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een nieuwe 40 GB Maxtor HDD in en hhd op ide 1 als master en cd-rom op ide 2 als master . Kan nu eindelijk winXP installen (hijs bezig :*) ) en dan zometeen die 200 gb schijf adden ;) Hopelijk lukt dat ook maar voor nu ben ik al mega blij :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:47:
Bart PE geprobeerd , draait prima.

WinXP Pro cd installatie : Setup begint steeds weer opnieuw :(
WinXP Pro+SP1 cd installatie : Setup begint steeds weer opnieuw :(
WinXP Pro+SP2 cd installatie : Setup begint steeds weer opnieuw :(

Ik begin een beetje moe te worden van die #%@%# HDD , zometeen een 40GB schijf halen , dan zou dit alles over moeten zijn :( |:(
en je had wel de format en diskpart er via geprobeerd?
Pagina: 1