[FTP] Windows XP clients geven timeout

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een ontzettend stom probleem hier.
Ik heb een server met daarop Windows 2000 AS. Mbv IIS 5 heb ik een aantal websites draaien, waaronder ook een ftp site.
Nu is deze ftp site beveiligd met meerdere gebruikersnamen en wachtwoorden. Hier komt het probleem.
Als ik met een client contact maak met de ftp site gaat dat ALTIJD goed, behalve wanneer de client windows XP heeft draaien. Het maakt dus niet uit of SP1 of SP2 is geinstalleerd, het werkt gewoon niet. Ik moet hierbij wel zeggen dat je, wanneer je via Internet Explorer contact maakt de connectie NA het inloggen en TIJDENS het ophalen van de mappen een timeout.
Als je connectie maakt via WISE FTP of zo, werkt het wel.
Ik heb al liggen kloten met Active en Passive connect, maar dat mocht niet baten. Weet iemand hoe ik dat probleem op kan lossen?

Alvast bedankt.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

dus het werkt wel en het werkt niet? Kan je misschien iets duidelijker uitlegggen hoe je het precies geprobeerd hebt?
Overigens klinkt dit nog steeds als een passive probleem, omdat de "client" (pc of software?) kapt bij het ophalen van de mappen.

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
Mijn FTP site werkt wel wanneer je met Internet Explorer of een FTP programma wilt connecten onder Windows 95/98/nt/2000, maar werkt NIET met Internet Explorer onder Windows XP en en WEL als je met een FTP programma wilt connecten.
Oh ja, vanuit de DOS prompt kun je onder Windows XP ook connecten met de FTP site.
Dus, het probleem zit 'm in Internet Explorer met de combinatie Windows XP.

Kort gezegt, mijn FTP site werkt niet als je er mee wilt connecten met Internet Explorer onder Windows XP. :) (Joepie, probleem is omschreven. ;))

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:02
Internet Explorer wil nog weleens 2 connecties gebruiken , eentje voor de aanmelding, en eentje voor de transfer.

Dat was bij w2k ook al zo geloof ik, maar misschien dat je er toch even naar kan kijken, misschien mag er per gebruiker maar 1 connectie worden gebruikt ?

Ik zeg niet dat dit de oplossing is voor je probleem, maar het lijkt me de moiete waard om naar te kijken :)

just my € 0,02

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
He Bud_s,

Je krijgt je 2 cent nog even niet. In mijn IIS staat ingesteld dat er maximaal 4 connecties mogen zijn. Ik heb deze net op UNLIMITED gezet, maar het werkt nog steeds niet, ook niet na een restart van de IIS.
Als het goed is gebruikt IE poort 21 voor de data en poort 20 voor de connectie.
Verder is er niet per gebruiker in te stellen dat je meerdere connecties open mag hebben.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Je hebt het over
Ik heb al liggen kloten met Active en Passive connect, maar dat mocht niet baten
Maar is dat op de server of op de client?

Als je dit nog niet geprobeert heb, zal het zeker je probleem oplossen:
Afbeeldingslocatie: http://swieten.op.het.net/images/passive.JPG

Succes

• Bud_s
akakiwi schreef op woensdag 17 november 2004 @ 08:33:
He Bud_s,

Je krijgt je 2 cent nog even niet.
Dan blijf ik maar een arme sloeber :)

Tja, het was het proberen waard.

Even om proberen het passive probleem proberen uit te sluiten : Als je met WinXP in het local netwerk verbind met de server, werkt het dan wel ? of kan je niet aan het lokale netwerk ?
Ik zeg locale netwerk om routing / port map problemen uit te sluiten.

Ik ga namelijk regelmatig met XP clients via IE op een ftp site waar aanmelding vereist is, en dit werkt eigenlijk altijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Bud_s op 17-11-2004 09:05 ]

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Ik krijg mijn plaatje niet goed weergegeven, maar klik er maar op dan :) http://swieten.op.het.net/images/passive.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Pwigle op 17-11-2004 09:10 ]

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
@DaPoztMaster.
Dat plaatje wat je daar laat zien gaat over de instelling op de client. Op de client heb ik geprobeerd wat er gebeurt als je wisselt tussen die 2 connect mogelijkheden. Dat mocht dus niet baten. Verder kun je op de server geen instellingen maken tussen active en passive connect voor zover ik weet.

@Bud_s
Het maakt niet uit of ik binnen of buiten mijn lokale netwerk probeer in te loggen op de ftp site. Hij doet het gewoon niet als Windows XP en IE meedoen.

• Bud_s
Krijg je wel een gedeelte van de bestanden binnen ?? krijg je de time-out altijd na een bepaalde hoeveelheid data dus bv 1 MB ? of krijg je gewoon helemaal niets binnen ???

Wat zegt het logboek van de winXP client ?? ( eventvwr.exe )

• akakiwi

akakiwi

Topicstarter
De client krijgt helemaal geen data binnen.
Ik zal zo even in de event viewer kijken, maar, ik heb daar al eerder in gekeken en toen kreeg ik niets geks gevonden.

Pagina: 1