[WC-Grid] Waar blijven wij?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: IBM distributed computing-project: World Community Grid
Onder de vlag "World Community Grid" heeft IBM vandaag het voortouw genomen in een ambitieus distributed computing-project, dat zich in tegenstelling tot de meeste bestaande initiatieven niet op één of enkele specifieke taken richt. In samenwerking met goede doelen en universiteiten zal het bedrijf ongebruikte computertijd van over de hele wereld inzetten om allerlei soorten ingewikkelde problemen op te lossen met behulp van brute rekenkracht. Dit wordt in een filantropisch jasje gestoken: vijf à zes keer per jaar zal men nieuwe 'humanitaire projecten' evalueren om te kijken of ze geschikt zijn om te draaien op het netwerk. Wie de cliënt installeert zal volgens de site dus helpen om de mensheid te verbeteren, hoewel de reclame voor IBM en zijn gridtechnologie ongetwijfeld ook een rol hebben gespeeld in de beslissing om het project op te starten.

De eerste taak voor het - op moment van publicatie slechts uit een paar honderd computers bestaande - World Community Grid is het vouwen van proteomen, iets wat wetenschappers beter inzicht geven moet in ziektes zoals kanker, AIDS, SARS en tuberculose. Wie dit doel bekend in de oren klinkt zal niet verbaasd zijn om te horen dat United Devices in deze de belangrijkste technologiepartner van IBM is. Dit betekent overigens niet dat de bestaande projecten gebaseerd op de techniek van UD - zoals THINK - stilgelegd worden, alleen dat er weer een extra netwerk is dat strijdt om de idletijd van de 650 miljoen pc's op deze aardbol.
Aldus Tweakers.net

Nu vraag ik aan de crew: Doen wij mee, of doen wij mee? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Dezelfde work-units zouden worden verwerkt bij grid.org, en dus in het UD-Grid project.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit gebeurt, sta ik met mijn bek dicht.

De commerciële opmars voor een goed doel, BAH :r vanuit de grond van mijn hart.

Ik ken ze, allemaal voor het goede doel, honderden computers voor verschillende doelen.

Heel knap hoor, MAAR jij en ik en de DPC deden dit al.

Onder de vlag "World Community Grid" heeft IBM vandaag het voortouw genomen in een ambitieus distributed computing-project, dat zich in tegenstelling tot de meeste bestaande initiatieven niet op één of enkele specifieke taken richt.

BAH, heb er wel woorden voor.

En als dit werkelijk gebeurt, stop ik per direct.

Als ik dit bericht verkeerd lees en interrupeer hoor ik het graag.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie de cliënt installeert zal volgens de site dus helpen om de mensheid te verbeteren
En als we dat niet geloven zullen ze ons wel iets anders wijsmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben binnen een VmWare seiie even wat dingen aan het testen, maar als 1e zie ik wel meteen dat UD (dus de bekende client) verwijderd word van je PC :(

Moet zeggen dat het hele project van IBM me nu al tegen staat.
Maar we gaan nog even verder testen.

*edit*

Als de client draait ziet hij eruit als de beta versie van UD.
Alle stats staan op 0 en ik zie dat iemand DPC al heeft aangemaakt en dat er al 5 leden (incl. mijn test bak) inzitten.
Kan alleen niet zien wie omdat nog niemand langer dan 1 dag meedoet.

Mijn mening is dat dit dus ten koste gaat van het oude UD project doordat die verwijderd word :(
En dat denk ik alles omdat de nieuwe client ook ud.exe gebruikt.

Erg jammer om te zien dat dit zo gaat.
Ik ga eens wat mail versturen naar UD om te vragen om opheldering.
Het kan toch niet zo zijn dat we al wat we gedaan heben bij UD nu ongedaan gemaakt gaat worden door IBM:?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niet leuk om aan met te doen eerlijk gezegd.

Veel te commercieel en een veel te agressieve client als ik het zo allemaal op het eerste gezicht zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig duidelijkheid te vinden.
Echter zie ik wel dat UD met hetzelfde project gaat komen :?

http://www.grid.org/projects/hpf/

http://forum.grid.org/phpBB/viewtopic.php?t=15024

Wel vaag want bij WCG kan je alleen maar hun project selecteren en dus niet het oude cancer onderzoek. (Human Proteome Folding Project )

Bij UD kan je het volgende selecteren:

United Devices Cancer Research Project, Phase II
Human Proteome Folding Project

Alle sites zijn erg traag incl de forums.
Volgens mij zijn ze dus een hoop aan het omzetten op het moment.
Zou dus kunnen zijn dat er later nog wel voor United Devices Cancer Research Project, Phase II gekozen kan worden.

Snap nog niet helemaal wat ze nou aan het doen zijn, want het nieuwe project heeft wel al wat stats, maar nog niet veel teams.
Gaat UD allebij doen en WCG alleen hun eigen project? (terwijl ze wel UD er even af gaan gooien :?)

Het zal deze week vast wel duidelijk worden, maar tot nu toe is het allemaal erg vaag.

Ik zou dus iedereen willen aanraden die al met UD mee doet om die nieuwe client nog niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

De vraag begint nu langzamerhand te komen: "Aan welk project gaat DPC against cancer participeren als het UD-grid against cancer voltooid is"

Mijns inziens moeten we ons dan gaan richten op het vouwprincipe der proteinen, omdat daar de basis van veel ziektes aan ten grondslag ligt.

Maar jah, zover zijn we nog niet, wellicht komt UD met een ander intrigerend project boven tafel: "Cancer in combi met nanotechnologie" verwacht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M. Mulder schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:14:
De vraag begint nu langzamerhand te komen: "Aan welk project gaat DPC against cancer participeren als het UD-grid against cancer voltooid is"

Mijns inziens moeten we ons dan gaan richten op het vouwprincipe der proteinen, omdat daar de basis van veel ziektes aan ten grondslag ligt.

Maar jah, zover zijn we nog niet, wellicht komt UD met een ander intrigerend project boven tafel: "Cancer in combi met nanotechnologie" verwacht ik. :)
UD is zeker nog niet klaar.
Zie link in bovenstaande post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdivaneeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 15:18

ferdivaneeten

zo gaat dat

En zie hier het pimpe Human Proteome Folding scherm in UD...
Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL760/2847968/5734628/73566705.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

mmm, dat schermpje ziet er wel lekker uit!!!
Uhm , is UD-Grid ook lekker hidden te draaien als service ofzo?
Want om eerlijk te zijn heb ik een hekel aan opspringende schermpjes enzo...

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 16:36
Het is me nog altijd niet duidelijk hoe het nu precies zit. Verder vind ik de captain van DPC redeye hier niet echt terug.

Ik zie wel veel nieuwe leden maar niemand met punten. 1 WU is ingeleverd door Pconfig die er toch een hele seconde aan gerekend heeft :D

Om dan maar meteen hier verder te gaan over dit project. Hoe gaat het hier met subteams e.d.? Stats?

Het lijkt me aardig hetzelfde als UD. (Bijna) zelfde client, stats, puntentelling en weet ik wat maar het is niet hetzelfde 8)7 Wazig allemaal en raar dat zoiets opgezet wordt. Zal dit binnenkort gaan fuseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Balachmar schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:15:
mmm, dat schermpje ziet er wel lekker uit!!!
Uhm , is UD-Grid ook lekker hidden te draaien als service ofzo?
Want om eerlijk te zijn heb ik een hekel aan opspringende schermpjes enzo...
Met FireDeamon kan dat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is *exact* dezelfde client (nahja, 5 images veranderd)

Op dit moment wordt ook aan hetzelfde project gewerkt. IBM heeft in principe de client van UD 'gekocht' voor het opzetten van hun grid.

IBM heeft geen winstoogmerk bij de projecten die ze gaan voeren; het enige voordeel wat ze hebben is naamsbekendheid en goodwill.

Let dus op:
UD en IBM blijven 2 verschillende projectorganisatoren, die op dit moment toevallig (als aanloop) aan hetzelfde project rekenen.

Persoonlijk ben ik dan ook van mening nog even niet met dit project te beginnen, aangezien we UD al doen, en die aan hetzelfde rekent.
Als IBM met andere projecten gaat komen is het dan te bekijken of die interessant zijn voor DPC.

Bij de UD client heb je op dit moment overigens 50% kans een pakket voor kankeronderzoek te krijgen, en 50% kans op eentje voor het nieuwe project.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Dat kan je toch instellen?

Misschien is het verstandig dat er asap een topic komt in de trant van

UD Grid vs WC Grid. Het hoe, wat en waarom

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WC grid ?? flushen bij het leven oid ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:56:
Bij de UD client heb je op dit moment overigens 50% kans een pakket voor kankeronderzoek te krijgen, en 50% kans op eentje voor het nieuwe project.
Dat is maar net wat je zelf aangeeft.
Zel doe ik alleen mee voor het kanker onderzoek.
En het nieuwe project staat standaard een keer niet aan :D
Dus iedereen die alleen kanker onderzoek deed doet dat nu nogsteeds.
En dan heb je dus 100% kans daarop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Er was verwarring ontstaan door een vroegtijdig lekken van informatie. Excuses van mij omdat ik niet probeerde eerst wat degelijke informatie te verzamelen.
De client van WCG en Grid.org zijn praktisch dezelfde, ook werken ze tesamen aan hetzelfde project (de resultaten worden gebundeld).
De reden waarom er een nieuwe site en nieuw project gelanceerd werd zou gewoon zijn om er meer publiciteit aan te geven. Zo hebben ze verscheidene kranten gehaald en zelfs t.net.
Merk op dat de nieuwe WU's meer geheugen gebruiken en dus niet echt geschikt zijn voor elke pc (minstens 152MB).

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Dus we kunnen weer met een gerust hard verder gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_man schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:08:
Er was verwarring ontstaan door een vroegtijdig lekken van informatie. Excuses van mij omdat ik niet probeerde eerst wat degelijke informatie te verzamelen.
De client van WCG en Grid.org zijn praktisch dezelfde, ook werken ze tesamen aan hetzelfde project (de resultaten worden gebundeld).
De reden waarom er een nieuwe site en nieuw project gelanceerd werd zou gewoon zijn om er meer publiciteit aan te geven. Zo hebben ze verscheidene kranten gehaald en zelfs t.net.
Merk op dat de nieuwe WU's meer geheugen gebruiken en dus niet echt geschikt zijn voor elke pc (minstens 152MB).
Dan blijft de vraag waarom nieuwe stats en waarom WCG geen kanker onderzoek doet :?
Als je namelijk WCG installeerd verwijderd hij de oude UD client.
Dan beging je dus met Human Proteome Folding en geheel opnieuw in de stats.
Dit lijkt me dus geheel niet op samen werking, want dan had WCG ook wel het kanker onderzoek erin zitten.

Ik ben er dus echt voor om gewoon UD te blijven doen en WCG voorlopig gewoon links te laten liggen.
Wil je wel mee doen met Human Proteome Folding geef dit dan gewoon aan in je profiel bij UD ;)

Als persoon kan ik er niet bij dat de WCG client UD van je PC afhaald en je dus maar verplicht om geheel opnieuw te beginnen.
Persoonlijk ben ik daar nogal redelijk pist over.
Ons subteampje heeft b.v. al meer dan 75 jaar CPU tijd gegeven aan UD en dat gaat WCG even ongedaan maken:? (of er voor zorgen dat er niets meer bij komt)

Hopelijk kunnen de heren van UD meer uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:54

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:34:
[...]

Dan blijft de vraag waarom nieuwe stats en waarom WCG geen kanker onderzoek doet :?
Als je namelijk WCG installeerd verwijderd hij de oude UD client.
Dan beging je dus met Human Proteome Folding en geheel opnieuw in de stats.
Dit lijkt me dus geheel niet op samen werking, want dan had WCG ook wel het kanker onderzoek erin zitten.
Het is een losstaande organisatie, die niets met UD te maken heeft. Ze hebben alleen de client "gekocht" van UD, zoals Floppus al schreef.
Als persoon kan ik er niet bij dat de WCG client UD van je PC afhaald en je dus maar verplicht om geheel opnieuw te beginnen.
Omdat het dezelfde client is, werkt het niet samen met de UD client. Daarom wordt die client gedisabled

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
NightBird schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:46:

[...]

Omdat het dezelfde client is, werkt het niet samen met de UD client. Daarom wordt die client gedisabled
Tussen disablen en verwijderen zit wel een verschil maar de redenen hiervan worden wel wat duidelijker. Weet niet of zoiets tijdens de installatie ook voorbij komt dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Witlof schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:54:
[...]

Tussen disablen en verwijderen zit wel een verschil maar de redenen hiervan worden wel wat duidelijker. Weet niet of zoiets tijdens de installatie ook voorbij komt dat dit gebeurd.
Je zou het installatiebestand 2x moeten runnen, eenmaal om de andere te de-installeren en dan éénmaal om hun client te installeren.

Floppus heeft even met belangrijke mensen binnen UD-Grid gesproken en daar kwam deze reactie op: http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1174292

[ Voor 17% gewijzigd door Blue_man op 17-11-2004 20:18 . Reden: link ]

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
WGC gaat (binnekort) ook andere projecten hosten. Nu draaien ze Proteome folding als een soort van start-up project. Terwijl UD zelf bij haar eigen projecten blijft zoals cancer research ed

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Dus WGC wordt een soort BOINC?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij wcg hebben ze nu andertussen al meer dan 12000 leden ww
als we nu mee doen kunnen we hoog komen in de daylies
dpc staat nu op plek 31
aangezien dit wel een groot project gaat worden hoop ik dat de ECHTE dpc ook mee gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 08:46:
bij wcg hebben ze nu andertussen al meer dan 12000 leden ww
als we nu mee doen kunnen we hoog komen in de daylies
dpc staat nu op plek 31
aangezien dit wel een groot project gaat worden hoop ik dat de ECHTE dpc ook mee gaat doen
Waarom zouden we meedoen aan een project dat al bij een ander project (UD-Grid) gedaan wordt?

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad...

Waarom vind je het zinvol aan een project mee te doen wat ook door een client wordt ondersteund waarvan allang DPCH's zijn?
Door de kracht te splitsen over in feite 2 verschillende DPC-teams binnen hetzelfde project, zullen beiden nooit hoge ogen gooien. Concentreer de kracht dus gewoon op het huidige UD team, daar kunnen ze het gebruiken.

Als IBM ooit met eigen projecten komt, die interessant zijn, is het altijd nog mogelijk die te gaan ondersteunen.

Zie ook WC-Grid / UD-Grid informatiedraad
Pagina: 1