Toon posts:

[Access] Link naar externe HTML pagina; hoe? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond,

Ik ben bezig met een acces-database, hier heb ik mooi een form bij gemaakt. Nou wil ik een link maken naar een htmlpagina die NIET in acces is gemaakt. Dit heb ik op verschillende manier geprobeerd, search van got al afgestruind maar geen juist antwoord. Een normale hyperlink toevoegen kan alleen als de pagina in een acces-browser oid gemaakt is. En dat is het niet.

Het is een moeilijker probleem dan puur simpel een hyperlinkje, iemand van de acces-freaks een id? ik niet.

thnx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kijk eens in de HTML en zoek de verschillen zou ik zeggen.

^^ Iets zegt me dat daar wel de code staat die je nodig hebt :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
welke code bedoel je :s

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is het niet gewoon een kwestie van text opmaken als hyperlink? Welke Access versie gaat dit trouwens over?

Link aanmaken in acces naar html > [Access] Link naar externe HTML pagina; hoe? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Oeeeh, ik las het andersom, nevermind :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08 19:35
Als het adres van die html-pagina in een van je tabellen staat, moet je het gegevenstype even op "hyperlink"zetten. Vervolgens even automatisch een formulier maken en dan wordt het gewoon een link.

Anders kun je een knop maken met de volgende code erachter:

code:
1
2
    stAppName = "explorer.exe http://www.tweakers.net"
    Call Shell(stAppName, 1)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wanneer je in een tabel een hyperlink wilt maken kan je dat middels deze uitleg doen. Verder kan je gewoon een applicatie (in jouw geval Internet Explorer o.id.) starten met de ShellExecute API.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Let er wel op dat je niet specifiek iexplore.exe aan gaat roepen, met de shellexecute API kan je gewoon een URL meegeven die in de default browser wordt geopend, bijvoorbeeld Firefox, Opera of IE.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1