[Debian] DHCP3 server

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Ik draai hier al een tijdje op mijn debian box een dhcp3 server icm dynamic dns server. Werkt vlekkeloos, echter sinds een tijdje heb ik last van onnoemelijk veel dhcprequests van één bepaalde client hier.

De betreffende client draait ME, en genereert iedere 20 seconden of zo het volgende:
code:
1
2
Nov 16 19:35:57 viper dhcpd: DHCPREQUEST for 192.168.0.98 from 00:04:e2:a9:94:cc (workstation3) via eth0
Nov 16 19:35:57 viper dhcpd: DHCPACK on 192.168.0.98 to 00:04:e2:a9:94:cc (workstation3) via eth0

Het lijkt er dus op dat de client iedere 10-20 seconden zijn lease probeert te verlengen, waarop de dhcpserver meteen weer acknowledged. Waarna dit zich weer herhaalt.

Uit dhcpd.conf:
code:
1
2
default-lease-time 60000;
max-lease-time 720000;

Ik heb al stad en land af gezocht naar een oorzaak voor dit probleem, en de dude achter die ME machine al eens opnieuw netwerkdrivers laten installeren (maakt volgens mij gebruik van een SMC wireless nic, en dan geen native instellingen, maar mbv het (waarschijnlijk bijgeleverde) SMC tool.

Wat zou dit nou kunnen veroorzaken? Ik kan me ook nog wel herinneren dat mijn eigen debian dhclient dit gedrag ook wel eens heeft vertoond bij de dhcpserver van @home. Ook zomaar ineens. Is dit dus een server fout? Of ligt het puur bij de client? Want bij al mijn andere workstations werkt het perfect. Die vragen één keer, en vervolgens niks meer tot even voor de lease zou verlopen.

Iemand die het antwoord weet? Want dit vervuild mijn log wel gruwelijk zeg, nog afgezien van het feit dat ik er niet tegen kan als iets niet werkt zoals het zou moeten werken. :P

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Voorzichtig trapje...
Niemand die dit probleem kent? Of ook heeft?