Om het nog even uit te breiden: de gebruikte netwerkkaarten zijn relevant als het niet op alle computers tegelijk gebeurd. Klopt het als ik uit de tekst opmaak dat al je 7 computers geen verbinding meer hebben als je de verbinding handmatig instelt en allemaal wel verbinding hebben met automatisch (en dat ze dan elkaar niet meer zien?)
Wat voor verbinding/provider gaat het om? Wat zijn de gebruikte ip adressen (intern en extern?) en bij automatisch ophalen wordt dat (?)
In de Linksys kun je een ping of traceroute actie uitvoeren. Ik verwacht uit je voorgaande beschrijving dat dit in alle gevallen goed gaat. Kun je dat controleren? Dan kunnen we in ieder geval de Zyxel alvast wegstrepen als probleemveroorzaker.
Wat voor resultaat leveren de volgende acties op bij een windows machine?:
start/run/'cmd'<enter>
'ipconfig/all' <enter>
'ping
www.tweakers.net' <enter>
'ping 212.142.28.66' <enter>
'ping localhost' <enter>
en wederom: wat heb je zelf al gedaan? We hebben hier een uitgebreide knowledgebase van topics, faq's howto's etcetera. Een aantal mensen hebben uren van hun tijd in deze documenten gestoken. We helpen graag, maar het zou wat zonde zijn als alle moeite die al gestoken is in dergelijke documenten voor niets is
edit:
ik neem trouwens aan dat je bij je mac's in het voorkeurscherm/netwerk hetzelfde staat ?
[
Voor 9% gewijzigd door
SilentStorm op 16-11-2004 18:32
]