Toon posts:

[XP Pro] Install probs met promise sata disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen dacht ik even simpel een nieuwe installatie van Windows XP uit te gaan voeren, normaal nooit problemen mee dus waarom vandaag wel...

Wat denk je, dikke problemen: mijn (legale) Windows XP install heeft geen zin om mijn orginele promise sata raid disk te lezen om de goede driver te installeren.

Het gaat om een MSI 865PE bordje met raid, sata en alles d'r op. Het vage is wel dat hij hem vanmorgen eerst wel las maar dat hij later problemen had met de cd lezen, maar das weer een ander probleem :)

Nu mijn vraag, kent iemand het probleem dat de Windows XP install geen zin heeft om de diskette te lezen van de drivers, en zo ja, wat valt er tegen te doen?!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wel f6 gedaan? Neem aan van wel. Al een andere flop met driver geprobeerd?

Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

[ Voor 1% gewijzigd door sanfranjake op 16-11-2004 19:29 . Reden: f6 ja :X ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
F6 bedoel je denk ik? :)

Heb ook al een andere flop geprobeerd, helemaal geen verschil. Hij vertikt 't gewoon om 'm te lezen. Blijft maar staan dat ik de diskette met drivers moet invoeren...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:19:
F6 bedoel je denk ik? :)

Heb ook al een andere flop geprobeerd, helemaal geen verschil. Hij vertikt 't gewoon om 'm te lezen. Blijft maar staan dat ik de diskette met drivers moet invoeren...
Je flop wordt in de bios wel herkend? Staan daar de settings ook goed?

Inderdaad f6 :P

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 16-11-2004 19:30 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Yezz, m'n floppy drive wordt gewoon herkend, heb er eerder ook nooit problemen mee gehad. Hij leest ook wel wat, maar hij vertikt 't gewoon om zo'n lijstje weer te geven met verschillende driver opties.

Lijkt me stug, maar kan 't zijn dat de Windows versie een andere indeling van de Promise diskette verlangt? Heb ook de ICH5 disk voor sata geprobeerd om te testen of ie die pakt, maar ook die pakt hij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is reeds opgelost, na 200x proberen pakt hij de diskette ineens wel 8)7

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:01:
Probleem is reeds opgelost, na 200x proberen pakt hij de diskette ineens wel 8)7
Fijn om te horen :) Best wel wazig dat het eerst niet wilde.... * sanfranjake had even geen ingevingen meer gisteren :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1