home cinema met HD/dvd-recorder EN goed geluid

Pagina: 1
Acties:

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 13:17
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een nieuwe audio/video set. (niet het tv gedeelte, alleen receiver/tuner, HD/dvd-recorder en luidsprekers.

Mijn eisen (niet in volgorde van belangrijkheid):
- dvd-recorder incl HD, liever 160gig dan 80
- versterker/tuner die qua uiterlijk past bij recorder of eventueel zelfs geintegreerd
- dvd-speler moet foto-bestanden af kunnen spelen
- goed geluid bij radio/cd muziek
- chase tv bij recorder
- speakers zo smal mogelijk, hoogte minder van belang

Mijn wensen (niet in volgorde van belangrijkheid):
- mooi uiterlijk
- 1 afstandsbediening voor alles
- zo makkelijk mogelijk programmeren
- mogelijkheid tot switchen van output tussen tv en projector (die ik in een latere fase zal aanschaffen, vrij belangrijke wens eigenlijk)
- ingang voor laptop ivm games via projector
- liefst niet te grote units, dus liever geen receiver van 20 cm hoog

Het aantal merken wat een dvd/hd recorder levert is nog steeds redelijk beperkt en wordt door bovenstaand verhaal nog kleiner gemaakt. Sony recorders spelen bv geen foto's af als ik goed geïnformeerd ben, Philips heeft geen bijpassende versterkers.
Een mogelijkheid die volgens mij aardig wat bundelt, is de nieuwe Pioneer RCS-9H. Deze is echter nog zo nieuw dat ik nog geen recensies heb gevonden. Bovendien twijfel ik aan het geluid bij zo'n compact ding, zeker voor die prijs. Uiteraard ga ik spoedig luisteren en kijken maar ik vind het wel prettig alvast wat voorkennis te hebben.
Een vriend van mij heeft mij laatst zijn nieuwe Rel Quake subwoofer laten horen, fantastisch geluid. Dit pleit er weer voor om alles los te kopen, of in ieder geval luidsprekers en overige hardware. Heeft men tips voor betaalbare speakers met goed geluid in dat geval? En wellicht ook een iets goedkoper alternatief voor de Rel?

O ja, budget. Uiteraard graag zo "goedkoop" mogelijk, maar omdat het voor mij echt een aankoop moet zijn waar ik vele jaren vooruit mee wil kunnen, is dat iets minder van belang. Liefst onder de 2000 euro maar dat is niet noodzakelijk. Zeker als er zo'n Rel bij komt, zit je namelijk al snel aan dit bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door xyl op 16-11-2004 17:41 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 15:24

JT

VETAK y0

Vraag numero 1: wat heb je zelf al gedaan ? Want dit lijkt me nou weer typisch zo een vraag waarbij je zelf helemaal niks uitvoert, lekker achterover leunend in de stoel een beetje bij de webshop je bestelling aanklikt van het advies dat wij je hier zouden geven en dan wachten tot het thuis is.

Het is de bedoeling dat je EERST zelf wat uitzoekt, gaat luisteren enzo en DAARNA komt vragen als je nog iets moet weten. Kan je de faq op nalezen :)

[ Voor 21% gewijzigd door JT op 16-11-2004 18:01 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT!..... atack!.... ATTACK >:)

ot/ Ga je je nad verpatsen ja?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 19:27 ]

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-02 13:17
Haha, inderdaad, had ik wel even mogen zeggen.

Ik ben simpel begonnen op kieskeurig.nl. Toen kwam ik er achter dat daar niet alle modellen gelijk op staan, dus heb ik alle sites van fabrikanten bekeken en daar de huidige modellen bekeken. Ik heb dat overigens niet in uitgebreide mate voor de luidsprekers gedaan, uitgezonderd de sub. Ik heb op hear.nl en hifi.nl de forums doorgelezen. Hier vond ik echter vaak dat er wel voor een meer dan uitstekend geluid werd gegaan (misschien wel meer dan ik nodig acht) maar dat er geen link wordt gelegd naar het video gedeelte. De versterkers zijn bij de hifi liefhebbers in ieder geval groter dan ik bij voorkeur in mijn huis zou willen hebben. Wellicht heb ik niet goed gezocht, maar ik kon in ieder geval mijn "probleem" of beter gezegd "situatie" niet vinden. Uiteraard heb ik ook GOT doorgezocht. Daarnaast heb ik prijzen bekeken van mogelijke sets, zowel in NL als in het buitenland om hiermee mijn range van mogelijkheden aan de hand van budget iets te beperken. Uiteraard heb ik ook specifieke HC/HT fora bezocht, maar dit gaat mij vaak te ver (megagrote projectoren bv). Het mag voor mij best iets eenvoudiger. En natuurlijk heb ik, door het invoeren van bijvoorbeeld typenummers cq merken van luidsprekers en HC setjes in google, de nodige buitenlandse forums bezocht en gelezen. Conclusie hierbij vind ik al snel dat enerzijds de meningen vaak verschillen maar bovenal dat er ontzettend veel mogelijk is. Dit is wel de eerste website waar ik mijn situatie zelf geschetst heb. Bij vrienden en bekenden heb ik installaties die enigszins interessant leken, bekeken en beluisterd. Afgezien van de Rel, heb ik hier niet iets aan overgehouden wat ik zelf graag wil hebben.

Wat heb ik nog niet gedaan:
Het belangrijkste, een winkel bezoeken. Zoals echter al gezegd, ik heb graag wat voorkennis en advies op zak voordat ik met een verkoper in gesprek ga. Maar ach, als dat niet komt dan maar zonder.

Tot zover mijn verantwoording. 8)