Beste tweakers,
Ik heb veel gezocht maar kan over het volgende geen duidelijk antwoord vinden...
Heb een nieuwe harde schijf besteld (ide maxtor diamond 9 200 GB )
Nu heb ik 1x 40 GB (2x 20 partitie met e:windows en c:games) =master
en 1x 80 GB (niet gepartitioneerd met films muziek etc) =slave
1x CD brander =slave
1x DVD brander =master (jaja en daarmee kan ik ook cd's branden dus CD brander is nutteloos geworden
)
Nu gaat de 40 GB eruit en wil ik de 80 verdelen in 2x 40 waarvan op een windows moet komen. De data die nu op 80 staat wil ik overzetten op mijn nieuwe 200 GB.
Kan ik die nieuwe HD tijdelijk in de plaats van mijn CDbrander aansluiten? Zodat ik die nieuwe met mijn huidige windows nog kan partitioneren (2x 100) en mijn data van die 80 GB over kan zetten?
Of werkt dat niet?
Ik neem aan dat als dit werkt ik mijn nieuwe schijf tijdelijk slave moet maken?
Na het overzetten van de data haal ik mijn 40 eruit en wil ik de 80 master maken en de 200 slave. CD brander zet ik dan weer terug.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want op deze manier zou t veel tijd schelen...
Enige mensen met ervaring?
Alvast bedankt
Ik heb veel gezocht maar kan over het volgende geen duidelijk antwoord vinden...
Heb een nieuwe harde schijf besteld (ide maxtor diamond 9 200 GB )
Nu heb ik 1x 40 GB (2x 20 partitie met e:windows en c:games) =master
en 1x 80 GB (niet gepartitioneerd met films muziek etc) =slave
1x CD brander =slave
1x DVD brander =master (jaja en daarmee kan ik ook cd's branden dus CD brander is nutteloos geworden
Nu gaat de 40 GB eruit en wil ik de 80 verdelen in 2x 40 waarvan op een windows moet komen. De data die nu op 80 staat wil ik overzetten op mijn nieuwe 200 GB.
Kan ik die nieuwe HD tijdelijk in de plaats van mijn CDbrander aansluiten? Zodat ik die nieuwe met mijn huidige windows nog kan partitioneren (2x 100) en mijn data van die 80 GB over kan zetten?
Of werkt dat niet?
Ik neem aan dat als dit werkt ik mijn nieuwe schijf tijdelijk slave moet maken?
Na het overzetten van de data haal ik mijn 40 eruit en wil ik de 80 master maken en de 200 slave. CD brander zet ik dan weer terug.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want op deze manier zou t veel tijd schelen...
Enige mensen met ervaring?
Alvast bedankt