Toon posts:

3e HD tijdelijk plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik heb veel gezocht maar kan over het volgende geen duidelijk antwoord vinden...
Heb een nieuwe harde schijf besteld (ide maxtor diamond 9 200 GB )

Nu heb ik 1x 40 GB (2x 20 partitie met e:windows en c:games) =master
en 1x 80 GB (niet gepartitioneerd met films muziek etc) =slave

1x CD brander =slave
1x DVD brander =master (jaja en daarmee kan ik ook cd's branden dus CD brander is nutteloos geworden 8) )
Nu gaat de 40 GB eruit en wil ik de 80 verdelen in 2x 40 waarvan op een windows moet komen. De data die nu op 80 staat wil ik overzetten op mijn nieuwe 200 GB.

Kan ik die nieuwe HD tijdelijk in de plaats van mijn CDbrander aansluiten? Zodat ik die nieuwe met mijn huidige windows nog kan partitioneren (2x 100) en mijn data van die 80 GB over kan zetten?
Of werkt dat niet?
Ik neem aan dat als dit werkt ik mijn nieuwe schijf tijdelijk slave moet maken?

Na het overzetten van de data haal ik mijn 40 eruit en wil ik de 80 master maken en de 200 slave. CD brander zet ik dan weer terug.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want op deze manier zou t veel tijd schelen...
Enige mensen met ervaring?
Alvast bedankt

Verwijderd

Het lijkt mij dat dit gwn moet kunnen hoor.. Zorg wel dat je slave en master goed instelt!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan hoop ik dat dat werkt, denk morgen mijn spullen binnen te hebben, na mijn tentamen van vrijdag maar eens proberen. Had gedacht dat wel meer mensen hier antwoord op konnen geven.

Verwijderd

Dit is helemaal geen probleem hoor, werkt gewoon prima.
Zet je nieuwe hdd op primary of master, en sluit hem aan op primary of master (cd burner of lezer dus) en ff formatten in windows.Absoluut geen probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Werkt gewoon. Als je problemen ondervindt, open dan maar een topic :)
Handjevasthoutopics zijn echt niet nodig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 17-11-2004 10:26 ]

Dit topic is gesloten.