There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.
Verwijderd
1
2
3
4
| <base href="#" id="MyBase">Blaat</base> <input type="radio" name="MyRadio" onClick="document.getElementById('MyBase').target='_blank'">Keuze 1 <input type="radio" name="MyRadio" onClick="document.getElementById('MyBase').target='_self'">Keuze 2 |
[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 17:17 ]
Verwijderd
De oplossing van TK84 werkt perfect onder Internet Explorer, maar (helaas) niet onder Mozilla Firefox, waar ik aan het testen was
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.
Wat gaat er fout in FF dan? Geeft hij nog foutmeldingen?
Hij opent links, ongeacht welke radiobutton aan staat, in hetzelfde scherm. In de JavaScript Console van FF verschijnt echter géén foutmelding.wat gaat er fout in FF dan? Geeft hij nog foutmeldingen?
Dus je zult zoals pthn zegt er een volledige JS functie voor moeten maken die de links opent.
Zeker zo'n instelling had ik wel aanpasbaar geschat.
[ Voor 3% gewijzigd door RwD op 17-11-2004 13:07 ]
Mwah, volgens mij is alles wat in de header staat niet aanpasbaar behalve de title, css en jsRwD schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:07:
Is het niet vreemd dat een element dat zo in de html staat niet aanpasbaar is??
Zeker zo'n instelling had ik wel aanpasbaar geschat.
[ Voor 3% gewijzigd door André op 17-11-2004 13:08 ]
Of andersom gezien, waarom is dit niet aanpasbaar? Brengt het veiligheidsproblemen met zich mee ofzo?
Verwijderd
Zoals ik eerder vermelde is het een HTML equivalent van een HTTP header. Het zou net zoiets zijn als het veranderen van de karakter codering.Is het niet vreemd dat een element dat zo in de html staat niet aanpasbaar is??
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function changeTarget( target ) { var anchors = document.getElementsByTagName( "A" ); for( var i=0; i < anchors.length; i++ ) { anchors.item(i).setAttribute( "target", target ); } } changeTarget( "_self" ); changeTarget( "_blank" ); |
Icm de getElementsByTagname("a") collection is dat een fluitje van een centMcVirusS schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:42:
Je kan ook met een scriptje door alle links heenlopen en daar de target attributen van aanpassen.
Edit:
Pfff, snel voorbeeld er in frotten he
[ Voor 10% gewijzigd door André op 17-11-2004 14:44 ]
Mooi, moet ik onthouden, gaat mij ook van pas komen, soms zijn de oplossingen zo simpel.
Moet ik wel bij zeggen dat dit niet exact hetzelfde resultaat geeft. Je veranderd nu ook links waarvan de target misschien al iets anders was dan wat in base target aangegeven werd. Maar dat is een kleinigheid...
Inderdaad een kleinigheid, maar wel eentje waar ik met de laatst geboden oplossing tegenaanloop helaas. Er is namelijk een klein aantal links dat ik altijd in "_self" wil openen. Dat lukt niet meerJe veranderd nu ook links waarvan de target misschien al iets anders was dan wat in base target aangegeven werd. Maar dat is een kleinigheid...
Desalniettemin allemaal bedankt voor de pogingen. Ik blijf nog even verder puzzelen.
Dat werkt maar 1 keer. Daarna hebben de veranderde links ook een target, dat mogelijk ook _self is.flashin schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:28:
Dan check je toch gewoon of het "target" attribuut al bestaat in die anchor?
Je moet ze op een andere manier onderscheiden van de te veranderen links. Ik weet zo snel alleen een wat minder mooie oplossing, maar door er een andere classname aan te geven of toe te voegen genaamd "staticTarget". Je mag namelijk meerdere classnamen hebben in het class attribuut, gescheiden door een spatie. Of anders een ander attribuut verkrachten zoals het hreflang attribuut. Nog nooit iemand dat zien gebruiken...
[ Voor 8% gewijzigd door RwD op 17-11-2004 19:10 ]