Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600
Eh, niet zo lang geleden zijn wat 'profi' modellen van Nikon gelaunched. En ik denk niet dat ze achter elkaar (zoals bij compacts) cams 'launchen'
|>
De D70 is pas sinds april op de markt, Nikon zou wel heel fout bezig zijn als ze nu al een opvolger ervan zouden introduceren. Het vroegst verwacht ik januari 2006 een eventuele -aankondiging- van een nieuwe cam, en in april dat jaar (2 jaar na release van de D70 dus) een echte introductie.
Hoe de cam gaat heten is iets voor Nikon marketing en directie
D80 kan, nog een heleboel meer namen kunnen.
Daarbovenop komt dat Nikon een ander release-cycle voert dan Canon, waardoor er op andere momenten dSLRs worden gelanceerd.
Een realistischere optie voor een nieuwe launch van Nikon na de D70 en D2X dit jaar is de D200, de opvolger van de D100. Die zou bijvoorbeeld eind dit jaar of begin komend jaar geïntroduceerd kunnen worden, om netjes tussen de D70 startdSLR en de high-end D2X/D2H-cams te passen. En ook om de concurrentie met de 20D aan te gaan, evenals een aantal concurrentie-dSLRs zoals van Konica Minolta (7D) en de Pentax *ist DS
Voor fabrikanten is het wel goed om niet al te vaak nieuwe zut uit te brengen: mensen kunnen dan sparen voor lenzen (of een stap hoger-body) en wennen aan de mooie cams die ze dan al hebben, en zo hebben de fabrikanten de tijd om rustig nieuwe technologie te ontwikkelen en stabiel/goed te maken voordat ze het op de markt gooien
Hoe de cam gaat heten is iets voor Nikon marketing en directie
De 20D is nogal 'gehaast' op de markt gebracht door Canon lijkt het wel, simpelweg om 1 reden: de hoeveelheid ellende die mensen ermee hebben, oa met firmware maar ook met veel andere dingen. Met de D70 was dat afgelopen april ook het geval, maar niet zo groot terwijl beide cams toch behoorlijk wat aanhang / aandacht hebben gekregen in korte tijdI_M_P_A_C_T schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:54:
.... je niet echt veel meer hoort van het kamp van Nikon en ik het wel leuk zou vinden moest er dus een opvolger in de maak zijn voor de D70. Dus laat de comments maar vloeien en de tips & info maar komen.
Daarbovenop komt dat Nikon een ander release-cycle voert dan Canon, waardoor er op andere momenten dSLRs worden gelanceerd.
Een realistischere optie voor een nieuwe launch van Nikon na de D70 en D2X dit jaar is de D200, de opvolger van de D100. Die zou bijvoorbeeld eind dit jaar of begin komend jaar geïntroduceerd kunnen worden, om netjes tussen de D70 startdSLR en de high-end D2X/D2H-cams te passen. En ook om de concurrentie met de 20D aan te gaan, evenals een aantal concurrentie-dSLRs zoals van Konica Minolta (7D) en de Pentax *ist DS
Voor fabrikanten is het wel goed om niet al te vaak nieuwe zut uit te brengen: mensen kunnen dan sparen voor lenzen (of een stap hoger-body) en wennen aan de mooie cams die ze dan al hebben, en zo hebben de fabrikanten de tijd om rustig nieuwe technologie te ontwikkelen en stabiel/goed te maken voordat ze het op de markt gooien
de d70 is toch pas "net" uit. mag hopen dat het niet zo snel gaat
De D70 is nog steeds een DSLR die z'n mannetje staat tegenover de 20D. Hij overtreft hem zeker niet, maar is wel stukken goedkoper. Nog steeds gaan ze als warme broodjes over de toonbank. Dankzij het succes van de D70 is de winst van Nikon zelfs verdriedubbeld!!: http://www.dpreview.com/news/0411/04111201nikon_profit.asp
Op het moment dat de D70 minder gaat verkopen kunnen we misschien wel een nieuwe prosumer DSLR van Nikon verwachten. Ander leuk leesvoer hierover:
http://www.bythom.com/2005dreamdslrs.htm
Op het moment dat de D70 minder gaat verkopen kunnen we misschien wel een nieuwe prosumer DSLR van Nikon verwachten. Ander leuk leesvoer hierover:
http://www.bythom.com/2005dreamdslrs.htm
De D70 is niet de concurrent van de 20D, er zal waarschijnlijk een opvolger van de D100 komen, zoals Remy al zei.
@Remy: de Pentax *istDS valt in het segment 300D, D70, E300. en is dus niet te vergelijken met de 20D en Dynax 7D (D7D? moet niet gekker worden met die namen)
@Remy: de Pentax *istDS valt in het segment 300D, D70, E300. en is dus niet te vergelijken met de 20D en Dynax 7D (D7D? moet niet gekker worden met die namen)
Verwijderd
Dynax 7D is gewoon de volledige benaming, zoals Eos 20D ook een volledige benaming is. 20D en 7D zijn dan de juiste afkortingen
je hebt gelijk, maar toch: D30,D60,10D,20D,300D,1D,1DS,D100,D70,D1H,D1X,D2H,D2X,7D,E1,E300, ik vind het toch wel vrij eentonig, alleen pentax is wat origineler: *istD en *istDs (hoewel ook alleen maar een D achter de 'analoge' naam) ik snap het wel hoor, alleen erg spannend is het allemaal nietVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:04:
Dynax 7D is gewoon de volledige benaming, zoals Eos 20D ook een volledige benaming is. 20D en 7D zijn dan de juiste afkortingen
De D70 is wel degelijk een concurrent van de 20D. Dat een camera niet exact dezelfde specificaties heeft als de concurrent wil niet zeggen dat 'ie geen klanten wegkaapt. En dat Canon de 20D niet direct in hetzelfde segment plaatst als de D70 wil niet zeggen dat ze elkaar niet in de weg zitten. Ik ken genoeg mensen die zitten te twijfelen of ze een 20D of D70 zullen kopen, waaronder mijzelf.Kwintessens schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:59:
De D70 is niet de concurrent van de 20D, er zal waarschijnlijk een opvolger van de D100 komen, zoals Remy al zei.
Als er een opvolger van de D100 komt, zal die inderdaad nog dichterbij de specificaties van de 20D zitten.
Ok, ok, daar heb je gelijk in, ik bedoelde natuurlijk dat ze niet in het zelfde segment zitten, door de producenten zijn ze niet tegen over elkaar gezet.DiMension schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:28:
[...]
De D70 is wel degelijk een concurrent van de 20D. Dat een camera niet exact dezelfde specificaties heeft als de concurrent wil niet zeggen dat 'ie geen klanten wegkaapt. En dat Canon de 20D niet direct in hetzelfde segment plaatst als de D70 wil niet zeggen dat ze elkaar niet in de weg zitten. Ik ken genoeg mensen die zitten te twijfelen of ze een 20D of D70 zullen kopen, waaronder mijzelf.
Als er een opvolger van de D100 komt, zal die inderdaad nog dichterbij de specificaties van de 20D zitten.
Maar je hebt gelijk dat de D70 veel mogelijke kopers van de 20D wegkaapt, en terecht.
Ik ga zelf waarschijnlijk helemaal overstappen op Nikon, die D70 voelt echt superlekker in de hand en het 18-70mm objectief is erg goed.
Wow, apart om dat van iemand te horen die al een 17-40L in z'n inventaris heeft. Waarom blijf je niet bij Canon?
Nou aan die 17-40 zal het niet liggen denk ik 
Neemt niet weg dat ik me ook afvraag wat de reden is voor een dergelijke overstap en waarom je in Godsnaam met een DX-formaat lens wilt gaan werken.
Neemt niet weg dat ik me ook afvraag wat de reden is voor een dergelijke overstap en waarom je in Godsnaam met een DX-formaat lens wilt gaan werken.
Bericht hierboven
Naja, als je op een een digitale Nikon overstapt kun je net zo goed DX-lenzen aanschaffen. Dat Nikon ooit nog full-frame DSLRs gaat maken is een illusie. Toch vind ik het vreemd dat iemand met zulk Canon glaswerk overstapt. Waarom geen tweedehands 10D, of een 300D/20D? Alledrie een grote verbetering ten opzichte van je D30.
Maar dat je nog een keer een analoge Nikon 35mm body koopt is zeker geen illusie! Zit je dan met je DX glas...DiMension schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:25:
Naja, als je op een een digitale Nikon overstapt kun je net zo goed DX-lenzen aanschaffen. Dat Nikon ooit nog full-frame DSLRs gaat maken is een illusie.
Eindelijk maar eens mijn profiel aangepast.
Die 17-40L had ik al lang niet meer, beetje te duur objectief voor de mate waarin ik hem (haar?) gebruikte.
Hele set is ondertussen verkocht.
Belangrijkste reden: ik wil een lichtere camera, meer MP, liefst DSLR.
De 300D heb ik vastgehad, maar is echt niet aan mij besteed, te plastic, de D70 voelt beter. Ik ben ook erg benieuwd naar de E300 en de *istDS.
Voor het serieuze werk (kunstfotografie) heb ik nu een middenformaat analoge camera. (Ik zeg niet dat dslr's slecht zijn, maar om flinke vergrotingen te kunnen maken die de vergelijking met een middenformaat camera aan kunnen moet ik niet bij de betaalbare dslr's zijn.)
Mijn D30 met het glaswerk en de accessoires waren erg prettig, maar te zwaar en te lomp om hele dagen bij me te hebben. (Mijn middenformaat is nog kleiner en lichter.) De D70 is een stuk lichter en ook kleiner (hoewel natuurlijk niet superklein).
Voorkeur voor D70 boven 300D is logisch. 20D is te duur en aan een D70 met kitlens heb ik genoeg. E300 is waarschijnlijk te traag in focus, Pentax *istDS moet afgewacht worden.
Dawassutverhaal.
Die 17-40L had ik al lang niet meer, beetje te duur objectief voor de mate waarin ik hem (haar?) gebruikte.
Hele set is ondertussen verkocht.
Belangrijkste reden: ik wil een lichtere camera, meer MP, liefst DSLR.
De 300D heb ik vastgehad, maar is echt niet aan mij besteed, te plastic, de D70 voelt beter. Ik ben ook erg benieuwd naar de E300 en de *istDS.
Voor het serieuze werk (kunstfotografie) heb ik nu een middenformaat analoge camera. (Ik zeg niet dat dslr's slecht zijn, maar om flinke vergrotingen te kunnen maken die de vergelijking met een middenformaat camera aan kunnen moet ik niet bij de betaalbare dslr's zijn.)
Mijn D30 met het glaswerk en de accessoires waren erg prettig, maar te zwaar en te lomp om hele dagen bij me te hebben. (Mijn middenformaat is nog kleiner en lichter.) De D70 is een stuk lichter en ook kleiner (hoewel natuurlijk niet superklein).
Voorkeur voor D70 boven 300D is logisch. 20D is te duur en aan een D70 met kitlens heb ik genoeg. E300 is waarschijnlijk te traag in focus, Pentax *istDS moet afgewacht worden.
Dawassutverhaal.
Een vraag even tussendoor, mits hier toch wel kenners zijn. Ik kreeg de opmerking van mijn zelfgemaakte portretfoto's (zie site - signature) dat ik een "fout" maakte tegen de basisregels van portretten.
Diegene die me de opmerking maakte zei dat de basisregel van portretten is dat er oogcontact moet zijn tussen "model" en fotograaf. Ik had zoiets van ermm, is dat nu een basisregel, persoonlijk zou ik zeggen van ermm TOTAAL niet, want jah, hoeveel foto's zie je niet dat ze gewoon een zijaanzicht nemen of zelf de persoon of het model langs de camera laten afkijken, etc....
Nu is mijn vraag, klopt dat van die "basisregel" of is dit gewoon een leugen. Allé 't zou me persoonlijk verwonderen moest dat een basisregel zijn van portret-fotografie en moest het dus toch zo zijn, hoe noemt men dan foto's dus waar men niet in de lens kijkt en men gewoon mja... "anders" trekt?
Diegene die me de opmerking maakte zei dat de basisregel van portretten is dat er oogcontact moet zijn tussen "model" en fotograaf. Ik had zoiets van ermm, is dat nu een basisregel, persoonlijk zou ik zeggen van ermm TOTAAL niet, want jah, hoeveel foto's zie je niet dat ze gewoon een zijaanzicht nemen of zelf de persoon of het model langs de camera laten afkijken, etc....
Nu is mijn vraag, klopt dat van die "basisregel" of is dit gewoon een leugen. Allé 't zou me persoonlijk verwonderen moest dat een basisregel zijn van portret-fotografie en moest het dus toch zo zijn, hoe noemt men dan foto's dus waar men niet in de lens kijkt en men gewoon mja... "anders" trekt?
Foto materiaal:
Pfff. Regels. Al noem je het geen portret, als je foto goed gelukt is is 'ie toch goed gelukt?
Van Dale zegt er dit over:
Van Dale zegt er dit over:
Daar staat dus niks over of het model nou wel of niet de camera in kijkt. Ik zou het maar met 'n korrel zout nemen.por·tret (het ~, ~ten)
1 afbeelding van het gezicht van een persoon => beeltenis, konterfeitsel
2 persoonsbeschrijving
Mmm basisregels..
Als er al basisregels zijn dan zijn dat:
- camera op ooghoogte zetten
- letten op negatieve vorm
- een hoek van 45 graden tussen camera en lamp
Zelf zou ik ze niet basis maar klassieke regels noemen, aangezien je het ook heel anders kan doen..
Als er al basisregels zijn dan zijn dat:
- camera op ooghoogte zetten
- letten op negatieve vorm
- een hoek van 45 graden tussen camera en lamp
Zelf zou ik ze niet basis maar klassieke regels noemen, aangezien je het ook heel anders kan doen..
Hahaha!I_M_P_A_C_T schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:22:
Diegene die me de opmerking maakte zei dat de basisregel van portretten is dat er oogcontact moet zijn tussen "model" en fotograaf.
Ik denk dat áls er een regel is voor een portret, dat het is dat de afgebeelde persoon er enigzins als 'zichzelf' op moet staan. Op school (zie sig) leren we dat een foto van iemand VOET al een portret kan zijn.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
'k Zal hem even quoten. Hij is geen member van GoT zover ik weet dus jah... Misschien maar beter zo 
.
Oki back on-topic (sry for the offtopic post
)
'K vond het ook wel raar hoor dat hij daar ineens mee afkwam. Want oki ik geef toe dat ik in het maken van foto's en de terminologie nog een dikke newb ben en zeker nog heeel veel moet leren. Maar over dit ding had ik toch iets van ermm... SURE.. nu zijn ze toch aan't zeverenik vind u foto's wel goedbehalve de 'portretten' , een basisregel is oogcontact
Oki back on-topic (sry for the offtopic post
Foto materiaal:
schopperdeschopschopschop
Geen flauw idee of er nog mensen op zitten te wachten, maar aangezien er hier een paar lui waren die nogal verbaasd reageerden op mijn melding dat ik van Canon over ging stappen op Nikon (dat verwachtte ik ten minste), hier ff de rest van het verhaal:
Na lang wikken en wegen heb ik een analoge camera aangeschaft, en wel de Contax G2. Ik zag hem tweedehands staan bij de fotograaf waar ik de Nikon D70 vast had gehouden en ff mee had gespeeld.
Op één of andere manier bleef die camera me in zijn greep houden; ik had hem al vaker zien staan, maar dacht altijd: niets voor mij, geen slr, duur etc etc.
Toch maar eens gekeken op internet.
Camera vast gehouden, lekker gewicht, snelle autofocus (helaas niet zo stil als bij canon objectieven) compact (in vgl. tot een reflex iig) ook verwisselbare objectieven.
Tja.
En toen mocht ik hem een weekend uitproberen, om te zien of het wat voor me was.
Mijn nieuwe liefde heeft niet van mijn zijde geweken sinds afgelopen vrijdag. Geen moment. De camera is sneller dan elke andere camera die ik ooit heb vastgehad. Focussen bij weinig licht: geen probleem, shutterlag? nooit van gehoord, snel achter elkaar schieten? Keuze uit 2fps of 4fps totdat de film vol is.
Ik ben zooooooo verliefd.
Deze week komt ook de Minolta Dual IV binnen, en dan kan ik mijn foto's digitaliseren. Misschien open ik dan een topic, enfin.
salut voor nu.
Ow, en last but not least: écht Carl Zeiss glas.
Geen flauw idee of er nog mensen op zitten te wachten, maar aangezien er hier een paar lui waren die nogal verbaasd reageerden op mijn melding dat ik van Canon over ging stappen op Nikon (dat verwachtte ik ten minste), hier ff de rest van het verhaal:
Na lang wikken en wegen heb ik een analoge camera aangeschaft, en wel de Contax G2. Ik zag hem tweedehands staan bij de fotograaf waar ik de Nikon D70 vast had gehouden en ff mee had gespeeld.
Op één of andere manier bleef die camera me in zijn greep houden; ik had hem al vaker zien staan, maar dacht altijd: niets voor mij, geen slr, duur etc etc.
Toch maar eens gekeken op internet.
Camera vast gehouden, lekker gewicht, snelle autofocus (helaas niet zo stil als bij canon objectieven) compact (in vgl. tot een reflex iig) ook verwisselbare objectieven.
Tja.
En toen mocht ik hem een weekend uitproberen, om te zien of het wat voor me was.
Mijn nieuwe liefde heeft niet van mijn zijde geweken sinds afgelopen vrijdag. Geen moment. De camera is sneller dan elke andere camera die ik ooit heb vastgehad. Focussen bij weinig licht: geen probleem, shutterlag? nooit van gehoord, snel achter elkaar schieten? Keuze uit 2fps of 4fps totdat de film vol is.
Ik ben zooooooo verliefd.
Deze week komt ook de Minolta Dual IV binnen, en dan kan ik mijn foto's digitaliseren. Misschien open ik dan een topic, enfin.
salut voor nu.
Ow, en last but not least: écht Carl Zeiss glas.
[ Voor 3% gewijzigd door Kwintessens op 22-11-2004 17:44 ]
Pagina: 1