Toon posts:

Snelst mogelijke processor op I845 chipset 400 Mhz FSB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mn koeler eens wilde schoonmaken (wie verzint stof) bleek mn cpu vastgeplakt te zijn (met lijm ja :s) aan mn koeler...

Resultaat: een cpu aan een koeler die ik er nie meer inkrijg, en krijg em dus ook niet van die koeler lost, zonder em eerst minstens kapot te trekken...

mn vraag is nu, kan ik er een andere cpu in doen dan de P4 2.0ghz, aangezien ik deze niet kan vinden op t inet, of anders 240 euro (hier bij pricewatch i.i.g) kost...

Boven de 2.0ghz is trouwens met een fsb van 533mhz, past dit op mn 400mhz fsb moederbord?? en verlies ik dan nie aan snelheid?

Help!!??

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

PMG FAQ Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?

/me Welkom op GoT :)

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 16-11-2004 16:52 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Mijn chipset versie staat er nie bij, ik heb de standaard i845, en geen verdere extensie erbij :)

Het is maar Medion :O

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Een i845 kan in principe alle socket 478 cpu's, met wat overclocken van de bus enzo :P PCI lock ;)

533 en 400 zijn sowieso geen probleem.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
je bent een schat, kus van je moeder

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Welk >>>>>moederbord<<<<< /chipset zit er momenteel in mijn systeem? PMG FAQ

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Opzoeken zonder processor?
En verder is er nie teveel te vinden, en als ik iets vind over dit moederbord, staat er never nooit nie bij of het een cpu met een fsb van 533mhz ondersteund

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

w0w

zelfs niet op de site van de fabrikant?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja, wat is daar vreemd aan?
Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem?
Dat kun je op de volgende manieren uitzoeken:

de hele mobo afzoeken naar kleine lettertjes en deze eventueel opgooglen
de BIOS string door www.wimsbios.com halen
opvragen mbv WCPUID, CPU-Z, Everest en/of BIOS Agent
op deze site staan waanzinnig veel foto's van mobo's, dit kan erg handig zijn

Mocht je er nog niet uitkomen, open dan een topic met alle relevante informatie, zoals de resultaten van de bovenstaande suggesties en een hele duidelijke beschrijving van de layout van de mobo (socket type, aantal PCI sloten, aantal geheugensloten, etc..etc..), al dan niet vergezeld van een mooie tekening en/of foto.
Het zou al schelen als je even meldt WELKE type Medion je hebt.

En nog iets, ze hebben een helpdesk die je zo uit de brand helpt. :)

Ik herlas nog eens je bericht. Wat er tussen de koeler en je CPU zit is gewoon koelpasta en met wat geduld haal je die twee echt wel van elkaar door heel zachtjes te draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 16-11-2004 17:12 ]

ARME AOW’er

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:56:
je bent een schat, kus van je moeder
Klinkt misschien lullig,.. maar dit snap ik niet.
:?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik zat er ook op te kijken ja.. maargoed :P

Wat tussen de koeler en de CPU zit, moet er ook weer zitten als je de nieuwe CPU installeert trouwens.. nieuwe koelpasta wel te verstaan... vergeet dat niet!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

leg je CPU + koeler ff in de vriezer (dag fz) dan kan je (als het goed is) de boel zo uit elkaar trekken meeste koelpasta's worden hard bij warmte en zacht bij koudheid

Succes!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:57:
leg je CPU + koeler ff in de vriezer (dag fz) dan kan je (als het goed is) de boel zo uit elkaar trekken meeste koelpasta's worden hard bij warmte en zacht bij koudheid

Succes!
Voel jij je wel lekker? Ten eerste wordt dit alleen bij videokaarten gedaan en ten tweede vergeet je ook nog te vermelden dat er een anti-statisch zakje omheen zou moeten.

De heatsink zit of met een thermal sticker op de CPU of met koelpasta.
Beiden is gewoon ff de heatsink draaien en dan gaat het zeer makkelijk los.
Net zoals zo'n biscuit met zacht spul ertussen :P

Misschien heb je hier wat aan?
http://balusc.xs4all.nl/Ned/har-chi-int.html

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Of pak de föhn. Ik bedoel, een nieuwe cpu kopen omdat je de huidige niet van het koelblok afkrijgt is best wel kansloos :X

Wat betreft een evt. upgrade, dit is niet alleen chipsetafhankelijk maar ook afhankelijk van het moederbord zélf. En aangezien je ons geen verdere info kunt verstrekken houdt 't al snel op. Haal dus die P4 los, doe er nieuwe thermal grease tussen en je bent weer klaar.

Overigens, de i845 zonder toevoeging stuurt alleen maar PC133 geheugen aan en dan is het sowieso onzinnig er een snellere cpu in te proppen, je huidige P4 komt al om van de datahonger zodat een nog snellere P4 helemaal omkomt en in de praktijk nagenoeg nul meerwaarde zal bieden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

niet als het thermal lijm is wat medion nog wel is gebruikt

Zalman heeft bijvoorbeeld van die lijm

Mooi spul alleen werkt op de manier zoals ik het zeg

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Maar dan nog de vraag is welke 400MHz processor er max in kan, volgens mij is dat een 2,6GHz...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Gutteguttegut schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:09:
Maar dan nog de vraag is welke 400MHz processor er max in kan, volgens mij is dat een 2,6GHz...
Maar die zijn behoorlijk zeldzaam.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

THW Arie schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:10:
[...]

Maar die zijn behoorlijk zeldzaam.
Een 2,4 heb ik op de laatste pc dumpdag gezien voor 159 euro...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Aldi PC met i845 chipset? Volgens mij is dat dit bakkie:

• Pentium 4 1.8 GHz Willamette 400 MHZ FSB
• 256 MB 133 MHz SD-RAM
• MSI mATX 1xAGP 3xPCI moederbord
• i845 chipset
• Seagate 80 GB 5400 RPM
• Geforce3 Ti200 64 MB DDR AGP TV-in/out
• CMI Dolby Digital (on board)
• Sony 16x10x40x
• LiteOn 16x
• 10/100 Mbps LAN
• 56k V.90 PCI
• 3.5" FDD

Je hebt dus een CPU met 400 MHz FSB nodig. Indien BIOS het ondersteunt, zou ook een Celeron kunnen. Helaas is dat nog brakker, omdat de Celerons met 400 MHz FSB maar 128 KB L2 cache hebben en nog meer te lijden hebben van de geringe geheugenbandbreedte. Een Northwood P4 met 512 KB L2 cache zou het beste zijn.

Echter: zoals Abbadon al terecht opmerkte, SD-RAM is echt een bottelneck voor de P4. Het is dus maar de vraag of een CPU upgrade naar bv een 2.4 GHz überhaupt zin heeft.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
nee, :) is een 2.0ghz p4 :D zie ook nooit iemand met dezelfde.. ze zijn ook nauwelijks te vinden..

heb nu 1 gevonden voor 98 eurootjes..

en euhh als jullie deze los krijgen, dan is dit geen computer forum meer, maar een fitness club :p
niemand, en dan ook niemand krijgt er beweging in...
ik zie dan ook gewoon de lijm zitten! stel prutsers :p

maar die pasta heb ik gewoon mee besteld, en gelijk maar een nieuwe (goede koeler), het moet snel gebeuren want we zitten zonder degelijke pc (dis een 450mhz :()

p.s. alles is anders dan dit bovengenoemde systeem (die van de 1.8), want wij hebben 768mb ddr ram geheugen, geforce fx5600 kaartje, maar misschien wel dezelfde hdd :) klere lawaaimakend ding btw. :r edit: nee ik heb een 7800toeren apparaat

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 14:06 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:54:
Mijn chipset versie staat er nie bij, ik heb de standaard i845, en geen verdere extensie erbij :)

Het is maar Medion :O
Ik moet eens beter lezen. Niet elke Medion PC komt van de Aldi ;)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
daar is ie wel van hoor ;-) en volgens mij is medion niet buiten aldi verkrijgbaar in nederland, alleen in duitsland

correct me if iŽm wrong
Pagina: 1