Ik heb even een probleempje dat mij wel in dit topic thuis lijkt te horen, dus vandaar dat ik hem even omhoog schop. Ik heb het volgende vraag:
Die 24-pin naar 20-pin converters, verwijderen die de -5V lijn die normaal gesproken op een 20-pin ATX connector zit? (en dus niet op een 24-pin connector).
Waarom vraag ik dit?
Ik heb vorige week een MSI K8N SLI besteld, en dit moederbord is ATX 2.0 compliant. Dit betekent dus dat er een 24-pin ATX en een 4-pin ATX12V connector op moet worden aangesloten. Alleen hier komt het probleem: De onboard SB-Live chip die op het moederbord zit vereist een -5V lijn en deze zit dus naar mijn weten
NIET op een ATX 2.0 voedingsconnector. Dus vandaar dat ik even wil weten of die 24-pin naar 20-pin converters de -5V lijn er ook tussen uit halen of niet aangezien de SB-Live chip het dan dus niet zou doen.
MSI Reminds You...
• These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard.
• Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability.
• For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A.
• For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.
Kan iemand mij wat meer over de layout/pinout van die converters vertellen? euss?
[
Voor 12% gewijzigd door
Animal_X op 22-01-2005 21:40
]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."