Ik ben bezig om een site op te zetten voor de kerstmusical die iedereen jaar op onze school gehouden word.
Site bestaat dus uit html / php / mysql en maak gebruik van templates.
Het probleem: Ik heb een hele tabel vol met deelnemers, deze zijn onderverdeeld
in categoriën (zang/dans/toneel/band ect.)
Met m'n query haal ik dus alles uit het tabel en sorteer daarbij op category.
Vervolgens laat ik me script loopen maar zodra hij een 'nieuwe' categorie tegenkomt
maakt hij dus een 'header' aan met wat groter en opvallender de category naam.
Het probleem is dat nu dat alle headers eerst boven aan komen te staan en vervolgens netjes alle deelnemers gesorteerd en al.
Het script werkt zonder templates, al getest.
Dus het lijkt me dat het aan het gebruik van de template ligt.
Alleen ik zou niet weten wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen.
Iemand een idee
Script:
HTML:
Site bestaat dus uit html / php / mysql en maak gebruik van templates.
Het probleem: Ik heb een hele tabel vol met deelnemers, deze zijn onderverdeeld
in categoriën (zang/dans/toneel/band ect.)
Met m'n query haal ik dus alles uit het tabel en sorteer daarbij op category.
Vervolgens laat ik me script loopen maar zodra hij een 'nieuwe' categorie tegenkomt
maakt hij dus een 'header' aan met wat groter en opvallender de category naam.
Het probleem is dat nu dat alle headers eerst boven aan komen te staan en vervolgens netjes alle deelnemers gesorteerd en al.
Het script werkt zonder templates, al getest.
Dus het lijkt me dat het aan het gebruik van de template ligt.
Alleen ik zou niet weten wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen.
Iemand een idee

Script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| // Retrieve Category function retCategory($catint) { if ($catint == 1) return 'Webmaster'; elseif ($catint == 2) return 'Begeleider'; elseif ($catint == 3) return 'Toneel'; elseif ($catint == 4) return 'Dans'; elseif ($catint == 5) return 'Orkest'; elseif ($catint == 6) return 'Hand en Span'; } // Lijstje $type = ''; foreach ($participants as $participant) { if ($type != $participant['category']) { $type=$participant['category']; $tp->newBlock('pp_header'); $tp->assign('PP_HEADER', retCategory($participant['category'])); } $tp->newBlock('pp_row'); $tp->assign('PP_NAME', $participant['name']); $tp->assign('PP_CATEGORY', retCategory($participant['category'])); } |
HTML:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <table> <!-- START BLOCK : pp_header --> <tr class="pp_tableheader"> <td class="pp_tableheader" colspan="2">{PP_HEADER}</td> </tr> <!-- END BLOCK : pp_header --> <!-- START BLOCK : pp_row --> <tr class="pp_tablerow"> <td>{PP_NAME}</td> <td>{PP_CATEGORY}</td> </tr> <!-- END BLOCK : pp_row --> </table> |