Jah, gooi vooral je voltages omhoog. De hoger de beter, lekker 2,2V op de je CPU enzo. En dan met luchtkoeling

. Voltages van je CPU moet je echt niet zomaar op z'n hoogst gaan zetten en dan lekker stressen want 2500MHz @ 2,2V stressen met een normale luchtkoeler gaat niet, de temperatuur stijgt ontzettend hard. Als je geen overheating beveiliging hebt dan bak je de CPU wel als je gaat stressen met BURNK7.
En lang niet elke CPU kan overweg met hoge vCores. Mijn CPU heeft aan 2,2V niet veel, 2,1V werkt een stuk beter.
Ik kan ook 1920MHz draaien met een vCore van 1,475V. Dat is dus 0,025V minder maar wel 454MHz overclock
Btw is een XP1700+ 1466MHz

. Mijn CPU heeft 2568,32MHz max gehaald met een Arctic Copper Silent 2 Rev 2.0 en dan wat extra fans erbij hangen. Met waterkoeling kom ik hoger omdat het heatsink beter is en de warmte sneller kan afvoeren. 2550MHz kan ik makkelijk stabiel draaien. (wel hoge vCore, maarjah daar is WC ook voor)
Je moet gewoon de instellingen met stapjes omhoog zetten, wordt de PC onstabiel zet je de voltages met kleine stapjes omhoog. Helpt dat niet dan moet je het probleem ergens anders zoeken. Ga als OC-Beginner niet meteen op 2V oc'en. Probeer eerst maar lager en bouw het langzaam op.
@Edwin van Cleef
Ik heb mijn waterkoeling gekocht als kant en klaar setje. Daar zat ook northbridge koeling bij. Ook wil ik een stille PC, dus niet met nog meer fans. Het northbridge heatsink zit nu op de southbridge.
De MOSFETS zorgen voor het omzetten van de voltages. Een CPU werkt met lagere voltages dan de voeding levert. Als je een CPU hebt die aardig wat ampere trekt (bv. 2600MHz @ 2,1V) dan gaan die MOSFETS flink wat warmte maken.
Ik heb momenteel 2405MHz @ 1,85V draaien en de MOSFETS kon je geen 5sec aanraken met het topje van de wijsvinger.
Nu kan ik ze wel aanraken (de heatsinks), al doet het wel pijn

. Ik gok dat het wel zo'n 10 tot 15 graden scheelt. Aangezien ik waterkoeling heb en een stille PC wil, is er minder airflow.
Northbridge beter koelen heeft ook als voordeel dat je hem kunt voltmodden en hogere FSB's kunt draaien.
[
Voor 33% gewijzigd door
Thandor op 16-11-2004 19:01
]