Ik ben nu bezig met een site te bouwen waar een SWF bestand in zit die als header boven elke pagina staat. Aan deze SWF kun je 2 tekstjes mee geven die dan in 2 verschillende kleuren weergegeven worden. Op de volgende manier:

Deze screenshot is uit Firfox 1. Bekijk ik daarna exact dezelfde pagina in IE, dan krijg ik het volgende:

Op een of ander manier wil ie in IE de speciale tekens in de SWF niet weergeven. Ondanks dat de code en de SWF exact hetzelfde is. De variabelen worden bij allebei browsers op exact dezelfde manier doorgestuurd aan de SWF:
Het enige dat ik nu nog kan bedenken waar het aan ligt is dat er misschien verschil is tussen de flashplayer van Firefox en Internet Explorer.

Deze screenshot is uit Firfox 1. Bekijk ik daarna exact dezelfde pagina in IE, dan krijg ik het volgende:
Op een of ander manier wil ie in IE de speciale tekens in de SWF niet weergeven. Ondanks dat de code en de SWF exact hetzelfde is. De variabelen worden bij allebei browsers op exact dezelfde manier doorgestuurd aan de SWF:
code:
De tekst word dus met een UTF8_ENCODE gecodeerd. Als ik deze codering uitschakel is het probleem niet weg. URL encoding werkt ook niet. De é staat in de SWF als special character opgegeven, dus daar kan het ook niet aan liggen.1
| header.swf?tekst1=zoek&tekst2=cafés |
Het enige dat ik nu nog kan bedenken waar het aan ligt is dat er misschien verschil is tussen de flashplayer van Firefox en Internet Explorer.