[flash] flash player verschillend per browser?

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een site te bouwen waar een SWF bestand in zit die als header boven elke pagina staat. Aan deze SWF kun je 2 tekstjes mee geven die dan in 2 verschillende kleuren weergegeven worden. Op de volgende manier:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/F5M9I80W411N/picserver.jpeg

Deze screenshot is uit Firfox 1. Bekijk ik daarna exact dezelfde pagina in IE, dan krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/5N7PVS77U2X7/Y5591YN6073Q/JPEG/1100618379//q4z4

Op een of ander manier wil ie in IE de speciale tekens in de SWF niet weergeven. Ondanks dat de code en de SWF exact hetzelfde is. De variabelen worden bij allebei browsers op exact dezelfde manier doorgestuurd aan de SWF:
code:
1
header.swf?tekst1=zoek&tekst2=cafés
De tekst word dus met een UTF8_ENCODE gecodeerd. Als ik deze codering uitschakel is het probleem niet weg. URL encoding werkt ook niet. De é staat in de SWF als special character opgegeven, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Het enige dat ik nu nog kan bedenken waar het aan ligt is dat er misschien verschil is tussen de flashplayer van Firefox en Internet Explorer.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13
code:
1

dit mss?

Tja het is niet hoe flash het ziet IE roept namelijk de flash aan en flash bekijkt geen html AFAIK, probeer het eens zou ik zeggen.

[ Voor 73% gewijzigd door Eskimootje op 16-11-2004 17:12 ]

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Eskimootje schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:27:
code:
1

dit mss?
Dit lijkt me niet echt te gaan werken, want flash ziet een & teken natuurlijk als variabele declaratie.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Beschaafde schop:

Ik heb even om te illustreren deze rare verschijnselen naast elkaare gezet:

http://home.insiders.nl/johan/special_chars2.php

Bekijk deze pagina in Firefox en in IE en je zult zien dat in FF de tekst op de roze achtergrond goed weergegeven word en in IE word juist degene op de groene achtergrond goed weergegeven.

De roze is met UTF8 encoding en de 2e heeft helemaal geen encoding. Het zijn allebei dezelfde WF bestanden.

Ik gebruik zelf FF 1.0 en IE 6.0 onder windows XP.

Verwijderd

Probeer eens de volgende regel toe te voegen aan het begin van je filmpje >

Flash ActionScript:
1
system.useCodepage = true;
(zie http://www.macromedia.com...script_dictionary723.html)

Ik had een vergelijkbaar probleem en dit loste het probleem op.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Dat heeft ook al niet gewerkt.

Ik ben de afgelopen 3 uur aan het klooien geweest en ik ben er nog steeds niet uitgekomen.
Ik hád het voor elkaar met een string met de tekens als é enzo erin. Dat werkte perfect. Ik had in die string gewoon wat willekeurige tekens gezet waaronder ook het euro teken (€), en ik kon met die string doen en laten wat ik wil, maar als ik dat euro teken weghaalde deed ie het niet meer... heel raar :?

Nu heb ik het heel dirty opgelost door een hele andere string naar de SWF te sturen en dan in de SWF die stirng te vervangen door het woord "cafés". Dit werkt wel, maar is een hele vieze oplossing.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Barracuda_82 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:41:
[...]

Dit lijkt me niet echt te gaan werken, want flash ziet een & teken natuurlijk als variabele declaratie.
Heb je dit geprobeert? volgens mij werkt het namelijk wel, msie interpreteerd namelijk ook de value van attributes, vroeger zelfs zonder de afsluitende ';'..
Ik kan me nog herinneren dat admin.cgi?blaat=blaat&registratie=true fout ging, hij maakte er namelijk admin.cgi?blaat=blaat®istratie=true van.

let ook eens of de document encodig van de pagina waarin je de flash film oproept consequent in UTF-8 is, het is namelijk msie die de pagina interpreteerd en vervolgens via object de url naar de flash-plugin doorstuurt, en vermoedelijk gaat het daar al fout...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1