Ja beetje vreemde titel misschien, maar ik zit met het volgende.
Ik werk bij een transport bedrijf, waar wij gebruik maken van de douane software BTMS. ons netwerk is een novell netwerk.
Nu wil ik het volgende realiseren.
Een windows 2003 srv met hierop ms sql srv standaard.
Hierin plak ik 2 netwerk kaarten.
Ik maak er gewoon een AD server van, maar een 2e nic met een ip wat in ons novell netwerk valt, zodat hij ook via het andere netwerk te berijken is.
Ik wil dan dat mensen via hun desktop via terminal server het BTMS op de server kunnen draaien, zo heb ik naar mijn inzien geen last van 2003 srv user cals.
Ik heb dan lijkt mij alleen genoeg licenties nodig voor sql server en genoeg terminal server licenties.
AIs dit te doen of denk ik te simpel.
En wat betreft die terminal server licentie's hoe zit dat psies ??
Ik werk bij een transport bedrijf, waar wij gebruik maken van de douane software BTMS. ons netwerk is een novell netwerk.
Nu wil ik het volgende realiseren.
Een windows 2003 srv met hierop ms sql srv standaard.
Hierin plak ik 2 netwerk kaarten.
Ik maak er gewoon een AD server van, maar een 2e nic met een ip wat in ons novell netwerk valt, zodat hij ook via het andere netwerk te berijken is.
Ik wil dan dat mensen via hun desktop via terminal server het BTMS op de server kunnen draaien, zo heb ik naar mijn inzien geen last van 2003 srv user cals.
Ik heb dan lijkt mij alleen genoeg licenties nodig voor sql server en genoeg terminal server licenties.
AIs dit te doen of denk ik te simpel.
En wat betreft die terminal server licentie's hoe zit dat psies ??