De een ziet de ander wel, maar de ander ziet de een niet

Pagina: 1
Acties:

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 08:20

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Mensen,

Graag vraag ik jullie om hulp, want ik weet het even niet meer. Ik heb een laptop met 10/100 mbit kaart. Met win xp pro. en ik heb een pc met 100/1000 mbit kaart. Als ik de crosscable erin stop zegt hij heel braaf op beide computers dat er een lan-verbinding is van 100mbit. Tot zover geen probleem dus.

Ik dus braaf een netwerk opgesteld zodat ik via de internet-verbinding van de pc op de laptop lekker kan internetten. Tot zover werkt alles nog goed.

Toen ik bestanden naar de laptop wou versturen zocht ik naar een computer in het netwerk en ik vond de laptop, heel mooi dus ik bestanden versturen. Echter toen ik vanaf mijn laptop naar de pc zocht in het netwerk kon hij niets vinden.

Ik kreeg de volgende melding:
MSHOME is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op...bla bla bla

Heel vervelend, maar ik kan niet vinden wat ik fout heb. Ik heb gast-accounts aanstaan. Vanaf de pc kan ik de laptop pingen, andersom niet.

Heb in run: secpol.msc. gedaan en de rechten om van buitenaf benaderd te worden op Iedereen gezet.

HELP!!!

It's me Mario

Verwijderd

Maak op de pc een account aan met dezelfde gebruikersnaam als je op de laptop gebruikt.
Geef deze rechten, en kijken of je dan er wel op komt.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 23:12

_fool

Helemaal zo gek nog niet

de XPpro-bak heeft wel file and printer sharing aanstaan? En je hebt niet SP2 geinstalleerd waardoor de ping geblokt wordt?

specs

Verwijderd

Check ook even of de Windows Firewall aanstaat op de PC die je wilt benaderen. Ik heb hetzelfde ooit gehad: kon die PC niet eens pingen met Firewall aan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check de FAQ van WOS en NT In 1 van die 2 staat heel duidelijk uitgelegd hoe je te werk moet gaan als je tussen 2 pc's een netwerk wilt maken en elkaars mappen wilt benaderen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)