[XP] Programma starten voor windows login.

Pagina: 1
Acties:

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
Ik heb een ADSL lijn hier, en ik wil graag dat er een verbinding word gemaakt voordat een user inlogt (multi user pc dus).

Googlen hielp al niet, veel artikelen spreken elkaar tegen. Bootexec blijkt alleen te werken met speciale progamma's (geen win32), en RunOnce wordt gecleared dacht ik.

Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik heb een snelkoppeling gemaakt naar de verbinding en die staat nu in mijn opstarten, maar ik zou 'm graag nog eerder hebben (dus voor het inloggen).

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:01

Reptile209

- gers -

Ik denk dat dat (gelukkig!) niet kan. Gelukkig, want anders zou een willekeurige dialer terwijl je uitgelogd bent gewoon kunnen inbellen naar een duur nummer... en dat wil je niet :). Dat geldt dan natuurlijk voor een analoog modem en niet voor je ADSL-modem, maar Windows ziet daar geen verschil tussen
Ik denk dat je beter naar een ethernet-modem kunt gaan zoeken in plaats van je USB-modem (gokje op basis van je verhaal), of naar een router waarop je je USB-modem kan aansluiten. Eén van die twee manieren zorgt er voor dat je 24/7 verbonden bent, ongeacht wat je PC doet.

Om toch nog even op je oorspronkelijke idee terug te komen: de enige manier waarop het eventueel zou kunnen, is als je een service hebt/kunt maken die kan inbellen. Services werken namelijk onder een eigen account, ongeacht of er een gebruiker is ingelogd.

[ Voor 19% gewijzigd door Reptile209 op 16-11-2004 16:05 ]

Zo scherp als een voetbal!

• NickH
Reptile209 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:04:
Ik denk dat je beter naar een ethernet-modem kunt gaan zoeken in plaats van je USB-modem (gokje op basis van je verhaal), of naar een router waarop je je USB-modem kan aansluiten.
Ik heb hier een ethernet modem staan. 8)7

Maar als het niet mogelijk is, dan hou ik m maar in mn opstarten :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:55
Maar er een service van middels FireDaemon bijvoorbeeld.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Mischien is firedeamon iets voor je?

Hiermee kan je programma''s als een service laten opstarten
FireDaemon is a utility that allows you to install and run virtually any native Win32 application or script (eg. BAT/CMD, Perl, Java, Python, TCL/TK) as a Windows NT, 2000, XP, 2003 & Longhorn service. FireDaemon features easy configuration (via GUI or XML), a low memory/CPU overhead, subprocess prioritisation, custom environments, CPU binding plus monitoring and logging to the event log and on-disk log files.
edit:
te langzaam :P

[ Voor 5% gewijzigd door under-world op 16-11-2004 16:09 ]

• NickH
Kan dat ook met een link? (dus een .lnk bestand?)

Ik ga het wel even proberen. Bedankt voor de hulp! :)

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Niky schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:06:
[...]

Ik heb hier een ethernet modem staan. 8)7

Maar als het niet mogelijk is, dan hou ik m maar in mn opstarten :)
Zeg dat dan 8)7 :+
* Reptile209 blijft raden:
heb je dan een ethernet-modem met een VPN-verbinding? Is dat de SpeedTouch Home? --> firmware update en je hebt een always-on modem (dus zonder aparte verbinding). Zo niet --> zoek eens op de pagina's van je fabrikant naar iets soortgelijks.
Of gaat het om een VPN met een ander netwerk die gestart moet worden? Dan wordt het lastig. Kweenie of het tooltje van under-world ook op dial-in achtige dingen werkt namelijk. Maar da's een kwestie van proberen natuurlijk ;).

Verwijderd

Dat kan, ingeval van een client => server machine. Dan er na ctr+alt+delete en
vinkje geplaatst worden bij "Verbinding kiezen bij het inloggen" of iets in die richting. Kies dan gewoon voor je ADSL verbinding, zorg er alleen voor dat de ADSL verbinding aan is gemaakt voor "Alle Gebruikers".

• NickH
Reptile209:
Je eerste quess is raak, speedtouch home. :)

Is het niet gevaarlijk om firmware te updaten (*is heel voorzichtig :P*)

Even op zoek naar nieuwe firmware dan, of heb je toevallig ook een linkje?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

* linkje heeft ;)
[google=speedtouch home tweaken]
Volgens mij was de eerste hit een prima guide hiervoor. Let wel op dat je ISP je modem vaak niet meer ondersteunt als je 'm tweakt... De veilige optie is om er een router met PPPoE-verbinding voor te zetten, hoef je niks aan het modem te veranderen en heb je toch altijd verbinding.

• NickH
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb nu mn modem geupgrade naar de pro versie en allways on ingeschakeld!
Pagina: 1