MSI Neo 865P met P IV 3.2 GHz start niet op(geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lieter
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb een MSI 865P moederbord een Intel P-IV 3.2 GHz(1 mb cache 800 FSB) gekocht, alles goed aangesloten ook de voeding(had een nieuwe voeding met een 4-pins connector nodig) en nieuw DDR ram(2 keer 512 MB 400FSB),

maar hij geeft geen beeld op Sapphire ati radeon 9250 256MB, en geen beeld op een NVidia vanta 16MB PCI kaartje. ik heb werkelijk alles uitgezocht en zit al 3 :( :( :( dagen te hannisen ermee.. en vraag me af wat ik nu fout doe, help alsjeblieft.

=)

Verwijderd

Welke merk en type voeding met hoeveel capaciteit heb je hiervoor aangeschaft?

• Lieter
Q-teq 350W voeding, het beeldscherm geeft een klein 'kraakje' als de computer wordt aangezet, maar ik zat net te kijken,... en volgens mijn berekeningen zou dat genoeg moeten zijn.. (maar toen had ik de radeon nog niet).. ook zonder radeon doet de pc het niet

=)

Verwijderd

Wat zijn de verdere specificaties van je systeem?

350 Watt is voor een standaard systeem wel genoeg, maar Q-tec (B-merk) staat er om bekend deze waardes vrijwel niet te halen, waardoor de efficiënte output lager ligt. Aangezien een 64 bit systeem niet van instabiele voedingen houdt, lijkt me dat een hele logische oorzaak. Kijk eens hier, zodat je de voltages kan posten. Dan kom je er gauw genoeg achter namelijk.

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:44
Als ie niet gaat piepen als je de videokaart eruit hebt dan is er meer aan de hand.

Met andere woorden: Alles afkoppelen behalve cpu erop laten zitten en dan weer proberen om hem te laten piepen. Werkt dit niet? In de meeste gevallen is dan je cpu kapot.

Probeer ook eens een andere voeding. Die 350-watt-q-tec zal het niet echt prettig vinden om zo'n stroomvretende cpu aan boord te hebben gok ik.

Suc6

• Lieter
met geheugen zonder video komt er geen piep... maar ik weiger te geloven dat de CPU stuk is.. het was een nieuwe(in een verzegelde verpakking toen ik de CPU kocht)...

en ik ga de voeding omruilen en een 500 wat voeding halen.. kijken wat dat uithaalt.

=)

Verwijderd

Wees nou verstandig en ga niet als een gek rare capriolen uithalen. :) Als je moederbord geen piepjes geeft als je geheugen of videokaart eruit is, dan is de kans groot dat je moederbord dood is.

Als je een andere voeding wilt, ga dan voor een A-merk voeding. Welke capaciteit kan ik niet aangeven, want je hebt je volledige systeem nog niet vermeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 16:10 . Reden: Quote tags verwijderd ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde meegemaakt met een nieuwbouw systeem en hetzelfde moederbord!!

Ik wist het ook niet meer, ik heb het geheugen een keer eruit gehaald en omgedraaid en toen deed hij het wel, vraag me niet hoe dat kan !!

• Lieter
*veegt zweet weg* pfew.. niet de cpu stuk..

specs:
MSI Neo 865P moederbord
Intel P-IV 3.2 GHz 800 MHz FSB, 1 MB L2 Cache + meegeleverder koeler
Sapphire ATI Radeon 9250 256MB AGP 8X, of NVidia Vanta TNT2 16MB PCI(om te testen)
2 keer 512 MB 400 MHz DDR RAM, merk Varitech
2 HDD's van Maxtor, 1 van 120GD de ander 8 :)
1 Samsung DVD speler SD-606
1 LG CD rewriter(kan het type even niet lezen)
en een FDD station

=)

Verwijderd

Voor dat systeempje heb je minimaal 350 Watt nodig van een A-merk (zie de startpost van Welke voeding heb ik nodig? Deel 8). Heb je nou al de voltages gecontroleerd? In de startpost van datzelfde topic staat uitgebreid hoe je dat moet doen.

• Lieter
voltages kloppen, maar ik ga nu even naar de winkel een andere(met meer vermogen) halen eens kijken wat dat dan doet....

=)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/SmartDoDo/gotverkiezing2004/nooo.gif

Zucht, wacht nou even met kopen. Je zegt zelf dat de voltages goed zijn, dus heeft het weinig nut om een 500 Watter te kopen.

• Lieter
ik had het over de voltages die uit de voeding zelf komen.. maar zoals al egzegd is heb ik minimaal 350 nodig, en deze q-tec is (dus) maximaal 350. dus een groetere zal denk ik nodig zijn

=)

Verwijderd

De Q-tec levert maximaal 350 Watt, maar dat is toch minimaal 350 Watt?

Wacht nou eerst even met kopen, want op deze manier heeft het weinig zin.

Ik weet vrijwel zeker dat je moederbord dood is, want ook al is je voeding wat aan de zwakke kant, met alleen de processor op het moederbord moet hij wel werken. Aangezien je moederbord geen piepjes geeft, is het vrijwel zeker dat je moederbord dood is.

Ik neem aan dat je de case-speaker (juist) aan hebt gesloten?

• Lieter
de pc speaker zit op de goede manier erop geprikt

maar er is gezegd dat ik minimaal 350 nodig heb(nagerekend via de FAQ kom ik ook op 350 minimun met alleen de CPU en de radeon). maar ja.. dat is alter een zorg.

dus het is vrijwel zeker dat het moederbord kapot is.. zou ik kunnen bepalen wat er stuk aan is of moet ik meteen m'n garantie claimen?

=)

Verwijderd

Als je 100% zeker weet dat je moederbord niet piept als je geheugen of videokaart eruit is, dan kan je inderdaad je moederbord opsturen voor garantie. Het is erg moeilijk te zeggen wat er precies defect is aan het moederbord.

Wat je overigens kan doen is even met een andere vergelijkbare voeding testen, in de zin van alleen processor, videokaart en geheugen erin.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Je moederbord heeft gewoon geen support voor deze CPU, check de MSI site maar bij de CPU-support van de MSI 865P Neo. Je hebt minimaal een PE nodig

• Lieter
maddog: op de site staat idd dat het buiten de specs valt, maar het kan wel(de FSB wordt auto lager gezet wanneer het niet werkt(toch?)) en volgens de winkel waar ik de CPU kocht zou het moeten werken(de man van die winkel heeft het nog opgezocht)

ten 2e heb ik een 500W voeding(ook Q-tec) van een buurman geleend, en daarop doet het het ook niet.. dus ga ik maar eens naar de verkoper van dat moederbord en kijken wat er gebeurd(geld terug of een nieuwe)

=)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Lieter schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:39:
maddog: op de site staat idd dat het buiten de specs valt, maar het kan wel(de FSB wordt auto lager gezet wanneer het niet werkt(toch?)) en volgens de winkel waar ik de CPU kocht zou het moeten werken(de man van die winkel heeft het nog opgezocht)

ten 2e heb ik een 500W voeding(ook Q-tec) van een buurman geleend, en daarop doet het het ook niet.. dus ga ik maar eens naar de verkoper van dat moederbord en kijken wat er gebeurd(geld terug of een nieuwe)
Helaas niet, deze serie heeft in z'n geheel geen support voor Prescott.

Dit mag je aan die zogenaamde welwetende verkoper laten zien:

http://www.msi.com.tw/pro...D=432&NAME=MS-6742&kind=1

Pentium 4 Prescott (Celeron) 2.8G 533 21 NO

Pentium 4 Prescott 2.4G 533 18 NO
Pentium 4 Prescott 2.8G 533 21 NO

Pentium 4 Prescott 2.8G 800 14 NO
Pentium 4 Prescott 3.0G 800 15 NO
Pentium 4 Prescott 3.2G 800 16 NO
Pentium 4 Prescott 3.4G 800 17 NO

[ Voor 27% gewijzigd door mad-dog op 23-11-2004 21:03 ]

Pagina: 1