Toon posts:

[IIS-SMTP] Geen mail versturen met ongeldige afzender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf mijn Windows 2000 server met daarop IIS worden e-mails verstuurd. Niets mis mee :).

Alleen, soms worden er e-mails verstuurd (via asp pagina's bijv.) met als afzender bijv. 'pietje@domein' of 'pietje@domein_bestaat_niet.nl'.

Zoals je ziet is de afzender van zo'n e-mail niet correct. Is dit op een of andere manier af te vangen (met IIS/SMTP)? Zodat deze e-mail niet verstuurd wordt bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Naar mijn weten kan IIS dat niet controleren, je zou een controle functie in je script kunnen bakken, dat controleert of een emailadres echt bestaat uit "user @ domein . tld"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Via ASP --> kan je geen check inbouwen voor je het verstuurd? Eerst de syntax en dan of het domein bestaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen, ware het niet dat de sites die er op draaien niet onder mijn beheer zijn.

Ik begrijp dat het door IIS zelf niet mogelijk is? Dan toch maar een andere oplossing zoeken, als die er is...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 14:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het maakt IIS zelfs AFAIK niets uit hoe de afzender heet. Of je zou een eigen mail() moeten maken (of hoe het ook heet in IIS/ASP) of tussen IIS en de est van de wereld een mailserver moeten zetten die het checkt.

Of IIS het zelf toch kan weet ik niet, misschien iemand anders :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1