Maxtor SATA 200gig komt na reboot niet door post?

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:34
Heb vandaag een Maxtor Diamond 10 gehaald, 200gig SATA. Ik heb alles aangesloten en in de kast gehangen. Doe de pc aan, netjes door de post heen hop zo windows in. Windows vind de maxtor schijf, en hij stond ook netjes in apparaat beheer.

Echter, kon ik hem niet vinden bij deze computer. Dus ik denk, ik reboot even. Met als gevolg, je hoort de piep van de post, maar daarna blijft hij hangen. Naar een aantal seconden reboot hij zelf weer opnieuw en je hoort weer de piep van de post. Hij hangt weer ff en gaat weer van voor af aan.

Moet ik een of andere SATA driver van te voren installeren, want in apparaatbeheer stond dat hij een raid-controller ofzo gevonden had, maar daar stond een ? voor.

Verdere specs staan hieronder!

[ Voor 3% gewijzigd door Bjk op 16-11-2004 14:52 ]

• sander79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07-2025
Is het alleen met een reboot, of is het ook als je je computer helemaal uit hebt gehad?

Download anders even het powermax tooltje van de maxtorsite en haal die eroverheen. Als je nog zover komt in iedergeval, zet anders de POST berichten even uit in je bios.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Je moet hem eerst formatteren muts :P Klik met de rechtermuisknop op deze computer, kies voor beheren, en kies daarna schijfbeheer, hier kun je hem indelen in partities etc :)

Maar het post verhaal vind ik wel vaag hierbij...

Wat ik btw wel zelf heb is dat hij bij het opstarten na Verifying DMI pool data erg lang blijft hangen, en het is niet eens de primaire schijf

[ Voor 39% gewijzigd door domi235 op 16-11-2004 14:54 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Bjk
Ok ff getest, heb hem nu idd in deze computer na formatteren 8)7 (Helemaal in de ban van HL2 laten we maar zeggen.)

Alleen als ik start>afsluiten>opnieuw opstarten doet wil hij niet verder, iemand tips?

Als ik de pc daar in tegen geheel afsluit en dan opstart lukt het wel met gemak.

[ Voor 19% gewijzigd door Bjk op 16-11-2004 15:24 ]

• sander79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07-2025
Misschien een bios update voor je moederbord? Wie weet helpt het.

• Bjk
Maar waarom komt hij dan met gemak door de post als hij uit is geweest.

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 13:28

edwardVdV

I shall say this only once!

Heb je een SATA delay optie in je BIOS (SATA/IDE timout)? Probeer die eens te verhogen...

Knockwurst.

• Bjk
Heb allerlei sata drivers geprobeerd maar uiteindelijk biede een biosupdate de uitkomst. Thx!

• josteman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Hey toevallig heb ik hetzelfde probleem (heb al een nieuw topic gestart) maar ook na een Bios update heb ik het nog.
Heb jij na je Bios update ook opnieuw je pc geinstalleerd of dat niet?

Boei

Pagina: 1