Toon posts:

[hosting] China vs. Europa vs. USA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig een website te maken. Deze website moet zowel vanuit Europa (en dan vooral België) als vanuit China snel bereikbaar zijn.

Vandaar nu mijn vraag, in welk land zou ik het best hosting kopen?
- België of Nederland
- China
- Amerika

Het grootste probleem is dat ik niet echt veel informatie vind over de snelheden tss. de verschillende landen... Mijn ervaring leert mij dat een website die in China gehost staat hier in België maar uiterst traag binnen komt. Ook heb ik totaal geen informatie over de hostingprijzen in China (ik ben Chinees aan het leren, maar het is nog niet zo goed dat ik een volledige webpagina kan lezen ;-)).

Daarom dat mij persoonlijk Amerika een goede tussenoplossing lijkt te bieden, goedkope prijzen en ik DENK ook relatief snel bereikbaar vanuit Europa en China.

Is er iemand die mij hier wat meer informatie over kan verschaffen?

Alvast dank bij voorbaat!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Misschien moet je een hostingprovider zoeken die zijn servers overal heeft staan en ook mirrored. Misschien is akamai wat?

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik zou America kiezen. Voor Europees bezoekers hebben beide landen hoger ping maar Azie is eigenlijk nog langzamer geworden sinds kabelbreuk in Zuid chinees zee.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Zoek is uit of er latency testjes te vinden zijn tussen de verschillende centrale corepunten op planeet aarde. Zodoende kun je opmaken wat de beste keus is.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Kunnen we wat meer informatie krijgen? Onder andere:
- Wat voor een site (Veel downloads ed.)?
- Hoeveel je per maand wilt besteden?
etc, etc

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

In Amerika lijkt mij het beste. Het verkeer van Europa naar China gaat vreemd genoeg vaak eerst over Amerika. :)
Bovendien is hosting in Amerika belachelijk goedkoop.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
TheBorg schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:03:
In Amerika lijkt mij het beste. Het verkeer van Europa naar China gaat vreemd genoeg vaak eerst over Amerika. :)
Bovendien is hosting in Amerika belachelijk goedkoop.
En dan heb je meestal ook een erg brakke reseller/datacenter, Ik zou gewoon een host uit nederland pakken. Makkelijker met betalen en dergelijke en voor de pings maakt het niet zo heel veel uit ( Nederland -> VS dan (Amsterdam Internet Exchange is wel een vereiste))

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-02 08:22
TheBorg schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:03:
Het verkeer van Europa naar China gaat vreemd genoeg vaak eerst over Amerika. :)
Echelon :X

sorry, zeer offtopic......

[ Voor 8% gewijzigd door goof. op 16-11-2004 15:10 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
China zou ik zeker nooit hosten..krijg je met censuur van de overheid te maken :X
Amerika kan je gerust hosten ..maar zoek wel een betrouwbare hoster op ..ga niet voor het goedkoopste van het goedkoopste :)

Defunctus Deo Juvente

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

TheBorg

Resistance is futile.

GrooV schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:08:
En dan heb je meestal ook een erg brakke reseller/datacenter.
Compleet onzin. Je moet natuurlijk wel even wat onderzoek verrichten voordat je iets koopt. Een 99,999% uptime SLA en een ping <100ms van hier naar de US is goed mogelijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Als het een vrij statische site is kun je m eventueel ook gewoon mirrorren bij een hoster in China.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou kiezen voor Nederland/Belgie. En dan wel gewoon voor goede kwaliteit gaan (dus iets meer betalen). Er zijn in Nederland zat hosters die je prima moeten kunnen helpen.

Hosten in China zou ik gewoon niet doen (iets te actieve overheid imho) en Amerika lijkt mij alleen maar onhandig. Ok dat laatste is persoonlijk maar toch :P.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Geografische locatie is belangrijk qua maximale latency. Maar wat nog belangrijker is via welke transit (uplink) providers/netwerken je hosting bedrijf is verbonden met internet.

Het mooiste zou zijn als beide kanten van dezelfde bandbreedte afnemen. Dus beide van NTT/Verio of Spintlink of MCI of Level3 etc etc. Dus eigenlijk welke peerings & routes dan mogelijk zijn.

Maar omdat deze informatie nogal variabel kan zijn, en iedeen via een andere ISP op internet surft moeilijk te kiezen en het kan veranderen na maanden opeens als je ISP ergens anders iets koopt.

Dus wat kies je dan? Een geografische locatie die het meest handig of voor de hand liggend is. Dus hier in EU (dan is NL of UK een goeie locatie qua mogelijkheden) of de USA.

Kijk bijvoorbeeld eens bij The Planet en de vele netwerk/internet koppelingen die ze hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1