[ADSL] problemen Ipact-Tiscali

Pagina: 1
Acties:

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:42
hoi allemaal,

ik zit in een studentenhuis in Delft. Nu is sinds enige tijd de ISP Ipact die de ADSL aanlevert via Tiscali. De laatste 1 a 2 maanden is onze verbinding erg onstabiel. De verbinding valt regelmatig weg. Ook is de snelheid veel minder als dat het hoort te zijn (400 kbit ipv 1Mbit) Na ongeveer 20 keer met de helpdesk gebeld te hebben, is er een duidelijke email gestuurd waarin het probleem beschreven wordt en er een aantal oplossingen geopperd worden. Hierop wordt gewoon niet gereageerd! Het enige wat we ontvingen was een credit nota zonder enige toelichting. De verbinding is nog steeds zwaar instabiel.
Het enige wat de helpdesk medewerkers kunnen zeggen is dat de melding aan Tiscali wordt doorgegeven. Ze weten niks over de status oid. Ook de melding "misschien moet je maar een Windows server neerzetten" komt niet echt over.

nu heb ik 2 vragen:
1 zijn er meer mensen die hier last van hebben.
2 heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.

situatie.
Netwerk met 5 pc's (Windows XP) een switch en een modem en Linux server
we hebben de modem en splitter al 2 keer geruild bij DTO en een keer is er een monteur van Tiscali langs geweest die hetzelfde deed. Hij constateerde toen verder geen problemen is na 10 min weggegaan. de problemen kwamen natuurlijk weer later. De server er tussen uit halen lijkt ook geen verschil te maken.

bvd

Verwijderd

NT > IT

• clements
kickje

• clements
mm ben dan blijkbaar de enige met deze problemen!

• clements
nog een kickje

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
alclemenso schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:41:

ik zit in een studentenhuis in Delft. Nu is sinds enige tijd de ISP Ipact die de ADSL aanlevert via Tiscali. De laatste 1 a 2 maanden
Sinds wanneer precies? (Ja, dat is belangrijk.)
is onze verbinding erg onstabiel. De verbinding valt regelmatig weg.
Op welke laag valt hij weg, de line-sync of IP routering?
Ook is de snelheid veel minder als dat het hoort te zijn (400 kbit ipv 1Mbit)
Lees de actuele verbindingswaarden (SNR, attenuation, output power, rate etc.) eens uit uit je modem en post die hier.
Na ongeveer 20 keer met de helpdesk gebeld te hebben, is er een duidelijke email gestuurd waarin het probleem beschreven wordt en er een aantal oplossingen geopperd worden. Hierop wordt gewoon niet gereageerd! Het enige wat we ontvingen was een credit nota zonder enige toelichting. De verbinding is nog steeds zwaar instabiel.
Het enige wat de helpdesk medewerkers kunnen zeggen is dat de melding aan Tiscali wordt doorgegeven. Ze weten niks over de status oid. Ook de melding "misschien moet je maar een Windows server neerzetten" komt niet echt over.
Er hebben meer mensen problemen met de kwaliteit van de Ipact helpdesk.
1 zijn er meer mensen die hier last van hebben.
2 heeft iemand een idee waar het aan kan liggen.
Dat hangt er van af wat het probleem precies is.

Probeer het anders eens op dunet-discussie@dto.tudelft.nl

• clements
hee bedankt voor de reactie. tis een beetje laat van mij maar ik had de hele week bijna geen verbinding. de monteur is net langsgeweest. die kwam tot de conclusie dat het aan de voeding van de modem lag. er zat een trafo bij die 13 V leverde en er moest 12V geleverd worden. 8)7
waarschijnlijk zijn de voedingen niet omgeruild met de modems.
nou ja hopen dat het echt opgelost is.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
alclemenso schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:38:
hee bedankt voor de reactie. tis een beetje laat van mij maar ik had de hele week bijna geen verbinding. de monteur is net langsgeweest. die kwam tot de conclusie dat het aan de voeding van de modem lag. er zat een trafo bij die 13 V leverde en er moest 12V geleverd worden. 8)7
waarschijnlijk zijn de voedingen niet omgeruild met de modems.
nou ja hopen dat het echt opgelost is.
Vaag verhaal.
Er zijn recent wel een aantal linecards vervangen op Dt-Vhf dus als het nu werkt zou het ook daaraan kunnen liggen.
Pagina: 1