Toon posts:

[2003] Welke bestanden zijn in gebruik door de users*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik weet totaal niet of ik hier zo goed zit om dit te vragen.. ik zoek nl een programma die voor mij wat meer info geeft wat een persoon doet..

Ik heb bv Performance monitor deze laat zien dat mij disken continue 10% idle zijn dus hij wordt gewoon dicht gedrukt.. ook mijn CPU van de server staat rond de 95% Processor Time.. ik zie een aardige waslijst met mensen die verbonden zijn met deze server (via Compter Managment)

maar hoe kan ik nou achterhalen wie nu echt die disk dicht drukt?

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn backup op de achtergrond draait maar deze wordt ook helemaal weg gedrukt.. normaal is 20mb/s backuppen normaal maar nu gaat hij maar met 500kb/s :(

iemand een id?

owja het is een Dell systeem met 2x Xeon 2.8 ghz cpu's

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 14:29 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Bij "Open Files" kun je zien welke bestanden in gebruik zijn via het netwerk, en welke users daarbij horen. De load die jij aangeeft is trouwens extreem hoog voor een dual 2.8 als deze alleen wat file sharing doet, hebben we het over scsi/ide/sata hd's?

Trouwens, ik verplaats je topic even naar "Windows Operating Systems" aangezien het daar thuishoort. En ik verander je titel even, let hier in het vervolg zelf ook even op :).

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry.. zal er proberen op te letten.. het gaat om SCSI via Glas.. en ja bij Open Files kan ik wel zien welke files er ingebruik zijn maar dat zijn er extreem veel.. daarom probeer ik wat meer gerichter te zoeken.. mbv een programma..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou persoonlijk geen methode kennen die je probleem kan beantwoorden - wel zou je in je taskmgr eens kunnen zien welk process er veel IO doet (in taskmanager -> Processor -> 'View' -> Select Columns en dan de IO dingen aanzetten) en dit vergelijken met andere servers van je om te zien ofdat er een process (bv. je backup process) erg uitspringt :)

Als je zeker weet dat je probleem vanaf het netwerk moet komen zou je op dat vlak misschien kunnen kijken naar een traditionele netwerk monitoring tool :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou het process Systeem pakt de CPU.. en wat er allemaal achter system hangt heb ik geen id van.. ik neem en dat dat ook file sharing is..

maar er is geen applicatie die kan zien wat de bandbreedte is van een bepaalde gebruiker..? of welke gebruiker de meeste CPU van de server gebruikt..

Verwijderd

je zou eens kunnen kijken met process explorer van sysinternals

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik ga eens een kijkje nemen naar dit programma

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:52:
bedankt, ik ga eens een kijkje nemen naar dit programma
Dameware:
www.dameware.com
Je kunt er een trial versie downloaden, is een soort active directory, je kunt precies de gebruiker aanklikken, welke processen, je kunt zelfs zijn beeld tevoorschijn halen. Je kunt shares maken/wijzigen etc, zeer uitgebreid!Leuke remote acces tool!

Dan heb je nog PC anywhere, deze vind ik minder uitgebreid.

Kijk maar eens naar dameware, heb je een hoop aan!
Pagina: 1