Toon posts:

[XP Pro] Waar zijn mijn partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem...

Ik heb een P3 PC waarop ik tot vanmorgen W2000 had draaien.. Mn harddisk (FAT32) is 20 GB, verdeeld in 4 partities van 5 gb (C: D: E: F:).

Nu heb ik alleen disk C: geformateerd en daar Windows XP Pro op geinstalleerd.. Bij het opstarten ziet XP alleen disk C: (5gb) , de rest is niet te vinden! Hoe zorg ik ervoor dat ik mn andere partities ook weer kan aanspreken??? (als die er uberhaupt nog zijn!)

Trouwens, W2000 zag die andere partities wel automatisch al sik die opnieuw installeerde...

Kan iemand me helpen? Liefst een oplossing zonder gebruik van Partition Magic... Dat progje zie ik steeds voor bij komen maar heb ik niet...

Grts!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ook niet in de diskmanager ?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

AzzKickah

06-CENSORED

Kijk eens in de diskmanager van Windows zelf, of je niet gewoon ff drive-letters moet koppelen aan je partities.

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Rechtsklik <deze computer> kies <beheren>klik
of engels: <Manage> :P

en dan ga je naar schijfbeheer en daar kan je stionsletters aan je schijven koppelen!

Verwijderd

Topicstarter
Bij device manager>diskdrives staat mn maxtor harddisk.. alleen geen partities..

Als ik vervolgens de properties van deze HD bekijk zie ik bij volumes er geen een staan.. Dus het probleem is nog steeds dat ik mn volumes oftewel partities niet kan zien....

Bij computer management>storage>disk management staat aangegeven:

C: 5 gb FAT

En daarnaast staat:

15 GB Unallocated

Hij ziet dus dat er nog resterende ruime op zit.. Mijn gegevens kunnen toch niet zomaar weg zijn? Ik heb die D: E: en F: schijven immers niet geformateerd!

Verwijderd

Partitie tabel overschreven. Deze kun je met bepaalde tooltjes gewoon terughalen, mits je nog precies weet hoe groot ze zijn geweest.
Even in Google zoeken op "partition restore" levert het volgende op :
http://www.google.nl/sear...ore&btnG=Google+zoeken&lr

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 15:10 ]

Verwijderd

Je had tijdens de installatatie van winxp de schijf moeten formatteren en niet als fat maar als ntfs, deze kan namelijk beter emt grote schijven ect overweg. Hoeveel gig zie je daadwerkelijk als je bij deze computer eigenschappen c:\ bekijkt?. Hoogstwaarschijnlijk ben je toch je data kwijt , aangezien hij zegt 15 gb unallocated. je zou kunnen proberen je bestandssysteem te converteren naar ntfs.
http://www.microsoft.com/.../maintain/convertfat.mspx
Suc6. Als je geluk hebt zie je dan je andere schijven weer in windows is dit niet het geval moet je de overige data formateren. en weer opnieuw indelen.

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
GetDataBack of Easyrecovery gebruiken!!! niets erover heen zetten, absoluut niets doen, alleen dan kan je vrijwel ALLE data op de D E en F partities trug krijgen.

dus blijf ff van die overige 15 GB af en zoek zo'n programma

[ Voor 17% gewijzigd door Svennos86 op 16-11-2004 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Svennos86 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:23:
GetDataBack of Easyrecovery gebruiken!!! niets erover heen zetten, absoluut niets doen, alleen dan kan je vrijwel ALLE data op de D E en F partities trug krijgen.

dus blijf ff van die overige 15 GB af en zoek zo'n programma
Allemaal bedankt voor jullie raad.. Ik ben met GetDataback aan de gang gegaan en ik kan nu iig mn files op die verloren partities copieren naar mn C: schijf...

Op zich niet echt superhandig maar beter dan niets

Mn D: E: en F: gewoon in zn geheel weer aankoppelen gaat jamergenoeg niet
Pagina: 1