Rebootende Dell poweredge

Pagina: 1
Acties:

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Sinds twee jaar hebben wij twee Dell Poweredge 1650 servers draaien. Beide zijn geheel indentiek qua hard- en software. Sinds enkele weken is het echter zo dat een van de twee zich zeer regelmatig reboot. Zonder dat daar een aanwijzing voor is te vinden in logs e.d. Alle dell server-diagnostics tools gaven geen fouten aan. Aan de server is niks veranderd, en de identieke tweede server heeft nergens last van.
Zou het kunnen dat de voeding niet meer helemaal in orde is? (Wisselen met de de tweede server is helaas mogelijk). Heeft iemand specifiek ervaring met soortgelijke problemen met deze servers?
Enige tijd geleden zijn de moederborden van beide servers door Dell vervangen wegens een productiefout, dus die bekende bug zal het niet zijn.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Lijkt me de voeding of geheugen.
Hebben beide servers wel dezelfde BIOS versie?

Alle proemn in n drek

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32
Wat zegt dell er zelf van?

Ik zou trouwens sowieso een 2e voeding in iedere server erbij zetten voor dit soort gevallen.

Verwijderd

In de server- en netwerktechnische configuratie zal 't niet zitten in elk geval.

Meer iets voor Overige Hardware denk ik :)

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-12-2025
Dell zegt alleen dat de garantie verlopen is, en stuurde een email met een diagnostics tool.
Ik ga maar ns aan de gang met verwisselen van geheugen.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 15:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Of het helpt weet ik niet, maar altijd het proberen waard natuurlijk...

Alle Dell's hebben een functie in de BIOS welke er voor zorgt dat als een Dell Agent (die op het OS draait) gedurende een bepaalde tijd geen response meer geeft dat de server dan reboot. Compaq noemde dat destijds ASR, automatic server restart. Ik ga er even van uit dat je alle Dell Server agents en zo geladen hebt, en ook de Dell Openmanage geladen hebt. Als dat het geval is kun je de BIOS settings bekijken (en aanpassen) via http://<server-IP-adres>:1311. Log hier in met een Administratief account van je OS. Hier heb je diverse functies welke bij een bepaalde event van je server (bijv. Power Low, FAN RPM high e.d. ) een actie kunnen uitvoeren. Bij sommmige functies kan je als actie geven dat de server moet rebooten. Kijk hier eens na of er niet zo'n actie ingesteld is.
Tevens is er hier een HW Log, faillure log en dergelijke dat je wellicht kan helpen het probleem op te lossen.
Check ook of alle SW ook daadwerkelijk hetzelfde is, dus ook BIOS voor MoBo en voor controllers e.d. en eventueel drivers voro componenten.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1