Toon posts:

Geluidskaart Q-TEC 555S 5.1 Sound Card werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien een ietwat "dummie"vraag maar ik heb weinig verstand van geluidskaarten en vroeg me af of jullie me konden helpen. Waarschijnlijk is het maar een klein foutje.

Ik heb een Q-TEC 555S 5.1 Sound Card in een PCI slot gedaan.
Ik heb Windows ME draaien.
Ik heb een onboard geluidskaart die het niet goed doet.
Ik heb de drivers geinstalleerd van de nieuwe geluidskaart. Het systeem herkende de nieuwe geluidskaart (goed) tijdens het opstarten (nieuwe hardware gevonden-melding)

Onder apparaatbeheer staat er:

CMI8738/C3DX PCI Audio Device
Apperaattype: Besturing voor geluid/video/spelletjes
Fabrikant: C-Media
Hardwareversie: 016

Apparaatstatus: Dit apperaat werkt correct.

In Configuratiebeheer > Geluiden en Multimendia > Tab: Apparaten
Staat de geluidskaart ook vermeld.

Als ik dan "Eigenschappen" kies staat er:

Status: Het stuurprogramma is ingeschakeld maar niet actief door onbekende oorzaak.

(Ik heb de onboard kaart uit de configuratie gegooid, maar ook dat mocht niet helpen.

Kan iemand mij helpen? Ik kan indien gewenst aanvullende informatie geven.

Verwijderd

Die kaartjes zijn er een beetje bekend voor om eerlijk te zijn ik had er eentje met een digitale uitgang ... die heb ik nooit aan het werken gekregen ... probeer eens met een roll back van de driver en dan manueel een driver te kiezen op de cd ... In linux krijg je trouwens alleen de voorste twee speakers aan het werken pfff nest ... echt low budget. However windows ME is nog zo een krankzinnig idee als ik van jouw was zou ik toch eens kijken voor een XP tje of zo ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:23:
probeer eens met een roll back van de driver en dan manueel een driver te kiezen op de cd ...
Done, geen effect.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:23:
... echt low budget. However windows ME is nog zo een krankzinnig idee als ik van jouw was zou ik toch eens kijken voor een XP tje of zo ...
Kprobeer dit te regelen voor een vriendin, op een oude Pentium; Dus ander besturingsysteem is niet echt een optie. Maar in ieder geval bedankt voor de reactie.

Andere tips, misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik krijg ook vaak de error: Failed to open waveform output device