Printserver 's nachts uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
Ik heb onlangs een Linksys printserver gekocht. Dat ding staat echter dag en nacht aan.

Zelf zat ik te denken om het apparaat 's nachts uit te zetten (ik print toch niet 's nachts). Eventueel met een tijdklokje erop.

Is dit aan te raden of ben ik wat overdreven bezig hier ? :+ Het zal vast de levensduur ten goede komen (of is het slecht gewoon de stekker eruit?)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Voor de levensduur zal het echt niet zoveel uitmaken.
Als jarenlang trekt m'n vader de Chello modem er 's nachts uit en die doet het ook nog gewoon. :)

Senile! Senile Oekaki

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

's nachts Chello modem eruit halen 8)7

Maar ontopic, Die dingen zijn er voor gemaakt imo dus kan geen kwaad. Maar je kan idd een timer kopen zoals die ook wel eens op lampen zitten. (Zo'n rond klokje met 2 van die pinnetjes :P)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Volgens mij vind electronica het niet leuk om steeds aan en uitgezet te worden.

Je kunt beter de stekker er in laten zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:56:
Volgens mij vind electronica het niet leuk om steeds aan en uitgezet te worden.

Je kunt beter de stekker er in laten zitten.
das als je doet aan/uit aan/uit maar als je 12 uur aan 8 uur uit doet kan het niet zoveel kwaad. en scheelt wel in de energie rekening. _/-\o_

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Mwa, het kan geen kwaad om hem er 's nachts uit te halen natuurlijk... maar waarom zou je dit willen? stroomverbruik ofzo?

Ben wel benieuwd hoeveel een printserver verbruikt, en hoeveel een tijdklok gebruikt :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je stroom-rekening komt wel beter uit als je hem 's nachts uitzet.
Je kan de kosten bereken, staat naar mijn weten wel ergens op GOT

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mik je de printer ook nog achter die tijdsklok (stekkerdoos na tijdsklok) en sla je 2 vliegen in een klap...

• Xander
Tukk schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:58:
Je stroom-rekening komt wel beter uit als je hem 's nachts uitzet.
Je kan de kosten bereken, staat naar mijn weten wel ergens op GOT
Berekening is niet zo moeilijk toch?

[vebruik van je printserver in watt]/1000*24*365.25

Dan heb je het aantal kWh per jaar, kWh-prijs moet je kunnen terugvinden op je energierekening.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Tijdschakel klokje bij de bouwmarkt halen enzo, en klaar ben je ;)

• Spixo
XanderH schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:58:
Mwa, het kan geen kwaad om hem er 's nachts uit te halen natuurlijk... maar waarom zou je dit willen? stroomverbruik ofzo?

Ben wel benieuwd hoeveel een printserver verbruikt, en hoeveel een tijdklok gebruikt :+
Ten eerste ik vind het onnodig apparaten aan te hebben als ze niet worden gebruikt. Jij zet toch overdag ook niet alle lichten aan in huis als het zonnetje door je raam schijnt?

En ten tweede, een besparing is altijd leuk :+
bgrr schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:59:
Mik je de printer ook nog achter die tijdsklok (stekkerdoos na tijdsklok) en sla je 2 vliegen in een klap...
Inderdaad dat was ik van plan. Ik ga denk ik van de week even maar zo'n tijdsklokje halen bij de bouwmarkt.

• NBK
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

PAS OP met het op een tijdklok plaatsen van je printer. Als je je printer op de normale manier uitzet sluit ie de printopening af. Als je gewoon de stroom eraf haald kunnen die perongeluk open blijfen en dus uitdrogen. Ook zal de printer tijdens het aan-uit zetten de printopeningen doorspuiten. De kosten voor inkt zullen vele malen hoger uitvallen dan de stroombesparing tussen 0:00 en 8:00.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Spixo
NBK schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:18:
PAS OP met het op een tijdklok plaatsen van je printer. Als je je printer op de normale manier uitzet sluit ie de printopening af. Als je gewoon de stroom eraf haald kunnen die perongeluk open blijfen en dus uitdrogen. Ook zal de printer tijdens het aan-uit zetten de printopeningen doorspuiten. De kosten voor inkt zullen vele malen hoger uitvallen dan de stroombesparing tussen 0:00 en 8:00.
Op dit moment staat de printer 24/7 aan. Is dat ook erg?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24
Ricardo87 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:20:
[...]

Op dit moment staat de printer 24/7 aan. Is dat ook erg?
Als het een laser printer is niet. En dat van die inkt geld ook voor een inktjet printer en niet voor laser.

Natuurlijk heb je een besparing als je beide uitzet. Het is alleen rot als je 's avonds ineens wel moet printen.

• NBK
  • Laatst online: 20-02 12:45

NBK

Weercam-Avatar

24/7 aan is niet erg. De printer sluit na het printen de kop gewoon netjes af en dus zal die niet uitdrogen. En hij zal nu alleen de spuitopeningen reinigen voor het printen dus niet onnodig tijdens het aan-uit zetten.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Xander
NBK schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:30:
24/7 aan is niet erg. De printer sluit na het printen de kop gewoon netjes af en dus zal die niet uitdrogen. En hij zal nu alleen de spuitopeningen reinigen voor het printen dus niet onnodig tijdens het aan-uit zetten.
+
NBK schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:18:
=

:?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24
NBK schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:30:
Waar heb je gezelezen dan dat het om inktjet gaat en niet gewoon om een laserprintertje want dan is het heel erg aan te raden die dingen uit zetten.

• Spixo
Het gaat dus om een HP Deskjet die 24/7 aanstaat hier ....

Verwijderd

Ricardo87 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:36:
Het gaat dus om een HP Deskjet die 24/7 aanstaat hier ....
Die moet je gewoon uitzetten.Dat beestje trekt flink wat stroom. Stroomkastje dus met een tijdsschakelaar.

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:38:
[...]

Die moet je gewoon uitzetten.Dat beestje trekt flink wat stroom. Stroomkastje dus met een tijdsschakelaar.
Lol nu weet ik het niet meer :P

Is het goed om de printserver én de HP Deskjet op een Gamma tijdsklokje te zetten of niet?

Wordt niet echt duidelijk over wat iedereen zegt over printkoppen e.d.

Verwijderd

Ricardo87 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:41:
[...]

Lol nu weet ik het niet meer :P

Is het goed om de printserver én de HP Deskjet op een Gamma tijdsklokje te zetten of niet?

Wordt niet echt duidelijk over wat iedereen zegt over printkoppen e.d.
Ik zie er de nadelen niet van. Als het ding idle staat kan de spanning er best vanaf.

Ja als je het mij vraagt.

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:11:
[...]

Ik zie er de nadelen niet van. Als het ding idle staat kan de spanning er best vanaf.

Ja als je het mij vraagt.
Nadelen zoals ze eerder in dit topic al genoemd zijn: De printer gaat zijn inkt verversen zodra hij weer aangaat, dit kost meer aan inkt dan die printer 's nachts aan stroom vebruikt... (geen idee of het zo is overigens, ik lees dit ook net pas :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 16-11-2004 16:13 ]

Verwijderd

als je bij een HP de stekker er ineens uittrekt gaat windows ook zeiken dat de printer niet goed is afgesloten... weet niet of dit daadwerkelijk schadelijk is, anders zou je de aan/uit knop eerst moeten gebruiken bij de print vorodat je hem uitzet

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:40
Mijn HP Deskjet 3650 doet niks bijzonders als ik hem uitzet hoor. Ook niet als ik hem weer aanzet.
Hij blijft gewoon stil.

Waarschijnlijk doet hij bovenstaande meteen voor en na het printen. Mijn printer gaat ook vanzelf aan als ik een printopdracht geef.
Lijkt me dus dat je gewoon de stroom eraf kan halen.
Pagina: 1