[Access 2000 / XML] XML-bestelling genereren adhv tabel

Pagina: 1
Acties:

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoi Tweakers,

Ik ben sinds kort bezig met XML. Ik heb twee databases gemaakt, Klant en Leverancier. Het is de bedoeling dat als ik in Klant -> tabel Bestelling handmatig een bestelling invoer, en in tabel BestelRegel handmatig enkele bestelregels invoer, ik een XML-bestelling kan laten genereren welke geïmporteerd kan worden in Leverancier. So far so good.

Zoals jullie uit mijn verhaal kunnen opmaken, diient de XML-bestelling zowel gegevens uit de tabel Bestellingen als de tabel BestelRegel te halen. Ik kan de inhoud van beide tabellen exporteren naar een XML-bestand, maar dat heb ik twee losse bestanden en dat is naar mijn mening niet de bedoeling. Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat de inhoud in één bestand komt te staan? En kan ik het op dezelfde manier importeren (hoewel de structuur vd Leveranciersdatabase wel enigszins anders is) of dien ik de code uit te lezen mbv VB oid??

Ik heb op GoT niks kunnen vinden mbt tot dit onderwerp, de HELP in Access geeft ook geen uitkomst.

Graag jullie reactie!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kan je niet gewoon een samengestelde query maken en deze vervolgens exporteren naar XML? Of moeten de gegevens niet gekoppeld zijn, maar min of meer als volgt:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?xml .... >