Toon posts:

Plaatjes en andere bestanden repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb afgelopen week iets heel doms gedaan.
Heb perongeluk toen ik me schijf aan het opruimen was al me vaders bestanden verwijderd. Nu heb ik met Final Data zo goed als alles weer terug gehaald naar een andere schijf. Maar nu blijken alle foto's niet meer te werken, hoewel er wel degelijk data in de image bestanden staat.

Zijn er programma's waar ik zo'n file mee kan proberen te maken?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

Niels

PS. Ik heb op google hierover nog weinig concreets kunnen vinden, op deze site werkte de zoekfunctie niet bij mij zoekwoorden

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Ik denk dat je naar je bestanden kunt fluiten. Ondanks je met FinalData geprobeerd hebt de bestanden terug te halen is dit niet volledig gelukt. (Tenminste wanneer ik afga op je verhaal)

• Waarmee open je bestanden trouwens?
• Klopt de extensie van het bestand wel?
• Zijn er nog schrijfacties geweest op de schijf waarop je de data hebt verwijderd? (bijvoorbeeld de installatie van FinalData?)

Als er nog schrijfacties zijn geweest zoals een installatie van een pakket is de kans vrij groot dat de bestanden gedeeltelijk zijn overschreven met andere data en daarom niet meer te redden zijn.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Voor JPG staat op BD een tooltje onder downloads om die bestanden te repareren (ik heb het nog niet getest, ik weet ook niet precies hoe je bestanden verminkt zijn): http://www.belgiumdigital.com/
Voor Office-bestanden kun je Office zelf gebruiken om alles te maken, maar voor een grotere kans op resultaten, raad ik je zeker OpenOffice aan (je hoeft daarom OO niet dagelijks te gebruiken, veel mensen gebruiken het vooral om bestanden te repareren omdat het losser omgaat met de bestandsstandaard voor MS Office).