Toon posts:

[XP] "kan niet 2 apparaten tegelijk installeren" windows *

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers ik zit met het volgende probleem:

Op de een of andere manier kan ik geen nieuwe hardware meer installeren. Wanneer ik op het icon hardware klik binnen het config. scherm krijg ik de melding:

Kan niet 2 apparaten tegelijk installeren
U kunt slechts 1 apparaat tegelijk installeren, een andere apparaatinstallatie is bezig. Als deze installatie voltooid is kunt u proberen de wizard opnieuw te starten.
(nl versie van xp)

Er hangt dus nog ergens een installatie, echter ik krijg deze niet gevonden/afgebroken. Het volgende heb ik al geprobeerd:

1. Updates microsoft geinstalleerd
2. Machine gereboot
3. Machine gereboot in veilig modes en alle apparaten met vraagteken verwijderd
4. Virus scan gedaan.

De machine waar het om gaat is een latop met windows xp prof. sp1.

Weet iemand nog iets om dit te kunnen fixen??

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

dit al geprobeerd?

rechtsklik my computer --> Manage --> Device manager --> rechtsklik op [pc_naam] --> scan for hardware changes.

maar dan allemaal in het nederlands ;)

Verwijderd

In veilige modes wordt niet alles ingeladen dus probeer eens de apparaten met een geel vraagteken gewoon in windows te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie nowell...

Heb die scan gedaan alleen vind geen nieuwe hardware. En kan nog steeds niet die hardware wizard opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Supernova, heb ik ook gedaan.
Dat heeft niet gebaat.

Verwijderd

Topicstarter
edit: overbodig

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 19:24 . Reden: te snel om response gevraagd (sorry) ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

bij mij komt deze foutmelding over als een nog niet afgeronde installatie.
kijk bijvoorbeeld eens in je taksmanager of daar iets bijstaat wat er niet inhoord mbt installeren van componenten/hardware
meestal vind je dat terug bij toepassingen

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Edwin, Ik heb zo'n beetje alle processen af gesloten die afgesloten konden worden. Heb een groot gedeelte van de services gestopt. Maar toch krijg ik nog steeds de melding.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al opnieuw opgestart? En wat doet het terugzetten van een herstelpunt? Heb je al op virussen en spyware gescand?

Misschien komt het wel door een of andere pimpin' LAN-verbinding van vele eurotjes per minuut die zich probeert te installeren zonder zichtbaar te worden...

Het kicken van je bericht binnen 24 uur wordt ook niet zo gewaardeerd.... Je mag als je zelf de laatste post hebt geplaatst met 'Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif' je eigen posts namelijk aanpassen. Lees ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) daarover nog even door als je de kans ziet :)
Wat heb je verder al geprobeerd? Al gezocht op www.google.com en De GoT search Wat kon je daar mee vinden?

[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 16-11-2004 18:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Safranjake, je hebt helemaal gelijk wat betreft die kick... ik heb hem aangepast.
Ik heb gescanned op virussen en spyware, zaten geen rare dingen tussen.
Tevens heb ik ook +/- 2 uur aan googlen etc. besteed maar kan niet echt nuttig info vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een idee ? of kan ik het beste opnieuw gaan installeren?

Verwijderd

Ik zit dus met hetzelfde probleem: ik kan geen usb-apparaat meer installeren :(
Ik krijg precies dezelfde foutmelding en wat ik ook doe, windows blijft roepen dat ie al met een andere installatie bezig is die eerst afgerond moet worden (en ik heb geen idee welke installatie dat is).

iemand ervaringen mee?

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41

Oceria

I've been in between....

Toevallig bluetooth apparaten op je computer?
problemen bij bluetooth apparaten

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost na veel zoekwerk. Waarschijnlijk is tijdens het installeren van een device de pc een keer gecrashed waardoor windows nog steeds dacht dat hij in preinstall mode stond.

Dit is op te lossen door de volgende registry key aan te passen:

hkeylocalmachine->system->setup
"FactoryPreInstallInProgress"=dword:00000001 <- hier een 0 van maken.

Daarna kan er weer gewoon hardware geinstalleerd worden.
Pagina: 1