Toon posts:

[XP Pro] meerdere NIC's in 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets: op kot heb ik een gewone desktop-pc die is aangesloten op de hub van kotnet. In die desktop-pc zit een onboard NIC en een NIC in een pci poort. De onboard zit dus aangesloten op het kotnet, en de tweede NIC is aangesloten op mijn laptop, op dewelke ik ook zou willen internetten. Die laptop heeft ook nog is een 802.11b/g verbinding, en ik zou graag bestanden sharen met mijn buur die ook een laptop met draadloze verbinding heeft.
Het internet op de desktop werkt, maar de verbinding tussen desktop en laptop niet.
De desktop ziet de laptop wel en kan er naar pingen, maar zichzelf niet, en de laptop ziet zichzelf wel, maar de desktop niet.
NIC desktop onboard: 10.4.183.201 met gateway 10.4.0.1
NIC desktop PCI: 192.168.0.2 met gateway 192.168.0.1
NIC laptop: 192.168.0.5 met gateway 192.168.0.1

De bedoeling is dus gewoon dat ik bestanden kan uitwisselen tussen de twee pc's en dat beide pc's kunnen internetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 13:12 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je internet connection sharing aangezet? Eigenschappen van je internetverbinding -> geavanceerd -> vakje 'delen' :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

En vooral ook even de firewall checken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• HunterPro
  • Niet online
als het *goed* is zit die alleen aan de internet-kant en heeft ie op z'n laptop daar geen last van.

Owja, zet je laptop ook even op automatisch IP verkrijgen :) werkt meestal wat soepeler.

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 16:01
Je zegt dat de latop de desktop niet ziet, vice versa wel.
Hoe heb je dat getest? Ping? Of probeer je een share aan te maken? Staat netbios aan? Firewall?

DHCP aanzetten op laptop slaat nergens op (toch :?), van welk systeem gaat ie een ip-adres toegwezen krijgen? Neem niet aan dat de desktop ook als DHCP-server fungeert.

Assumption is the mother of all fuck-ups

• HunterPro
  • Niet online
wel als ie internet connection sharing aanzet. Daar zit een dhcp doos in (192.168.0.1/24)
Pagina: 1