expert overklokkers,
Onlangs ben ik na veel lezen ook maar eens begonnen aan het avontuur van overklokken. Dacht dat ik er, na heel erg veel lezen, wel iets verstand van had en dat ik toch wel een eind zou komen maar stuite direct al op problemen die ik jullie wil voor leggen. Zal eerst beginnen met de "specs":
Alles verpakt in een Chieftec Dragon (4 enermax 80mm fans) volgens mij 350w Enermax voeding
Asus A7N8X-E DeLuxe voorlaatste bios
AMD Athlon XP 2500+ Locked (multiplier niet te verhogen) Zalman koperen koeler
2x 512MB PC3200 DDR400 Corsair value select geheugen (volgens mij bagger?)
2x 120GB WD HD's
Audigy 2
G-force 3 Ti200 (zeker weten bagger?)
Mijn bios instellingen zijn alsvolgt:
FSB: 179
Multiplier: 11x
CPU V: 1.65v standaard
draait dus op: 1969Mhz (blijft na een paar uurtjes gamen op MAX 46graden staan)
Memory draait nu op 215Mhz
Hij loopt nu dus al iets sneller maar had verwacht dat ik tot minimaal 200 fsb kon gaan (gezien de ervaringen van anderen). Als ik de fsb nu verhoog naar 180 post hij wel...begin ook met de startup van windows maar klapt er bijna direct uit waarna hij opnieuw opstart?!?!?! Totaal niet stabiel dus, maar 1 stapje lager (fsb 179) draait het perfect!
Waar zou dit aan kunnen liggen, misschien voltages die ik moet aan passen of is mijn memory niet snel genoeg? ik tast in het duister en had gehoopt op beter prestaties. Zouden jullie mij kunnen adviseren inzake de te nemen stappen?
alvast bedankt,
gr. Mark
Onlangs ben ik na veel lezen ook maar eens begonnen aan het avontuur van overklokken. Dacht dat ik er, na heel erg veel lezen, wel iets verstand van had en dat ik toch wel een eind zou komen maar stuite direct al op problemen die ik jullie wil voor leggen. Zal eerst beginnen met de "specs":
Alles verpakt in een Chieftec Dragon (4 enermax 80mm fans) volgens mij 350w Enermax voeding
Asus A7N8X-E DeLuxe voorlaatste bios
AMD Athlon XP 2500+ Locked (multiplier niet te verhogen) Zalman koperen koeler
2x 512MB PC3200 DDR400 Corsair value select geheugen (volgens mij bagger?)
2x 120GB WD HD's
Audigy 2
G-force 3 Ti200 (zeker weten bagger?)
Mijn bios instellingen zijn alsvolgt:
FSB: 179
Multiplier: 11x
CPU V: 1.65v standaard
draait dus op: 1969Mhz (blijft na een paar uurtjes gamen op MAX 46graden staan)
Memory draait nu op 215Mhz
Hij loopt nu dus al iets sneller maar had verwacht dat ik tot minimaal 200 fsb kon gaan (gezien de ervaringen van anderen). Als ik de fsb nu verhoog naar 180 post hij wel...begin ook met de startup van windows maar klapt er bijna direct uit waarna hij opnieuw opstart?!?!?! Totaal niet stabiel dus, maar 1 stapje lager (fsb 179) draait het perfect!
Waar zou dit aan kunnen liggen, misschien voltages die ik moet aan passen of is mijn memory niet snel genoeg? ik tast in het duister en had gehoopt op beter prestaties. Zouden jullie mij kunnen adviseren inzake de te nemen stappen?
alvast bedankt,
gr. Mark