• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06-2025
Ik snap niet waarom mensen zeggen dat het nieuwe millenium nu pas in is gegaan, dat is duidelijk rekenkundig totaal bullshit,
did is moeilijk uit te leggen maar ik zal het ff proberen,
Ik leg het ff uit met minuten,
laten we zeggen dat we naar een voetbalwedstrijd zijn aan het kijken,
en er valt een goal in de 6de minuut, tussen welke minuten ligt dit???
Nou de 6de minuut begint bij 5 en eindigt bij 6

0 - 1 = de 1ste minuut
1 - 2 = de 2de minuut
2 - 3 = de 3de minuut
3 - 4 = de 4de minuut
4 - 5 = de 5de minuut
en
5 - 6 = de 6de minuut

Dit gaat ook zo met de jaartelling.
En dan maakt die geestelijk onzin echt geen reet uit want die zitten er rekenkundig ram naast.

Verwijderd

dat is makkelijk; men is begonnen met tellen bij jaar 1 maar dat was dus eigenlijk het 0e jaar.
dus 2000 jaar later is het 1999e jaar. aan het eind van 2000, als 2001 begint, zijn er dus 2 millenia voorbij.

Verwijderd

Tijd is ooit verzonnen door iemand. Dan zou die iemand die tijd heeft verzonnen er toch ook wel bij kunnen zeggen van: SF Quote: Nou euh boeiuh de tijd gaat in voor 2 millenia en dan opzouten met de aarde..Hmmm deze man/vrouw/entiteit had dat ook wel even mogen zeggen dan!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Iets als het nulde jaar kan helemaal niet hebben bestaan! 'Nul'is door de Arabieren bedacht om een leegte in een decimaal getal op te vullen. Je kunt dus spreken van het jaar 1 voor Christus (-1) en het jaar 1 na Christus, maar daartussen zat geen jaar 0. Er is alleen een nulpunt geweest.

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 15:43 schreef Legion het volgende:
Ik snap niet waarom mensen zeggen dat het nieuwe millenium nu pas in is gegaan, dat is duidelijk rekenkundig totaal bullshit,
did is moeilijk uit te leggen maar ik zal het ff proberen,
Ik leg het ff uit met minuten,
laten we zeggen dat we naar een voetbalwedstrijd zijn aan het kijken,
en er valt een goal in de 6de minuut, tussen welke minuten ligt dit???
Nou de 6de minuut begint bij 5 en eindigt bij 6

0 - 1 = de 1ste minuut
1 - 2 = de 2de minuut
2 - 3 = de 3de minuut
3 - 4 = de 4de minuut
4 - 5 = de 5de minuut
en
5 - 6 = de 6de minuut

En dan maakt die geestelijk onzin echt geen reet uit want die zitten er rekenkundig ram naast.
Einde van de 2000ste minuut zijn er dus 2000 minuten om, zelfde verhaal met jaren. Einde van het jaar zijn er dus 2 milennia om. Nu dus :)

• Refragmental
Op dinsdag 02 januari 2001 16:02 schreef Apoc2 het volgende:

[..]
Einde van de 2000ste minuut zijn er dus 2000 minuten om, zelfde verhaal met jaren. Einde van het jaar zijn er dus 2 milennia om. Nu dus :)
en de 2000ste minuut valt in 1999 - 2000
dus vanaf het begin van 1999 tot het begin van 2000 is de 2000ste minuut/jaar

in 2000 - 2001 beginnen we dus met een nieuw duizendtal.

Verwijderd

Ach tis heel simpel de jaar daarvoor was het jaar nul en de jaar daarvoor -1 enz. Ik neem toch aan dat mensen VOOR het jaar 1 ook bestonden dus theoretisch begint het pas in de jaar 2001 maar praktisch is het jaar 2000 het nieuwe millenium of telde de tijd daarvoor niet meer mee?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik quote van X-files:
Scully: But Mulder, the new Millenium doesn't start untill 2001
Mulder: Remember, Scully. Nobody likes a math geek.
Ik zet m'n koffer neer (I rest my case). *D

grtz.
AxiMaxi

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Opnieuw bewijs dat de X-Files een programma is dat probeert om een collectieve antipathie tegen wetenschap onder de wereldbevolking op te wekken. :r

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

het jaar 2000 hoort toch nog bij de 20e eeuw, dat is toch logis. net zoals het getal 100 bij de eerste 100 cijfers hoort

• Refragmental
Op donderdag 04 januari 2001 12:47 schreef 1234Dennis het volgende:
het jaar 2000 hoort toch nog bij de 20e eeuw, dat is toch logis. net zoals het getal 100 bij de eerste 100 cijfers hoort
En dat klopt dus niet,
de eerste tien getallen zijn 0,1,2,3,4,5,6,7,8, en 9 en dan heb je het eerste "decenium".

• faraway

faraway

Dank U...

Ach tis heel simpel de jaar daarvoor was het jaar nul en de jaar daarvoor -1 enz.
En dat klopt dus niet,
de eerste tien getallen zijn 0,1,2,3,4,5,6,7,8, en 9 en dan heb je het eerste "decenium".
Velen blijven maar stug volhouden dat er een jaar 0 is geweest, dit is helemaal niet waar! Het jaar -1 gaat over in het jaar 1, je kunt slechts spreken van een 0-punt en vanuit dat 0-punt was het eerste jaar dat daarop volgde het jaar 1. Het eerste jaar voor dat nulpunt is dan logischerwijs het jaar -1. Dit is ook de reden dat pas op 1-1-2001 het tweede millenium is ingegaan. Zo moeilijk is dit nou toch ook weer niet?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op donderdag 04 januari 2001 12:43 schreef Lord Daemon het volgende:
Opnieuw bewijs dat de X-Files een programma is dat probeert om een collectieve antipathie tegen wetenschap onder de wereldbevolking op te wekken. :r

Lord Daemon
LOL! dat lijkt me wel erg vergezocht. ik vindt de x-files trouwens meestal best leuk, en ik heb nog steeds geen antipathie tegen wetenschap (integendeel)

alleen zijn de nieuwere afleveringen soms wat minder, ik zie toch aan het einde van een aflevering het liefst in ieder geval een hint van hoe het in elkaar zit. dat mis ik soms een beetje, ze maken het einde te open.

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 12:43 schreef Lord Daemon het volgende:

Lord Daemon
Even volledig offtopic (sorry), maar over antipathie tegen de wetenschap gesproken. Deze link komt van website van Lord Daemon hemzelve ;)

http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/Flatearthsociety.htm

Organisatie die gelooft dat de aarde plat is :z

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 19:28
Het is natuurlijk niet zo dat de mensen toen al met onze kalender werkte. Dat hebben ze pas later verzonnen (6e eeuw), en toen werkte ze nog niet met nul (tenzij je mij het romeinse symbool voor nul kan geven :))

Ik vind het allemaal niet zo interessant wanneer het millennium begonnen is. De jaartelling is gebaseerd op de geboorte van christus, maar ze zaten er een paar jaar naast. Dus eigenlijk zou het nu 2005 ofzo moeten zijn. Verder is het min of meer willekeurig dat onze jaartelling gebaseerd is op de baan van de aarde om de zon, én dat we met het decimale stelsel werken. Als we binair rekenden hadden we pas in 2048 wat te vieren.

De redenatie van de 2000 minuten klopt trouwens niet. De 2000 minuten zijn om aan het begin van de 2000 minuut (dus net na minuut 1999). De eerste minuut is toch ook niet pas bij minuut 2 afgelopen?

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Ik ben het helemaal met je eens, er zijn gewoon mensen die stoer denken te zijn en in de publiciteit denken te komen door te zeggen dat men bij 1 is beginnen te tellen. Maar men is dus echt wel bij 0 beginnen te tellen! Het jaar 0 bestaat dus gewoon en wat de zogenaamde "wetenschappers" :r zeggen (ja ik kots op die betweters) is bullshit.
2000 is het nieuw millennium (met 2 l'en en 2 n'en).

• Mastermind
Opnieuw bewijs dat de X-Files een programma is dat probeert om een collectieve antipathie tegen wetenschap onder de wereldbevolking op te wekken.
Goedzo!
Alles wat bij de wetenschap niet in het straatje past in de doofpot stoppen en zogauw er iets is wat wel in het straatje past publiceren als een gek! :r :r :r
Uitdijend heelal! :r
Evolutietheorie! :r
Ontkenning van buitenaardsleven! :r
Kernbommen zijn ongevaarlijk (straling) toen in de jaren '45 :r
enz.

• Mastermind
Jaa die dinosauriers zijn wel 1.000.000 jaar oud!
Zolang blijven die botten zeker liggen!
Rot op man!
Ja en ze vonden ook een vogel met 4 benen 8 jaar geleden ofzo bleek het gewoon benen van een ander beest te zijn. De hele wetenschap stond op zijn kop en niemand die ook maar wat er tegenin bracht. Ze zeiden: Dat is wel 2.000.000 jaar oud. Bleken het gewoon botten van een hert te zijn ofzo van 20 jaar oud. Niks geloven van wat ze zeggen.
Koolstofdatering is achterhaald. Het loopt niet lineair bij teruggang in de tijd.
OEI ze vonden een schedel met een rare kaak! Dat was de voorloper van de mens! Echt wel. Als die fuckwetenschappers wouden het zooo graag geloven. Tot 2 jaar geleden iemand het serieus onderzocht en het bleek gewoon de kaar van een chimpansee te zijn met de bovenschedel van een mens. 50 jaar oud. En geen 20.000 jaar oud. Sukkels zijn het. En iedereen volgt die lui gewoon zonder zelf de boel te analyseren en er over na te denken. :r :r :r
sorry maar als ik aangeschoten ben zeg ik wat ik denk.
Mzzl.

Verwijderd

Als je niet in staat bent om en zinnige discussie te voeren met onderbouwde argumenten ga dan gewoon lekker naar offtopic forum ofzo.

Dit is een officieuze waarschuwing ;)

• faraway

faraway

Dank U...

Dronken mensen die teveel X-files hebben gekeken negeer ik maar even ;).
De redenatie van de 2000 minuten klopt trouwens niet. De 2000 minuten zijn om aan het begin van de 2000 minuut (dus net na minuut 1999). De eerste minuut is toch ook niet pas bij minuut 2 afgelopen?
Als minuut één is afgelopen begint minuut twee, dit lijkt mij logisch.

Met een éénvoudig voorbeeld voor een decennium (millennium is hetzelfde principe)is dit toch wel te begrijpen? Dit topic begon met eenzelfde voorbeeld, maar daaraan werd vervolgens een foute redenering gehangen.

Een decennium is een periode van 10 jaren:
Van 0 tot 1.....Jaar 1
Van 1 tot 2.....Jaar 2
Van 2 tot 3.....Jaar 3
Van 3 tot 4.....Jaar 4
Van 4 tot 5.....Jaar 5
Van 5 tot 6.....Jaar 6
Van 6 tot 7.....Jaar 7
Van 7 tot 8.....Jaar 8
Van 8 tot 9.....Jaar 9
Van 9 tot 10....Jaar 10
Hoera :+, de tien jaar zijn om! We gaan beginnen aan het volgende decennium in het jaar 11. Hetzelfde geldt dus voor het millennium, dit eindigt bij het voltooien van het jaar 2000, en begint op 1-1-2001.

• sewer
Op vrijdag 05 januari 2001 10:22 schreef faraway het volgende:
Als minuut één is afgelopen begint minuut twee, dit lijkt mij logisch.
De eerste minuut loopt van het nulpunt tot 1 (dus net na minuut 0). Op het punt 0:01:01 (in uren uitgedrukt) zitten we dus al in de tweede minuut, maar zoals je ziet is dit nog minuut 1 (en 1 seconde om precies te zijn).

Volgens jouw redenatie van de decennia, is het eerste decennium afgelopen na het punt jaar 9-10. Oftewel het nieuwe decennium begint bij 10-11. Dit is dus een jaar vroeger dan bij onze jaartelling het geval is, dit komt dus omdat onze jaartelling bij 1 begint en niet bij 0.

Volgens mij komt dit verhaal een beetje vaag over. Je ziet het makkelijker als je een tijd-as tekent.

• faraway

faraway

Dank U...

De eerste minuut loopt van het nulpunt tot 1 (dus net na minuut 0). Op het punt 0:01:01 (in uren uitgedrukt) zitten we dus al in de tweede minuut, maar zoals je ziet is dit nog minuut 1 (en 1 seconde om precies te zijn).
Dat zeg ik ook: Van 1 tot 2.....Jaar 2
Volgens jouw redenatie van de decennia, is het eerste decennium afgelopen na het punt jaar 9-10. Oftewel het nieuwe decennium begint bij 10-11. Dit is dus een jaar vroeger dan bij onze jaartelling het geval is, dit komt dus omdat onze jaartelling bij 1 begint en niet bij 0.
En dit zeg ik ook: Van 0 tot 1.....Jaar 1.
Ik begin met jaar 1, niet met jaar 0. Hoe jij er bij komt dat dit een jaar vroeger is dan bij onze jaartelling het geval is, is mij niet duidelijk.
Volgens mij komt dit verhaal een beetje vaag over. Je ziet het makkelijker als je een tijd-as tekent.
Ga je gang :)

• sewer
Hhhm, wist wel dat mijn verhaal vaag zou zijn. Kan ook zijn dat we hetzelfde bedoelen maar elkaar niet begrijpen :)

OK, nog een poging:
Bij jou is het eerste jaar gelijk aan 0-1.
Oftewel het eerste jaar is het inteval met beginwaarde 0 en eindwaarde 0,999...
Dus 0,5 valt in het eerste jaar.
Effe doorredeneneren naar het laatste jaar in een decennium: jaar 10 is het interval [9,10]. Dus punt 9,5 valt in jaar 10.
Nu het eerste jaar van een nieuw decennium. Jaar 1 valt in [10,11], oftewel tijdstip 10 valt in het nieuwe decennium.

Dit is normaal gesproken ook logisch, maar we zien juist dat bij onze jaartelling het eerste jaar van het nieuwe decennium het interval [11,12] is. Dit komt dus omdat uitgangstpunt jaar 1 is, oftewel het eerste jaar is het gebied [1,2].

• faraway

faraway

Dank U...

Ik snap nu je probleem. Je haalt twee zaken door elkaar, er is inderdaad geen jaar 0, maar wel een nulpunt. Als je dus een tijdslijn zou tekenen moet daar echt een nul aan het begin. Wat jij nu doet is de verstreken tijd (het interval) gelijk stellen aan de jaartelling. Als ik zeg dat het eerste jaar van 0 tot 1 is dan is dat gewoon een rekenkundige uitdrukking en niet van jaar 0 tot jaar 1 ofzo.
Jij beweert echter:
Dit komt dus omdat uitgangstpunt jaar 1 is, oftewel het eerste jaar is het gebied [1,2].
Je verwart hier tijdsmeting met jaartelling.
Het éne is een absolute waarde (de tijdsmeting dus), maar jaartelling is een rangtelling. Daarom is er geen jaar 0, net zo min als je bij sporten de nulde plaats kunt halen.

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 05:46 schreef Mastermind het volgende:

[..]
Goedzo!
Alles wat bij de wetenschap niet in het straatje past in de doofpot stoppen en zogauw er iets is wat wel in het straatje past publiceren als een gek! :r :r :r
Uitdijend heelal! :r >waarom?
Evolutietheorie! :r >waarom?
Ontkenning van buitenaardsleven! :r >k
Kernbommen zijn ongevaarlijk (straling) toen in de jaren '45 :r >wie beweert dat dan? degene die er an werkte wisten het en zeiden het! regering deed het in doofpot! :(
enz.
En wie noem jij de "wetenschap"? Ik ga Astronomie studeren, ben ik dan ook zo`n doofpotlijer? Ben ik dat dan nu ook al!?

Volgens mij zijn er hier gewoon mensen die het NIET WILLEN accepteren. (again zie: www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/Flatearthsociety.htm ) en dat over dat het jaar 0 bestaan heeft Bullshit! Als jij gaat tellen hoeveel eieren je hebt, begin je dan ook met 0?????

Bij mijn weten is namelijk uitgegaan van de geboorte van Jezus, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze dat van te voren wisten (jaar 0) :? :? :?

• Mastermind
Ok ik geloof nu dat het millennium idd bij 2001 begint.
Waar geen uitdijend heelal? Omdat er tegenbewijzen zijn gevonden. Ik denk eerder dat het heelal niet door een oerknal ontstaan is maar door een trilling.
Waarom geen evolutie -> De mens is geschapen en daar ga ik geen discussie over voeren.

• sewer
Op vrijdag 05 januari 2001 17:02 schreef Mastermind het volgende:
Ok ik geloof nu dat het millennium idd bij 2001 begint.
Waar geen uitdijend heelal? Omdat er tegenbewijzen zijn gevonden. Ik denk eerder dat het heelal niet door een oerknal ontstaan is maar door een trilling.
Waarom geen evolutie -> De mens is geschapen en daar ga ik geen discussie over voeren.
Dit wordt wel weer redelijk off-topic :z Ik zal je besparen met mijn theorie, er zijn veel threads geweest over de schepping en evolutie.

Je bent ervan overtuigd dat de mens geschapen is. Ik neem aan dat je dus ook in God gelooft? Wat ik dan niet begrijp is jouw theorie over het ontstaan van het heelal. Daar weet je dan toch ook het antwoord op, namelijk de schepping :?
Pagina: 1