Toon posts:

[chello] Om de paar dagen nieuw IP-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een chello Plus verbinding met het nieuwe Thomson-modem. Ik heb daarop mijn Benq AWL700 router aangesloten.

Om de paar dagen moet ik eerst het modem en daarna de router resetten omdat de internetverbinding dan volledig is weggevallen. Ik krijg op dat moment nog wel toegang tot de web-based interface van mijn router.
Alles werkte ongeveer een jaar perfect tot 3 maanden geleden.
Ik heb Chello hierover gebeld en zij weigeren ondersteuning te geven omdat ik met een router werk, het enige wat ze zeggen is: "Probeer eens een PC rechtstreeks op de modem aan de sluiten om te kijken of hij dan nog steeds wegvalt".
Maar het probleem ligt niet bij mijn router aangezien deze het een half jaar lang perfect deed.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Maar wat hoe is de verbinding dan zonder router zoals helpdesk (terecht) vraagt?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:58:
Maar het probleem ligt niet bij mijn router aangezien deze het een half jaar lang perfect deed.
Daarom, beter troubleshooten dus.

[ Voor 62% gewijzigd door PcDealer op 16-11-2004 13:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:05:
Maar wat hoe is de verbinding dan zonder router zoals helpdesk (terecht) vraagt?
[...]
Daarom, beter troubleshooten dus.
Dan is de verbinding goed maar ik kan dat geen week testen aangezien de huiskamer en meterkast 25 meter van elkaar liggen en ik dus ook volledig draadloos werk.
De router heeft overgens ook 2 weken gedient als ADSL-router en daar waren geen problemen, de instellingen heb ik daarna volledig terug gezet zoals ze stonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 13:12 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aangezien het volgende advies van de helpdesk is om de pc opnieuw te installeren kun je dit het best ook maar vast doen. :(

Kun je nog uitwijden over je Topic titel, dit noem je namelijk verder niet in je topic start.

En in plaats van je router resetten moet het toch ook mogelijk zijn de verbinding te herstellen? (maar ik moet helaas zeggen dat ik die router niet ken) Dit suggereert namelijk dat er (ook) iets fout is met de router.

Ik ben bang dat dit topic niet zoveel oplevert aangezien het enige wat je nu zegt is dat "Als je reset doet hij het weer" . En "eerst deed dit het een jaar", maar het is uiteraard interresanter om te weten wat er veranderd is. (kortom: beter troubleshooten)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:32:
Aangezien het volgende advies van de helpdesk is om de pc opnieuw te installeren kun je dit het best ook maar vast doen. :(

Kun je nog uitwijden over je Topic titel, dit noem je namelijk verder niet in je topic start.

En in plaats van je router resetten moet het toch ook mogelijk zijn de verbinding te herstellen? (maar ik moet helaas zeggen dat ik die router niet ken) Dit suggereert namelijk dat er (ook) iets fout is met de router.

Ik ben bang dat dit topic niet zoveel oplevert aangezien het enige wat je nu zegt is dat "Als je reset doet hij het weer" . En "eerst deed dit het een jaar", maar het is uiteraard interresanter om te weten wat er veranderd is. (kortom: beter troubleshooten)
Ik heb net opnieuw de helpdesk gebelt en zij zagen dat dit alles allemaal NA de snelheidsvehoging 1 aan de gang was.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:38:
[...]

Ik heb net opnieuw de helpdesk gebelt en zij zagen dat dit alles allemaal NA de snelheidsvehoging 1 aan de gang was.
Ok, dat is al wat meer info. Ik hoor ook van verschillende bronnen dat Chello na de laatste snelheidsverhoging raar doet.

Het kan ook zijn dat je modem defect is. Ik kreeg na aanvraag een modem in een doos met als opschrift "Defect". Werkte twee weken goed...
Daarna helpdesk gebeld dat ik toch echt vond dat het modem omgeruild diende te worden en zo geschiedde. Nieuwe deed het perfect (voor Chello dan).

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:20:
[...]

Ok, dat is al wat meer info. Ik hoor ook van verschillende bronnen dat Chello na de laatste snelheidsverhoging raar doet.

Het kan ook zijn dat je modem defect is. Ik kreeg na aanvraag een modem in een doos met als opschrift "Defect". Werkte twee weken goed...
Daarna helpdesk gebeld dat ik toch echt vond dat het modem omgeruild diende te worden en zo geschiedde. Nieuwe deed het perfect (voor Chello dan).
Ja inderdaad ik zou ook wel een nieuw modem willen. Dit heb ik dan ook duidelijk gemaakt aan de hand van deze feiten en gebeurtenissen maar wat mij gewoon verteld wordt is dat ik moet bewijzen dat mijn modem kapot is en dat hun daarna pas komen omruilen, maar hoe bewijs ik dat in godshemelsnaam?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 16:32

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

effe koffie er overheen kiepen..... :Y)

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1