kleur van link's in Firefox anders als in IE

Pagina: 1
Acties:

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
Ik heb zojuist m'n nieuwe homepage af, en heb ge-controleerd of deze er toonbaar uit ziet in meerdere browser's,
maar als ik m open met IE zijn de link's violet oid (en hierdoor bijna onleesbaar), en als ik m met Firefox open zijn ze blauw (wel goed leesbaar).

waarschijnlijk gaat t fout in de wijze waarin de verschillende browser's een link herkennen (actief/reeds ge-opend oid), maar hoe los ik dit probleem op ???

zie : http://members.chello.nl/w.dikmans/index.html met de verschillende browser's om t verschil/probleem te zien.

tnx

ride on

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
door in je .css file de color van de verschillende anchors aan te passen

code:
1
2
3
4
5
a:link {color: #00FF00;}

a:visited {color: #FF0000;}

a:active {color: #00FFFF;}

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

faabman schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:55:
door in je .css file de color van de verschillende anchors aan te passen

code:
1
2
3
4
5
6
7
a:link {color: #00FF00;}

a:visited {color: #FF0000;}

a:hover {color: #FFFF00;}

a:active {color: #00FFFF;}
Waarbij je eventueel :hover er nog tussen kan zetten :) (volgorde is trouwens wel belangrijk)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
Ik heb geen idee waar ik hover voor nodig heb,
ik heb nu als bij-wijze van workaround de kleur van de bovenste 2 het zelfde gezet.

Ik vraag me vooral af waar dit verschil in herkenning vandaan komt.

[ Voor 5% gewijzigd door dikiedik op 16-11-2004 13:13 ]

ride on

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:20

Sabbi

je denkt aan mij.

Vermoedelijk omdat je in de ene browser al wel op sommige pagina's bent geweest en in de andere nog niet?

Verwijderd

(anders DAN :P)

Je kan in je preferences van je browser instellen wat de kleur is van links etc. Mischien moet je dat even nalopen?

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
In beide browsers staan dat soort dingen allemaal op standaard (geloof ik, want ik heb er nooit bewust iets in veranderd) maar bij IE kwam de link onderaan de index-pagina's (welke een e-mail opent met mijn adres in het send-to vak) altijd rood-achtig-paars tevoorschijn i.p.v. groen-achtig-blauw (slecht leesbaar), terwijl dit met firefox niet het geval is/was.

Begrijp me niet verkeerd, na het toepassen van de work-around ziet t er in IE wel beter uit, maar een link die al bekeken is ziet er nu niet anders uit als 1 die dat nog niet is.
Dit hoeft van mij niet per-se opgelosd te worden, maar ik zou graag willen weten waar deze variatie tussen de verschillende browsers vandaan komt, zodat ik hier in t vervolg rekening mee kan houden.

ride on

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

dikiedik schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:18:
In beide browsers staan dat soort dingen allemaal op standaard (geloof ik, want ik heb er nooit bewust iets in veranderd) maar bij IE kwam de link onderaan de index-pagina's (welke een e-mail opent met mijn adres in het send-to vak) altijd rood-achtig-paars tevoorschijn i.p.v. groen-achtig-blauw (slecht leesbaar), terwijl dit met firefox niet het geval is/was.

Begrijp me niet verkeerd, na het toepassen van de work-around ziet t er in IE wel beter uit, maar een link die al bekeken is ziet er nu niet anders uit als 1 die dat nog niet is.
Dit hoeft van mij niet per-se opgelosd te worden, maar ik zou graag willen weten waar deze variatie tussen de verschillende browsers vandaan komt, zodat ik hier in t vervolg rekening mee kan houden.
Bill Gates wil graag dominantie, daarom ;(

Kijk eens op w3.org en maak voortaan je sites in xhtml. Als je hem door de validator van w3.org haalt zie je precies wat is mis is in je code. Echt een topper voor mensen zoals mij die niet weten hoe ze websites moeten maken :)

• André
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

SSH schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 20:36:
[...]

Bill Gates wil graag dominantie, daarom ;(

Kijk eens op w3.org en maak voortaan je sites in xhtml. Als je hem door de validator van w3.org haalt zie je precies wat is mis is in je code. Echt een topper voor mensen zoals mij die niet weten hoe ze websites moeten maken :)
Dan zou ik in jouw geval HTML gebruiken ipv XHTML. Het heeft helemaal geen nut om XHTML te gaan gebruiken als dat niet nodig is :)
Pagina: 1