[Win32] Streaming media (multicast?)

Pagina: 1
Acties:

• SWAT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik heb een tijdje in Google lopen zoeken en vind van alles, maar niets waar ik echt iets concreets aan heb. Daarom richt ik mijn vraag tot nu, geachte Tweakers.

Ik wil op een LAN (maybe via Inet) filmpjes kunnen streamen. Zodat allerlei mensen tegelijk een film kunnen kijken. Toen ontdekte ik het VLC (videolan) project, wat dit mogelijk maakte :) Per client had ik iets van 100kb/s up, en de hele LAN slibde dicht (bij 2 tot 3 clients). De switch werd goed gebruikt, want alle lampjes knipperden gezellig synchroon met elkaar. :(

Een vriend van me zei dat zo'n soort van streamen heel slecht is. Het slibt je netwerk/poorten dicht. En eerlijk gezegd zie ik Quicktime/Realmedia/WindowsMedia niet echt zitten. :X
Zijn er andere/betere oplossingen? (waarmee je goed kan streamen, zonder dat iedereen er last van krijgt?

Verwijderd

Allereerst; wat heeft dit met Professional Networking & Servers te maken?

Ten tweede: je hebt ineens een probleem omdat een vriend zegt dat het slecht is voor je netwerk? Data is data en als er een continue stroom is van 100kB/s houd je op een 100Mbit switched netwerk meer dan zat over.

M.a.w.: weet je zeker dat je een switch hebt? Ik gok er eerder op dat je een hub hebt staan. En ja, dan wordt dit wel een ander verhaal.

• SWAT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik ben 100% zeker dat een switch is. Een 'domme' hub zou ik sowieso niet kopen. Maar als ik met VideoLAN (3 clients) films ga streamen, dan gaat die bij (multicast) het netwerk flooden. Alle poorten krijgen alle data aangereikt..... elke seconde ofzo. Of is dat dan geen multicast/unicast?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Multicast gaat alleen naar de clients die het willen hebben, jij doelt op broadcast denk ik.