Toon posts:

NFSU2 - Blokkerig wegdek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor steeds meer mensen met Nvidia kaarten met problemen met blokkerig wegdek bij NFSU2

ik heb nu al meerder configuratie gezien en gespeeld en kwa performance is het allemaal praktische hetzelfde... zelfs op hoogste detail kan je op een Geforce4 MX440 spelen.. (gewoon Full screen anti alliasing uitzetten das alles!!!)

maar nu het andere probleem... Dit is iets wat GEEN 1 ... tot nu toe althans ATI kaart hebt.

Het wegdek van need for speed 1 ziet er nog beter uit als NFSU2... als je met Nvdia speelt

Je kan gewoon de pixels tellen. dit is ronduit oerlelijk. en treed bij allerlei verschillende configuraties op met verschillende grafische kaarten en verschillende drivers..

alle NFSU2 hebben ook de nieuwe Patch installed staan 1.1 En met 66,93 drivers
maar bij 61.77 (met Fx5950u) treed het ook op.

Weet iemand waardoor dit veroorzaakt word en nog belangrijker hoe je dit kan verhelpen. Het spel loopt verder wel goed hoor. het is alleen niet zo leuk dat zelfs op high detail het wegdek gewoon pixelelende is 8)7

Dit treed op bij kaart uit de Geforce 4 / 5 / 6 reeks. (3 serie nog niet getest :P)
Tot nu toe heb ik geen 1 ATI kaart gezien met dit probleem. _/-\o_ :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zal wel iets met texturequality hebben of optimalisaties in de game intern.

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:29:
zal wel iets met texturequality hebben of optimalisaties in de game intern.
heb je zelf het probleem ook dan of inmiddels niet meer?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 21:40

Sa1

k heb een ati kaart maar in eerste instantie had ik dit ook, heb m'n res omhoog gezet naar 1024x768 en het zag er toen perfecto uit..

Verwijderd

Topicstarter
kleine add-on ... het komt voor op elke resolutie :'(

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb de world detail opgeschroefd. Die bepaalt hoe ver vandaan de texture quality wordt verlaagd. Als je veel world detail hebt blijven textures dus tot heel ver weg keischerp; zet je 'm lager dan komt het brakke texture dichterbij en dat zie je als pixelachtig.

Ik heb trouwens een ati kaart :)

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem. ik heb vsync uitgezet (zowel in het spel als bij eigenschappen beeldscherm in windows) en toen was het probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:06:
ik heb de world detail opgeschroefd. Die bepaalt hoe ver vandaan de texture quality wordt verlaagd. Als je veel world detail hebt blijven textures dus tot heel ver weg keischerp; zet je 'm lager dan komt het brakke texture dichterbij en dat zie je als pixelachtig.

Ik heb trouwens een ati kaart :)
Alles staat helemaal naar rechts!!! ... alleen full screen anti aliasing niet maar dat maakt niet uit. (trekt meer performance dat dat het nut heeft vind ik)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 13:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:09:
[...]

Alles staat helemaal naar rechts!!! ... alleen full screen anti aliasing niet maar dat maakt niet uit. (trekt meer performance dat dat het nut heeft vind ik)
ik heb danwel een nvidia kaart, maar alles op high, op 1024x768 en de pixels lijken wel vloertegels :r

offtopic:
daarnaast vind ik deeltje 2 maar weinig toevoegen aan deel 1,
deel 1 was vernieuwend, 2 heb ik spijt van....

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:09:
[...]

Zet voor de gein die full screen anti aliasing eens open, en kijk dan naar je wegdek :) als alles zwart wordt met a.a moetje ff nieuwe ATI drivers downloaden:)

[ Voor 9% gewijzigd door domi235 op 16-11-2004 14:16 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb dit al sinds het begin ook, met mijn ATI 9700 kaart, met Catalyst 4.10 en 4.12 beta, met NFSU v1.0 en 1.1, met FSAA aan en uit. Ook nog met wat settings gepruld. Af en toe ging het weer goed na een reboot. Dit is 100% een bug van EA, als de nvidia en ati kaarten het allemaal hebben...

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik heb er dus ook last van, wegdek en world op maximaal verder alle overbodige meuk uit en het geeft nog problemen post vanaaf evt wel een screenshot mocht het nodig zijn, maar zoals ik lees heeft een patch het ook nog niet opgelost?

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
-DomiNator- schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:15:
[...]

Zet voor de gein die full screen anti aliasing eens open, en kijk dan naar je wegdek :) als alles zwart wordt met a.a moetje ff nieuwe ATI drivers downloaden:)
Ik werk met Nvidia en ATI heeft met nieuwe drivers geen probs!!!
Alternativ schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:29:
Ik heb er dus ook last van, wegdek en world op maximaal verder alle overbodige meuk uit en het geeft nog problemen post vanaaf evt wel een screenshot mocht het nodig zijn, maar zoals ik lees heeft een patch het ook nog niet opgelost?
die patch was voor online gedoe...

# Improvements to lobby mouse control
# Online fix for issues regarding Windows XP Firewall preventing correct Ping functionality"

Maar weet niemand een mogelijke Fix want ik hoor dezelfde berichten uit de US waar die al uit is!!!! en ik ga hem overmorgen halen en ik wil die kolere bug niet hebben voor de spel van 50 eurie!!!

Verwijderd

zelfde probleem hier, dacht dat het aan mn beta drivers lag, maar na update nog steeds hetzelfde :/

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij is het weg na de update. Downen dus.

Oeps niet goed gelezen.... 8)7 Met die patch hoort het goed te zijn, niet dus :)

[ Voor 48% gewijzigd door Jckx op 16-11-2004 21:50 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
probeer dit eens
Toolzman schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:08:
Voor de mensen die ook last hebben van die vreemde grote pixels.
Bij de graphics options die kwaliteit slider helemaal open gooien en nu de game afsluiten en daarna weer opstarten. Zet daarna de graphics weer zo als je ze had staan. Misschien helpt dit bij mij tenminste wel. Hopelijk wordt dit snel opgelost met een patch ofzo.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:01

mvz

muziek verslaafde

vorige topic had ik dit ook al gepost, maar goed, nogmaals.
zet in je details de optie "texture filter" half of heel aan. en restart het spel..
als in, sluit nfsu2 AF, en start hem opnieuw.

ziedaar, mooi wegdek.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Topicstarter
nog niet echt geprobeerd. maar ik zal het proberen.

Heeft iemand het al geprobeerd wat hierboven gezegd word en helpt het?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Na een rebootje werkte het bij mij naar behoren, d8 in eerste instantie dat het spel bezig was met de software render engine :D

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Topicstarter
de problemen waar ik het nogmaals over heb die blijven na een herstart van de machine of herinstall van drivers of upgrade van de drivers.

Ik moet alleen die 2 stappen die hierboven staan nog doorwerken. Mochten er veranderingen optreden dan meld ik het hier wel

Verwijderd

Topicstarter
IDD de oplossing die toolzman had geschreven die werkt heb het zojuist geprobeerd

# NFSU2 opstarten
# In grafics menu dat balkje helemaal naar rechts zetten (high detail)
# spel afsluiten en opnieuw opstarten
# setting weer terug zetten (in mijn geval motion blur + AA uitzetten)
# Spelen!

Bij mij was het hiermee opgelost en de andere machines waarop dit probleem zich voordeed was het ook op 1 na opgelost. die ene bleef het helaas houden.

Thanks!!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

niemand leest volgens mij echt een draad door. ipv daarvan doen we moelijk en schuiven we de complete details omhoog. terwijl hierboven al beschreven staat hoe en wat je precies aan moet zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:28:
ik hoor steeds meer mensen met Nvidia kaarten met problemen met blokkerig wegdek bij NFSU2
...
...
Ik zit met zelfde probleem plus dat bij mij de Game erg donker wordt naarmate
je de resolutie IN GAME verhoogd,.. zelfs zo erg dat je niks meer ziet ! En ja ik
heb al lopen schuiven met van alles en nog wat, maar je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat je met een Gforce nvidia TI4600 met 128 Mb toch het spel op de hoogste resolutie zou moeten kunnen draaien met alle details op high.

Maar blijkbaar heeft niemand een oplossing, de een roept install driver versie 67.xx terwijl die er nog helemaal niet is, de ander roept install catalyst driver 4.10 ... ook zo'n vage opmerking als je het over een NVIDIA chipset hebt (of ik moet dat niet snappen).. Kortom het lijkt erop dat de ondersteuning voor NVIDIA chipset gewoon bagger is bij EA games ! (viel me nl ook al op bij NFSU 1) .... hopelijk komt er iemand met een oplossing want dit schiet niet op zo en er zijn een hele boel mensen die troubles hebben met hun NVIDIA kaartje in combinatie met NFSU-2 !

O ja, dan heb je ook nog van die mensen die zeggen, heb je patch al installed, ja hallooooo die doet niks met video, das voor online toestanden enzo ... (lees de readme dan die erbij zit)

HELP HELP zou ik zeggen !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 11:22 ]

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 09:38
ik had het eerst ook toen ik de slider "a.i nog wat" in de ati ccc van hoog naar laag / standaard zette was het weg.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik liep ook tegen dat probleem met een 6800 en 66.81 drivers. Na het opnieuw opstarten van nfs was het probleem opgelost.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 14:23

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:20:
[...]

Ik zit met zelfde probleem plus dat bij mij de Game erg donker wordt naarmate
je de resolutie IN GAME verhoogd,.. zelfs zo erg dat je niks meer ziet ! En ja ik
heb al lopen schuiven met van alles en nog wat, maar je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat je met een Gforce nvidia TI4600 met 128 Mb toch het spel op de hoogste resolutie zou moeten kunnen draaien met alle details op high.

Maar blijkbaar heeft niemand een oplossing, de een roept install driver versie 67.xx terwijl die er nog helemaal niet is, de ander roept install catalyst driver 4.10 ... ook zo'n vage opmerking als je het over een NVIDIA chipset hebt (of ik moet dat niet snappen).. Kortom het lijkt erop dat de ondersteuning voor NVIDIA chipset gewoon bagger is bij EA games ! (viel me nl ook al op bij NFSU 1) .... hopelijk komt er iemand met een oplossing want dit schiet niet op zo en er zijn een hele boel mensen die troubles hebben met hun NVIDIA kaartje in combinatie met NFSU-2 !

O ja, dan heb je ook nog van die mensen die zeggen, heb je patch al installed, ja hallooooo die doet niks met video, das voor online toestanden enzo ... (lees de readme dan die erbij zit)

HELP HELP zou ik zeggen !
Alles op full met een ti4600? Zou ik niet vanuit gaan....Heb hier problemen met een fx5900 non ultra en ik heb de patch er nog niet opstaan...Maar vind het spel oerlelijk met al die blokken.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Sharkbyte schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:22:
Ik heb dit al sinds het begin ook, met mijn ATI 9700 kaart, met Catalyst 4.10 en 4.12 beta, met NFSU v1.0 en 1.1, met FSAA aan en uit. Ook nog met wat settings gepruld. Af en toe ging het weer goed na een reboot. Dit is 100% een bug van EA, als de nvidia en ati kaarten het allemaal hebben...
Jep ik heb er ook last van 9700 mobility. Maar de demo had het niet !!! dat vind ik dus zo raar :S

Edit:

Na texture filtering voluit gezet te hebben en de game opniew gestart heb werkt het prima dus de tijdlijke oplossing werkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 19-11-2004 23:08 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren...

Willen jullie voordat jullie nu gaan posten eerst ff het draadje willen doorlezen alvorens jullie gaan posten.

Het probleem en de oplossing is al meerdere malen getoond Mocht het iemand met al die oplossingingen die inmiddels getoont zijn nog steeds niet lukken. Meld hiero dan wat je allemaal al geprobeerd heb en indien mogelijk de bijeffecten en of het probleem onveranderd is of verergert.

Greetz,

Preatorian 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 23:13 ]

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 17:24:
IDD de oplossing die toolzman had geschreven die werkt heb het zojuist geprobeerd

# NFSU2 opstarten
# In grafics menu dat balkje helemaal naar rechts zetten (high detail)
# spel afsluiten en opnieuw opstarten
# setting weer terug zetten (in mijn geval motion blur + AA uitzetten)
# Spelen!

Bij mij was het hiermee opgelost en de andere machines waarop dit probleem zich voordeed was het ook op 1 na opgelost. die ene bleef het helaas houden.

Thanks!!
Ik had hetzelfde probleem en dit was inderdaad de goede oplossing. Maar het vervelende is, is dat wanneer ik de pc opnieuw heb opgestart, het probleem zich weer voordoet. :/ Hebben degene die hetzelfde probleem hadden hier toevallig ook last van?

- Specs -

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een geforce4 TI4400, slider vol open zetten en opnieuw opstarten werkte, maar helaas maar 1 keer.
Toen heb ik bij de eigenschappen van nvidia verticale synchronisatie helemaal uit gezet en het probleem was opgelost.

Verwijderd

Het lijkt wel hoe nieuwer de kaart hoe meer problemen.. Ik snap dat dus niet :(

Ikzelf heb een gf mx 440

hl2 1024x768 / nfsuII 1024x768

allebei op het hoogste detail. Ik weet wel dat direct x 9c niet ondersteund word maar hij laat toch wel een aardig stukje prestatie het beeld opdraven :D

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Viper7 schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:56:
[...]

Ik had hetzelfde probleem en dit was inderdaad de goede oplossing. Maar het vervelende is, is dat wanneer ik de pc opnieuw heb opgestart, het probleem zich weer voordoet. :/ Hebben degene die hetzelfde probleem hadden hier toevallig ook last van?
nogmaals, voor de 3e keer nu al inmiddels..
het is >> 1 << ding wat je moet veranderen, de "texture filter" slider in advanced details.

zet die aan. op een groen balkje of hoger,. restart de game. en WEG blokjes. ZELFS als je het spel restart.

laten we hopen dat men dit keer WEL leest ipv blijft knoeien.
Astennu schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:05:
[...]

Jep ik heb er ook last van 9700 mobility. Maar de demo had het niet !!! dat vind ik dus zo raar :S

Edit:

Na texture filtering voluit gezet te hebben en de game opniew gestart heb werkt het prima dus de tijdlijke oplossing werkt :)
hoezo tijdelijke oplossing,. tis vrij logisch dat als je filtering uit hebt, je blokjes ziet. niks tijdelijks aan. gewoon die optie aan laten staan.

[ Voor 29% gewijzigd door mvz op 22-11-2004 12:16 ]

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
xMvZx schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:14:
[...]

nogmaals, voor de 3e keer nu al inmiddels..
het is >> 1 << ding wat je moet veranderen, de "texture filter" slider in advanced details.

zet die aan. op een groen balkje of hoger,. restart de game. en WEG blokjes.
Ik zeg toch dat dat hielp, maar:
ZELFS als je het spel restart.
en dat is hier dus NIET het geval..
laten we hopen dat men dit keer WEL leest ipv blijft knoeien.
Als ik het niet gelezen zou hebben, dan was ik toch nooit achter die oplossing gekomen :?

[ Voor 10% gewijzigd door Viper7 op 22-11-2004 17:48 ]

- Specs -

Pagina: 1