Toon posts:

webadres intranet veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem.

Ik ben thuis een beetje aan het experimenteren met een netwerkje. Alles loopt zoals ik wil maar 1 klein ding niet. Als je een domein aanmaakt op een win 2003 server dan krijgt je intranet adres automatisch de naam van je domein. Ik wil deze echter wijzigen in iets anders maar weet bij god niet waar ik moet zoeken. In dns of in ISS kan ik dit niet vinden. Heeft iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 12:24 ]

Verwijderd

Gewoon een PRT in je DNS aanmaken met een leuke naam naar het IP van je webserver.

Verwijderd

Topicstarter
En waar precies in je DNS??

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

Je kunt in ieder geval in de hosts file (zonder extensie) van de clients veranderen dat het IP van je server aan een zelf te kiezen domeinnaam wordt gekoppeld. Dit kun je gewoon in kladblok doen. Vervolgens kun je als je een domein hebt die hostfile via de startup bestanden van je clients automatisch laten bijwerken; zodra de client start wordt een batchfile ingelezen en uitgevoerd. Dat laatste stel je in bij het beheer van je gebruikers.
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

succes!

Verwijderd

Topicstarter
thnks maar dit is volgens mij een oplossing voor een ander probleem (log-in script)

ik wil heel simpel gewoon van a.nl b.nl maken voor een intranet site !!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Je kunt gewoon een alias aanmaken in je dns server op je 2003 domain controller. Deze alias laat je verwijzen naar t juiste ip adres of naar de server die je intranet verzorgt

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.