[outlook 2003] Kan niet naar een bepaald adres mailen

Pagina: 1
Acties:

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een vriend van me is onlangs verhuisd naar Bonaire en heeft een email-adres gekregen bij de provider flamingotv.net. Als hij mij een email stuurt komt dit bericht bij mij gewoon binnen. Beantwoord ik dat bericht vervolgens, dan krijg ik even later een melding dat het bericht niet afgeleverd kon worden want: ‘recipient unknown’.

Het bizarre is dat als ik een nieuw bericht opstel aan hem, dat dat bericht dan vaak wel afgeleverd kan worden en soms weer terug komt met ‘recipient unknown’. Berichten zonder onderwerp en berichttekst komen gek genoeg altijd aan. Ik heb verder met geen enkel ander emailadres dit probleem en die vriend van me zegt dat ik de enige ben die met deze foutmelding te kampen heeft; hij ontvangt verder van iedereen gewoon email. Mijn provider Cistron zegt het ook niet te weten.

Ik gebruik Outlook 2003 in combinatie met Sygate Personal Firewall Pro 5.5 en Kaspersky Personal Antivirus 5. In het support forum van Sygate vond ik wel een bepaalde regel die je in moest stellen voor inkomend en uitgaand verkeer maar die hielp mij niet en bleek ook alleen maar bedoeld voor mensen die helemaal niet meer kunnen mailen i.p.v. niet kunnen mailen naar slechts 1 adres. Ook het uitschakelen van firewall en antivirus helpt niet. Ook nog niets kunnen vinden via Google en MS Support.

Dit is de foutmelding:

This message was created automatically by mail delivery software (Exim).

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

Anoniem.gemaakt@flamingotv.net
SMTP error from remote mailer after end of data:
host mail.flamingotv.net [63.245.40.66]: 554 Recipient unknown

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

Return-path: <anoniem.gemaakt@cistron.nl>
Received: from cust.15.47.adsl.cistron.nl ([62.216.15.47] helo=windowsxp)
by smtp1.cistron.nl with esmtp (Exim 3.36 #1 (Debian))
id 1CU1HM-0007ZD-00
for <anoniem.gemaakt@flamingotv.net>; Tue, 16 Nov 2004 12:13:44 +0100

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit heeft naar mijn idee meer met de andere server te maken, dan dat het te maken heeft met Outlook 2003. Wellicht staat de server van flamingotv.net niet altijd aan...