Welk Lexar CF kaartje voor Canon PowerShot S1 IS?

Pagina: 1
Acties:

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01 20:56
Hoi,

Ik ga me dit jaar voor mijn kerstdag een Canon PowerShot S1 IS aanschaffen. Nu heb ik hiervoor natuurlijk ook een grotere CF kaart nodig dan degene die standaard bijgeleverd wordt. De plaats waar ik mijn camera zal kopen verkoopt Lexar CF kaartjes en dit in 2 snelheden, nl 8x en 12x. Is het nodig om extra te betalen voor die 12x, of zal 8x ook voldoende zijn voor deze camera?

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

Bjorn

Fluo

Verwijderd

Ik zou niet zozeer in snelheid van je CF kaartje investeren. De schrijfsnelheid is voor deze camera niet zozeer van belang. m.u.v. tig foto achter elkaar maken en vanaf CF kaart je foto's op je pc zetten.
Investeer eerder in een statief of iets dergelijks.

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:31:
Ik zou niet zozeer in snelheid van je CF kaartje investeren. De schrijfsnelheid is voor deze camera niet zozeer van belang. m.u.v. tig foto achter elkaar maken en vanaf CF kaart je foto's op je pc zetten.
Investeer eerder in een statief of iets dergelijks.
Deze camera heeft wel een mooie movie-mode, heb je hiervoor dan geen sneller kaartje nodig? Of zal die 8x voldoen?

Fluo

Verwijderd

Fluo schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:07:
Hoi,

Ik ga me dit jaar voor mijn kerstdag een Canon PowerShot S1 IS aanschaffen. Nu heb ik hiervoor natuurlijk ook een grotere CF kaart nodig dan degene die standaard bijgeleverd wordt. De plaats waar ik mijn camera zal kopen verkoopt Lexar CF kaartjes en dit in 2 snelheden, nl 8x en 12x. Is het nodig om extra te betalen voor die 12x, of zal 8x ook voldoende zijn voor deze camera?

Alvast bedankt voor jullie antwoord,

Bjorn
Maakt helegaar geen mallemoer uit...............

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb nu een sandisk ultra 2 (van 40speed ofzo) en eigenlijk merk ik vrijwel geen verschil met de standaard kaart. Ik heb eerder een beetje spijt dat ik niet een grotere heb gekocht maar dan minder snel. Kep 'n Pro1

Standaard is meestal 4x dus 8x is al een stuk sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 16-11-2004 19:48 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Ik heb deze camera nu al een maand of 8 en weet dat er een goede movie functie opzit. Maar zoals al eerder werd gezegd merk je bij snellere kaarten geen verschil in de opname.........het zou wat zijn als dit wel zo was!!!

offtopic: De camera bevalt me opperbest al heeft het wat moeite met scherpstellen als het wat donkerder wordt. Jammer!!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 09:27:
Ik heb deze camera nu al een maand of 8 en weet dat er een goede movie functie opzit. Maar zoals al eerder werd gezegd merk je bij snellere kaarten geen verschil in de opname.........het zou wat zijn als dit wel zo was!!!
Als je 8 minuten video op 1 GB kwijt kunt, zit je volgens mij aan 2 MB/s, en dat is meer dan wat een 1x speed CF kaart aan kan toch?

Ik zit te twijfelen tussen een goedkope (69 euro) Kingston van 1GB of een duurdere snellere kaart, maar als het zoals jij zegt niets uitmaakt, dan kan ik dus beter de Kingston kopen....

Er zal ook wel niet voor niets een extra sneller CF kaart bij de S1 geleverd worden toch?

(ps zit er erg veel verschil tussen de kwaliteit van de 'normale' 640x480 en de hq 640x480 modus? de normale modus heeft zo'n 1.4MB/s nodig en de betere 'gewone' kaartjes halen dat ook)

[ Voor 6% gewijzigd door Parlor_Inventor op 29-11-2004 21:39 . Reden: foutje in specs ]

...And the world goes on racing, like the world always will...

Verwijderd

Parlor_Inventor schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:31:
[...]

Er zal ook wel niet voor niets een extra sneller CF kaart bij de S1 geleverd worden toch?

(ps zit er erg veel verschil tussen de kwaliteit van de 'normale' 640x480 en de hq 640x480 modus? de normale modus heeft zo'n 1.4MB/s nodig en de betere 'gewone' kaartjes halen dat ook)
Hoe snel is die kaart dan die er standaard bij geleverd wordt?? De CF kaart (Toshiba) die kan de HQ videomodus met "gemak" aan. Ik heb er nog geen probleem mee gehad.

Ik kan je geen verschil in kwaliteit opnoemen tussen Normal en HQ. Simpelweg omdat is dit nog niet heb geprobeerd en ik dit ook niet echt interressant vind..

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 10:39:
[...]

Hoe snel is die kaart dan die er standaard bij geleverd wordt?? De CF kaart (Toshiba) die kan de HQ videomodus met "gemak" aan. Ik heb er nog geen probleem mee gehad.

Ik kan je geen verschil in kwaliteit opnoemen tussen Normal en HQ. Simpelweg omdat is dit nog niet heb geprobeerd en ik dit ook niet echt interressant vind..
De kaart die er bij geleverd wordt is een Canon 'High Speed', made by Sandisk. Zal wel een Ultra zijn ofzo. Ik heb er iig een Ultra II van 512MB bijgekocht, dan weet ik tenminste zeker dat het gaat werken, en kan ik de kaart een beetje fatsoenlijk uitlezen als ik ooit een USB2 cardreader heb.

...And the world goes on racing, like the world always will...

Pagina: 1